news08.net/ads.txt

ספויילר: ביקורת על מזכרת בתיה | גחמות ההנהלה – אאוט, קיצוץ בתקציב המותרות – אין (או: מה עובר על גבי גאון?)

במסגרת הביקורת על יישובי השפלה סימנתי למעקב את מזכרת בתיה, היישוב שמרבית מתושביו רצו כל כך להחליף את הראיס – ואף עשו זאת בבחירות האחרונות. מאיר דהן – אאוט, גבי גאון – אין. אך מה באמת השתנה? שלושה חודשים חלפו מאז הוחלף השלטון ונראה כי לגאון חתיכת עבודה ובראשן ניכר כי הוא שובר את הראש בסוגיית הגירעון הענק שצברו דהן ושות’ בקדנציה החולפת (או בקדנציות הקודמת).

גאון לא מכחיש זאת וכפי שהוצג בחזונו העוסק בשקיפות, הוציא לדרך את מדיניות השקיפות והנגשת המידע כחלק מהצעדים הראשונים שנקבעו על ידי הנהגת המועצה, לרבות צילום ישיבות המועצה והקרנתן. ישיבות המועצה כוללות דברי פתיחה באשר לתהליכים השונים העולים לדיון, הצעות והחלטות שונות שעולות לאישור המליאה והרעיון ברור: שיתוף הציבור – וזוהי אגב, דרך שונה לחלוטין מזו של קודמו אשר כיהן בתפקיד הנחשק 15 שנה. הקיצוץ אגב, ניכר גם בשולחן. בעוד שמועצות אחרות מעמיסות כל טוב לחברי המועצה הרי שבמזכרת בתיה מסתפקים בכמה צלחות של בייגלה, עוגיות ופירות. בזה גאון אינו נדיב כלל. גחמות ההנהלה – אאוט, קיצוץ בתקציב המותרות – אין.

יש לציין כי החלטתו של גאון להפוך את התנהלות המועצה לחלוטין, ובעיקר בכל הקשור לתושבים, הינה בגדר החלטה היסטורית: לראשונה מצולמות הישיבות והציבור יכול להאזין לכל החלטה, הצעה או שיח המתנהלים בזמן אמת. ודהן? על פי הצילומים כמעט ולא נמצא בישיבות, כך שבסמכותו של גאון להרחיק לכת ואף להורות להוציאו מן המועצה, מהלך שלא נראה כעת באופק.

אה, ואם בהחלטות עסקינן, אחת כזו שאושרה לאחרונה ומיושמת כבר, היא הקמת וועדות לשיתוף ציבור כגון מתו”ק – מערך תמיכה וסיוע קהילתי במחלקת הרווחה. וועדות נוספות מתוכננות בעתיד הקרוב.

גאון ושות’ לא נחים. למרות הגירעון הגדול שרק בורא עולם יוכל לסייע לה (טוב, או נס בדמות תורם אנונימי עם מיליונים ללא תחתית) – הוא מקבל החלטה אחר החלטה ומתרגז חיש מהר רק מעניינים אישיים ששולמו על ידי משלם המיסים. בישיבה האחרונה למשל הוא תהה בסוגיית ברית הערים התאומות. לאחרונה ביקר באירוע מסוג זה ושילם מכספו על כרטיס הטיסה והשהות, ובכך גרם לכל להרים גבה ולתהות מדוע?!? גאון הסביר כי  על טיולים כאלה המועצה לא צריכה שלם ובוודאי שלא מכספי התושבים – לטעמו ולעניות דעתו מדובר בביקור סרק שניתן בשלב זה להוריד מן הפרק ובעיקר לחסוך בהוצאות.

מקורביו של גאון מספרים כי גם ריכבו וגם רכבה של המנכ”לית, יוספה חליבה, הינם רכבים צנועים בהרבה משל קודמיהם בתפקיד. לכך גאון סירב להתייחס. “כמובן שאנו מקצצים במה שאפשר מפני שאין ברירה אבל במקום להתעסק בזה, אני מציע שתתרכזי בחשוב – והחשוב במזכרת בתיה הוא התושב” אמר היום (שלישי). על מדיניות “הדלת הפתוחה”, מפגשים עם תושבים המתקיימים מדי יום ראשון בלשכה ובכלל דלת שאינה נסגרת בלשכה אלא בנסיבות מיוחדות, אמר: “אין סיבה לסגור את הדלת, אני משרת את התושבים וכך זה צריך להיות. עבורנו כל תושב הוא עולם ומלואו, מזכרת בתיה מורכבת מקהילת תושבים איכותית ואכפתית, ואנחנו פועלים כחלק מחזוני לקידום נושא השקיפות. אני אומר לך שנמשיך לתת דגש בנושא שירות לתושב אני קורא לציבור לגלות מעורבות בפעילות השוטפת במועצה”.

ואם זה לא מספיק הרי שלראשונה בהיסטוריה של היישוב, מונתה אישה כמחזיקת תיק האמונה על קידום נושאי שקיפות והשירות לתושב – הלא היא חברת המועצה, אפרת רובין ברד. הבחירה מבחינת כולם – הן המועצה והן התושבים – מדוייקת: מדובר באשה נמרצת, אסרטיבית ומועילה המקבלת פניות תושבים ועורכת אף היא מפגשים במועצה, מטפלת בנראות של המועצה ברשת, הן באתר האינטרנט והן בפייסבוק ואמרו עליה לא אחת כי היא “אשה סופר אינטליגנטית, שמעבר לגידול ילדיה היא מעניקה את כל כולה למען התושבים, מגיעה כל יום למועצה, באה לעבוד פשוטו כמשמעו – והכל בהתנדבות.

בשורה התחתונה: אין ספק כי מדובר בעידן חדש במזכרת בתיה, עידן אחר, של שקיפות, פשטות והמון יושר כלפי התושב. עם זאת, ימים יגידו האם גבי גאון ושות’ יצליחו לחסל את הגירעון וגם להצעיד את מזכרת בתיה, הכל כך יפה, למקום הראוי לה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן