news08.net/ads.txt

עד חג הפסח תשפ”ג: עיריית לוד והקהילות בגני איילון החרדית יבנו מתחם עם 10 בתי כנסת

 

עיריית לוד והקהילות החרדיות בשכונת גני איילון בעיר סיכמו השבוע על מתווה שאושר פה אחד ע”י הנציגים שהוזמנו ללשכת ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, בו ייבנו במתחם 606 בשכונה 10 בתי כנסת מפוארים לרווחת אלפי מתפללים – בהם קהילות אשכנזיות וספרדיות. 

בפגישה היסטורית שארכה כשעה וחצי עם נציגי קהילות מהשכונה שזימן רביבו ללשכתו, עבור בניית מתחם בתי הכנסת לתושבי שלב ב’ בשכונה, סוכם על בניית 10 מבנים בשלושה גדלים – 150 מ”ר, 200 מ”ר ו-300 מ”ר, עפ”י צרכי הקהילה אותה קיבלה העירייה מהנציגים, לצד אימות הנתונים שהעירייה בדקה אף היא. (אחד המבנים ייבנה על ידי העירייה וישמש כמתחם לפעילות קהילתית ותורנית). בישיבה, הציג ראש העיר בפני הנציגים את המודל לביצוע הפרויקט אותו השיג במאמץ רב בשנה האחרונה, כאשר, בנוסף, עיריית לוד משקיעה מתקציבה 3 מיליון ₪ בפיתוח הקרקע – חשמל, מדרכות, תאורת ונראות המרחב הציבורי ועוד.

במשך החודשים האחרונים עסקו גורמי העירייה בתכנון וברישוי וכעת סוכם כי בע”ה, במידה והקהילות יעמדו בתנאי החוזה (העירייה מכשירה ומפתחת את המתחם והקהילות רוכשות את המבנים ומשתתפות באופן סמלי בפיתוח), עליו בירכו הנציגים ששמחו לשמוע את פרטי התכנית, וייחתם ההסכם בין העירייה לקהילות – יזכו התושבים להניח בחג הפסח הקרוב תשפ”ג את מכולת לשריפת החמץ ברחבה המרכזית ולברך על המוגמר.

“זוהי בשורה גדולה לציבור, אלפי מתפללים יזכו בע”ה לבתי כנסת מפוארים, מוסדרים ומסודרים, כיאה לבית תפילה בשכונה כה מטופחת ויפה, שאף ישמשו לכוללי תורה עבור האברכים הרבים השוקדים על לימודם במשך ימות השבוע”, אמר רביבו בתום הישיבה. “תמיד אני מבקש ואומר, עם סובלנות וסבלנות – הציבור ירוויח וייהנה, והנה, לאחר שהצגתי את המתווה – לא היה נציג קהילה אחד שהתנגד, אלא זכינו ב”ה לתמיכה פה אחד מכלל הנציגים, על עשייתנו למען כלל התושבים. בע”ה נעשה ונצליח!”, סיכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן