news08.net/ads.txt

עד 2021: הקמה של חצרות ב-207 מוסדות חינוך בסכום כולל של 70 מיליון שקלים, בין היתר ביד בנימין במועצה האזורית נחל שורק

משרד החינוך יוצא השנה בתקצוב רחב היקף, בסכום כולל של כ-10 מיליון ₪, לפיתוח ובינוי של למעלה מ-30 חצרות לימודיות וסביבות למידה חוץ כיתתיות – עד שנת 2021 תושלם הקמתם של חצרות ב-207 מוסדות חינוך – בין היתר במועצה האזורית נחל שורק.

המהלך הינו חלק מתוכנית חומש מקיפה להתאמת המבנה החינוכי לצורכי המאה ה-21 ומשקפת תפיסת עולם חינוכית, לפיה היציאה לחצר היא המשך ישיר של תהליך הלמידה. חצר בית-הספר היא סביבת החיים של התלמידים ואחד המקומות המשמעותיים בחייהם. מבני בית הספר והחצרות שסביבו מהווים סביבה חינוכית-לימודית כוללת בה פועלים ילדים, מורים, הורים וקהילה. החצר צריכה לספק את המרחבים ואת המתקנים לפעילות הספורטיבית והמשחקית המבוקרת וכן את אלו המאפשרים משחק ושעשוע, נופש והפוגה. עם זאת היא צריכה לאפשר למידה אקראית ומכוונת, תהליכי חיברות ולהציע מגוון מקומות המאפשרים תהליכים אלו.

החצרות הלימודיות החדשות משמשות סביבת למידה לכל דבר: הן מוצלות וכוללות מערכי ישיבה שמאפשרים העברת שיעור מחוץ לכיתה; חלקן כוללות סביבה בוטנית ואף חממות גידול, חלקן מזמנות עיסוק בפעילות גופנית, וחלקן כוללות מידע שימושי וחוויתי. כאשר תלמיד יוצא להפסקה, אין זה אומר שהוא פוסק מללמוד. חושיו מתחדדים, הוא סקר, פעיל ופתוח לסביבתו, וחצר לימודים אסתטית ומזמינה מעצימה תהליכים חינוכיים אלה.

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך: “היציאה לחצר, בהתאם לתפיסת עולם שאנו מקדמים, היא המשך ישיר של תהליך הלמידה. כאשר תלמיד יוצא להפסקה, הלמידה שלו אינה פוסקת, ואולי אף מועצמת: חושיו מתחדדים, הוא סקרן ופעיל, ומכאן שיש לראות בחצרות בתי הספר כמרחב לימודי לכל דבר. אנו מתקצבים בניית 207 חצרות לימודיות חדשות, שישמשו סביבת למידה לכל דבר: הן מוצלות וכוללות מערכי ישיבה שמאפשרים העברת שיעור מחוץ לכיתה; חלקן מזמנות עיסוק בפעילות גופנית, וחלקן כוללות מידע שימושי וחוויתי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן