news08.net/ads.txt

עו”ד מישוק חשפה בפוסט מרגש: “גם אני נכדה לניצולי שואה – ואני כה גאה בכך”

עורכת הדין לורה מישוק, חשפה בפוסט מרגש ולראשונה בחייה כי היא נכדתם של ניצולי השואה. “זהו יום עצוב עבור כלל היהודים בעולם, ועבור משפחות הניצולים במיוחד. מעולם לא סיפרתי זאת, אבל גם לי היו סבא וסבתות ניצולי שואה – ואני כה גאה בכך”.

מצד אבי גם סבא מאיר שלי וגם סבתא נינה ז”ל הם ניצולי שואה. סבא איבד את אישתו ואת ילדיו בשואה, סבתא איבדה את בעלה וילדיה בשואה. כולם ניספו חוץ מסבא וסבתא ששרדו וכל אחד בדרכו הצליח להגיע לארץ. בחלוף הימים, כאן הכירו ומתוך הכאב הגדול, נוצר חיבור ואהבה גדולה. הם הצליחו כאן, על אדמת הארץ, להקים משפחה.

סבתא רוזה ז”ל מצד אמא אף היא הייתה ניצולת שואה. היא הצליחה בכוחות העל שלה לברוח לסיביר – ומשם לארץ. ויותר מזה היא לא דיברה, היא לא רצתה להיזכר בדברים הנוראיים שחוותה.

בחיים לא אשכח איך סבתא נינה הייתה מתעקשת שנאכל את כל מה שהיה על הצלחת, עד אחרון הפירורים. בגלל שהייתה כל כך רעבה בשואה, היא  לא הייתה נותנת לנו ללכת לבית ספר – עד שלא היינו מסיימים את כל ארוחת הבוקר.

זה יום מורכב, עצוב ומרגש כאחד עבורי. כבר שנים שהם לא איתנו אבל אני מרגישה אותם בעצמותיי, המחשבות על מה שעברו שם – הטלאות, הסיוט הזה שהוא מה שנקרא גיהנום עלי אדמות – אינן נותנות מנוח. בד בבד, איפושהו אני חשה גם התרגשות וגאווה מכך שחלקם הצליחו לעלות לארץ, לבנות חיי משפחה, לגדל ילדים למרות הקשיים ולהביא לכאן את הדורות הבאים.

אני גאה להיות נכדתם של נינה ומאיר מישוק ז”ל, ושל רוזה איצקוביץ. בזכותם משפחתי ואני, ובעצם כל עם ישראל, עומדים היום על הרגליים. יהי זכרם ברוך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן