news08.net/ads.txt

ספיישל גיאורגי לחג השבועות | מתכונים של סימו בן חובל, מסעדת פטרה אשדוד

הבעלים של מסעדת פטרה סימו בן חובל מגיש שישה מתכונים גיאורגים שווים במיוחד לכבוד חג השבועות. למי שעדיין מעוניין במנות המעולות הללו ואין לו כח לאפות או להכין, מוזמן פשוט להזמין – קפוא להכנה ביתית או מוכן לאיסוף בטייק אוואי או משלוח בטל’ 08-8651610 (רחוב מפקורה 1 אשדוד, מגיעים לדרום, למרכז ולשפלה).

אצ’רולי חצ’פורי של מסעדת פטרה
המתכון לבצק:
6 כוסות קמח
1.5 כפות שמרים יבשים
1 כף גדושה סוכר
25 גרם חמאה
3 כפות שמן קנולה
2 כוסות מים פושרים
1 כף שטוחה מלח

המתכון למלית:
250 גרם גבינת חמד כפרית
300 גרם מוצרלה מגורדת
200 גרם בולגרית 5%
300 גרם מוצרלה מגורדת
1 קופסת קוטג’ 5%
1 ביצה

אופן ההכנה:
1. מערבבים בקערה את הקמח, השמרים והסוכר יחד, מוסיפים את החמאה, השמן ומים פושרים בהדרגה. לקראת סוף הלישה מוסיפים מלח וממשיכים ללוש עד שנוצר בצק במרקם רך (אך לא דביק). בסיום הלישה מכניסים את הבצק להתפחה של שעה. לאחר ההתפחה מורידים את האוויר מהבצק באמצעות האצבעות ומתפיחים שוב כמחצית השעה.
2. מורידים את הבצק על משטח מעט מקומח ומחלקים לכ-12 כדורים, מכסים ומשהים כרבע שעה. מרדדים כל כדור לעלה דק בצורת אליפסה. ממלאים במרכז במלית הגבינות (כל הגבינות עם הביצה) וסוגרים בקצוות לצורת סירה.

3. מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מורחים ביצה טרופה עם כף מים ואופים בחום של כ-200 מעלות במשך רבע שעה עד להזהבה.

4. לקראת סוף האפייה (כשהמאפה כבר הזהיב) יש להוציא מהתנור, להזיז את מלית הגבינות לצדדים בעזרת כף את מלית הגבינות, לשבור בגומה שנוצרה ביצה אחת ולהחזיר לתנור ל-3 דקות נוספות.

צ’יבורקי חלבי

המצרכים (להכנת הבצק):

1 ביצה

1 שמנת חמוצה

1 כפית מלח

1/2 כפית אבקת אפיה

1.5 כף שמן סויה

700 גר’ קמח

למילוי: 3 ביצים קשות, 1 צרור של שמיר, 1/2 צרור פטרוזיליה, 1 קוביית גבינה בולגרית, 250 גר’ מוצרלה מגורדת

אופן ההכנה: מערבבים את כל המרכיבים של הבצק עד לקבלת גוש אחיד וקשה. מערבבים בקערה גדולה את כל המרכיבים של המילוי. חותכים את הבצק לעיגולים בינוניים, מניחים באמצע כל כיסון מן המילוי ומטגנים בשמן עמוק.

אימרולי תרד

המצרכים לבצק:

‏1 ק”ג קמח

‏50 גרם שמרית

‏כפית מלח, כפית סוכר

‏2 ביצים

1/2 כוס שמן

2.5 כוסות חלב

המצרכים למלית:

בצל בינוני קצוץ

500 גרם תרד שטוף ויבש

פלפל שחור טחון טרי, מלח

‏1 ק”ג גבינת חמד מגוררת

‏400 גרם גבינה גרוזינית מגוררת

להברשה: 2 ביצים טרופות עם 2 כפות מים

אופן ההכנה:

להכנת הבצק מנפים קמח לקערת מיקסר ומערבבים עם השמרית, המלח והסוכר. מוסיפים את הביצים, השמן והחלב ולשים עם וו לישה עד לקבלת בצק חלק ודביק. מכסים במגבת לחה ומתפיחים כשעה עד להכפלת הנפח. להכנת המלית: מחממים מחבת עם שמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את התרד השטוף והיבש ומקפיצים במחבת עד שהעלים מאבדים מהנפח. מתבלים ומצננים. מוסיפים את הגבינות, מערבבים ומתקנים לפי הטעם.

מוציאים לאחר כשעת תפיחה את הבצק מהקערה, מקמחים משטח ולשים עד לקבלת בצק אחיד וחלק. מחלקים לחמישה כדורים שווים, מרדדים כל כדור לעיגול דמוי פיצה ומניחים במרכזו מלית גבינות ותרד. לסגירת המאפה מרימים את קצוות העיגול למרכז לקבל צורה של שק ומהדקים לסגירה, מכסים בשקית ניילון לפחות עשר דקות, מחממים תנור ל10 מעלות ומניחים את האימרולי על נייר אפייה בתבנית. מברישים בביצה הטרופה ואופים עד להזהבה.

חינקלי גבינות

המתכון לבצק:
4 כוסות קמח לבן מנופה (620 גרם)
1 ביצה
1 חלמון ביצה
1/2 כף שטוחה מלח
300 מ”ל מים (ככוס ורבע)

המתכון למלית:
200 גרם גבינת כנען
250 גרם גבינת חמד כפרית 16%
100 גרם גבינת פטה
1 ביצה
5 גרם חמאה (1 כפית מלאה)
1/2 כפית שטוחה מלח גס (אפשר פחות)

לסיר הבישול:
סיר רחב מלא מעט מעל החצי
1 כף שטוחה מלח
להביא לרתיחת המים.

אופן ההכנה:
1. מכינים את המלית עם כל תערובת הגבינות. ממיסים את החמאה במחבת ומצננים, מוסיפים אל תערובת הגבינות ומערבבים יחד עם הגבינות והביצה.
2. בקערה יוצרים גומה בקמח, מוסיפים מלח, ביצה, חלמון ומים בהדרגה, ולשים לבצק מעט נוקשה. מורידים את הבצק על משטח וממשיכים ללוש כ- 8-10 דקות עד שנוצר בצק חלק וגמיש. מחלקים את הבצק ל- 2 כדורים, מכסים ומשהים למנוחה כשעה.
3. מרדדים כל כדור בצק לעלה דק, קורצים עיגולים (את שאריות הבצק מאחדים לכדור לשימוש נוסף), ממלאים כפית מלאה של המלית וסוגרים לחצי סהר ולהדק את הקצוות של הסהר לצורת מניפה .
4. לבישול כ-20 כיסונים יחד: ממלאים סיר בינוני רחב במים עד כ- 2/3 גובה, מביאים לרתיחה ומוסיפים כפית גדושה מלח ומערבבים. מוסיפים את הכיסונים ומבשלים כ- 10 דקות (ב- 2 הדקות הראשונות רצוי לערבב בעזרת כף עץ בכדי שלא ידבקו לדפנות הסיר).

בליני במילוי גבינת חמד

המצרכים:

6 ביצים

2 כוסות קמח לבן (מנופה)

4 כוסות מים

קורט מלח

גבינת חמד

חמאה רכה

אופן ההכנה:

טורפים את הביצים עם המלח, להנמיך מהירות ולהוסיף את הקמח והמים בהדרגה, עד לקבלת  בלילה חלקה. לחמם מחבת ולשמן בעזרת נייר סופג (אפשר גם עם צמר גפן). לצקת למחבת בלילה שתכסה את כל תחתית המחבת בשכבה דקה וללא חורים. לטגן כדקה ולהניח על מגבת לחה את החביתיות זו לצד זו (על הצד הלא מטוגן). להכנת המילוי יש לערבב את גבינת החמד עם החמאה (עפ”י טעם), למלא את החביתיות כך שהצד המטוגן כלפי למעלה, לגלגל פעם אחת ולקפל מהצדדים (כדי שהמילוי לא ייצא החוצה). לחמם שמן במחבת ולטגן את החביתיות הממולאות מכל הצדדים עד שיקבלו צבע חום זהוב. מומלץ להגיש עם סלט ירקות גרוזיני.

גלילת חציל

המצרכים:

חצי ק”ג בצלי שאלוט

חצי ק”ג אגוזי מלך, קלויים

1 ראש שום קלוף

1 צרור כוסברה

5 גבעולי שמיר

כף מלח שולחן (דק)

חצי כף סוכר

חצי כוס שמן חמניות

אופן ההכנה:

טוחנים את בצלי השאלוט (עם המיץ) ומעבירים לקערה. מכניסים לבלנדר את אגוזי המלך הקלויים עם 14 שיני שום וטוחנים יחד עד לקבלת תערובת שנהבית. את התערובת שנוצרה מוסיפים לקערה. קוצצים דק דק את הכוסבורה והשמיר ומוסיפים לקערה. מערבבים הכל עם המלח, הסוכר ושמן החמניות עד לקבלת מסה אחידה אפורה. ניתן לעטר בגרעיני רימון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
רגע לפני החג: שלל מתכונים לשבועות - חדשות אפס שמונה 08
1 year ago

[…] ספיישל גיאורגי לחג השבועות באדיבות מסעדת פטרה אשדוד – לחצו כאן […]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
רגע לפני החג: שלל מתכונים לשבועות - חדשות אפס שמונה 08
1 year ago

[…] ספיישל גיאורגי לחג השבועות באדיבות מסעדת פטרה אשדוד – לחצו כאן […]

דילוג לתוכן