עודד פורר: “חשוב לדאוג לשמור ולקדם את התפיסה של רחובות כעיר מדע והשכלה גבוהה”

זהו ראיון מיוחד עם ח”כ עודד פורר, בו הוא מדבר על הצרכים של עיר מולדתו – רחובות, הקשר המשפחתי ההדוק והזיקה לעיר. פורר מפרגן לאביו, שוקי פורר, על פועלו בהיותו ראש עיר ומחווה דעה על רחמים מלול, ראש העיר המכהן. את מלול שממשיך את דרכו. פורר נזהר בלשונו בנוגע לעתידו בפוליטיקה המקומית, מתייחס לחשיבות המוסדות האקדמיים ומתגאה בהישג שיזם: הפקולטה לחקלאות נשארת בעיר. ראיון צפוף, רגע לפני שיארח בשישי בצהריים קולגות מהממשלה במסיבת זבד הבת לילדתו ארבל, שנולדה לפני כחודש.

ח”כ פורר, נתחיל מכך שבחודשים האחרונים פעלת לטובת השארות הפקולטה ברחובות ואף נפגשת עם הדיקן באוניברסיטה העברית ששלח לך מכתב בו הוא מתחייב לעשות הכל ולא להעתיקה לצפון הארץ. מה החשיבות שאתה רואה בהישג הזה?


“הפקולטה ברחובות היא אחת מאבני היסוד של העיר ולשמחתי גם ראשי האוניברסיטה העברית הבינו זאת לאור פנייתי. הפקולטה משמשת בית לאלפי סטודנטים, המשמשים שגרירים לעיר ומספקת עבודה למאות מתושבי רחובות והסביבה. העברת הפקולטה לצפון הארץ עלולה לגרום למשבר גדול בתחום התעסוקה ולבריחת מוחות שתפגע בעיר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאחת מיכולות הליבה של רחובות והיתרונות הגדולים שלה הוא היותה עיר אוניברסיטאית שמתקיימים בה בסינרגיה מכון ויצמן, הפקולטה לחקלאות, המרכז האקדמי פרס, בית החולים קפלן ופארק המדע. לו היו מעבירים צפונה את הפקולטה לחקלאות היו פוגעים קשות במרקם החשוב הזה. אני שמח על תשובתו החד משמעית של נשיא האוניברסיטה העברית ומחויבותו לנושא, כפי שהביע אותה בפניי ואני בטוח שלא רק שהפקולטה תישאר ברחובות אלא גם תרחיב את פעילותה בעיר”.

האם יש משהו בעיר שאתה חושב שצריך לשפר והאם אתה פועל לכך?
” רחובות היא עיר נהדרת. אני אוהב את השילוב בין כל גווני האוכלוסייה, את היכולת לבלות בעיר יחד עם מוסדות ההשכלה הגבוהה וכמובן את ההיסטוריה והמורשת שלה. בעשרים שנה האחרונות העיר השתנתה ללא היכר, מוסדות תרבות, כבישים עוקפים ומחלפים, מוסדות להשכלה גבוהה ושכונות חדשות נוספו לעיר. כמו בכל עיר, ישנם דברים שצריך לשפר וכאלו שצריך לשמר. אני חושב שאחת הבעיות הגדולות של העיר כיום היא דווקא בדרכי הגישה המובילות לכבישים המהירים. תושבי רחובות עומדים בכל יום זמן רב בצווארי בקבוק בדרך למקומות עבודתם הנמצאים מחוץ לעיר. החיבור של כביש בגין לכביש 40 הופך לכמעט בלתי נסבל בשעות הבוקר. לכן פניתי מספר פעמים לשר התחבורה ישראל כץ בנושא והובטח לי כי העניין יטופל. החיבור של כביש בגין לכביש 431 יהווה שינוי משמעותי לעיר ויאפשר פתיחת צירי התנועה שישפיעו גם על מרכז העיר. אני מקווה שבתקציב המדינה הקרוב ייתן השר כץ עדיפות לפרויקט זה כדי שיחלו עבודת התשתית להקמת החיבור”.

עד כמה אתה מחובר לעיר?
“שורשיי נטועים ברחובות. סבו של סבי בנה את הבית הראשון בעיר. סבא שלי חגג את בר המצווה שלו בבית הכנסת הגדול עוד כשהשלטון התורכי היה בארץ, אבי ואמי נולדו כאן, אחיי ואני נולדנו כאן וגם שלושת בנותיי. אין ספק שסיפור העלייה הראשונה, הקמת המושבה רחובות והסיפור המשפחתי שלי ששזור בהיסטוריה של העיר מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב השקפת עולמי, אהבת העם והארץ שמפעמת בי ואפילו הגאווה המקומית. טשרניחובסקי כתב פעם “הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא תַּבְנִית נוֹף מוֹלַדְתּוֹ”, וכך אני חש. רחובות היא תבנית נוף מולדתי והיא חלק ממני. גם כשהתמודדתי לכנסת, הצהרתי שאני רואה עצמי גם כנציג העיר והעמדתי את עצמי לרשות תושבי העיר בטיפול בפניות ציבור ובסיוע לתושבים”.

לו היית בין מקבלי ההחלטות, מה הנושא הראשון שהיית מקדם בעיר?
“אני לא חושב שאני צריך לתת עצות למקבלי ההחלטות בעיר ממקום מושבי. אני חושב שתפקידי הוא לסייע בידם לפעול לקידום העיר ולפיתוחה. ניהול עיר זה לא נושא אחד, זה מכלול נושאים ועניינים הנוגעים לחיי האזרח החל מפינוי האשפה והביוב עבור בתשתיות כבישים מדרכות וניקיון ועד לפעולות חינוך ותרבות. כל אחד מהנושאים הוא עולם ומלואו ויש לטפל בהם באופן רציף, כפי שנעשה גם כעת. לשיטתי, חשוב בכל מקרה לדאוג לשמור ולקדם את התפיסה של רחובות כעיר מדע והשכלה גבוהה שיודעת לשלב בין סטודנטים לוותיקים, בין ישן לחדש ושיכולים לחיות בה מגוון אוכלוסיות עם מגוון דעות ואמונות בהבנה ובאחווה”.

כאשר נשאלת במספר מקומות האם תתמודד לראשות העיר הגבת כי אינך פוסל. מה מונע ממך לומר בפירוש שאתה רוצה בכך?
“יש היום ראש עיר מצוין ברחובות, שנמצא באמצע הקדנציה שלו. אני לכשעצמי נהנה מעבודתי בכנסת ומתרכז בשליחות הזו שהציבור הטיל עלי”.

לסיכום, כמי שהיה צמוד לאביו מבין הילדים וכמי שמכיר את האופי של התושבים בעיר, עד כמה אתה חושב שיש לך סיכויים לקבל מנדט מהם?
“קיבלתי מנדט מהציבור הישראלי לפעול למענו בכנסת ישראל ואני עושה זאת יום יום, שעה שעה, בעבודה קשה וסיזיפית בוועדות השונות ובמליאת הכנסת. אני פועל למען העסקים הקטנים והעצמאים, אני פועל למען חינוך יותר טוב לילדינו ולהוזלת העלויות המטורפות שהאזרחים נדרשים לשלם עבור צהרונים וחינוך בלתי פורמאלי, אני פועל למען החלת יום לימודים ארוך וכרגע אני מקדיש את כל זמני לעניינים הללו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן