סרטו של יהב וינר ז”ל שנרצח בכפר עזה נבחר למצעד הרגעים הגדולים של השנה בקולנוע 

ברשימה עטורת סרטים מן השורה הראשונה, סרטו של יהב הינו הסרט הישראלי היחיד (וגם קצר) שנבחר לככב בה

אתר הקולנוע ״סריטה״ דירג את מצעד הרגעים הגדולים של השנה בקולנוע ובמקום ה-5 נבחר הסרט ״הילד״ של היוצר והבמאי יהב וינר ז״ל, שנרצח בשבת השחורה בביתו בכפר עזה, בעת שהגן על אשתו, היוצרת והקולנוענית שי לי עטרי ובתם בת החודש, שייה.

ברשימה עטורת סרטים מן השורה הראשונה, סרטו של יהב הינו הסרט הישראלי היחיד (וגם קצר) שנבחר לככב בה.

״בכל תריסר השנים של מצעד הרגעים, מעולם לא נכנס לדירוג סרט קצר. הפעם זה קורה, אבל בנסיבות הכי טרגיות שאפשר לחשוב עליהן.

מעבר ליופי והכישרון שמוצגים לנו בשוט הפתיחה של “הילד”, האמת האיומה היא שהרגע הזה הפך לאחד המגדירים והחרוטים ביותר של 2023 מכיוון שהאיש שהיה אמון על הרגע המדהים הזה, יהב וינר, נרצח במחדל אוקטובר אחרי שהציל את משפחתו.

“הילד”, ובמיוחד שוט הפתיחה ממצלמתו של בן פלד, הפך לאנדרטה קולנועית של הימים האיומים ביותר של ישראל, צורב את האימג’ הזה כסמל לאבדות הבלתי נתפסות והכאב שלא בטוח אם יחלוף.

“הילד” הוקרן לראשונה בפסטיבל הסטודנטים, כשלא תארנו לעצמנו מה עומד לבוא. לאחר שעקבותיו של יהב נעלמו בשביעי באוקטובר, עברו ימים מורטי עצבים של תפילה לכך שאולי יחזור בשלום עד הגיעה הבשורה האיומה על גורלו. בתגובה הציעו רשת בתי קולנוע לב להקרין את הסרט באופן מסחרי, כאשר ההכנסות יגיעו למשפחתו של יהב, לאשתו שי-לי עטרי (שסרט קצר שלה זכה בירושלים השנה) ובתם שייה.

כך יכלו המון אנשים לראות על המסך הגדול את אחת מהפתיחות היפות ביותר שהיו לנו לאחרונה. בתמונה פנורמית של עוטף עזה בעת זריחה, רכב צבאי חוצה את השטח, ובצד שמאל של התמונה מתחילה נקודה קטנה של מים להיקוות. קשה להבין במה מדובר בהתחלה, אבל אז, לאט לאט, המים מתגברים והופכים להיות עמוד של שצף שנראה כמעט תנ”כי. כמה סבלנות, פליאה והתעלות בדקות ספורות של קולנוע. וכמה היינו רוצים לקוות שזו התחלה ולא סוף.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות, תרבות ופנאי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תקשורת ויח״צ הגר כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן