news08.net/ads.txt

עו”ד שטיינמץ שהניח אנטנה על גג ביתו הפרטי בגורדון 51: “השכנים מנהלים מלחמה פסיכולוגית”

 

עו”ד אלי שטיינמץ, תושב העיר, הניח על גג הפנטהאוז שבבעלותו ובו אינו מתגורר, אנטנה שלטענת התושבים באזור, מסכנת את חייהם. תושבי השכונה נסערים, הם חתמו על עצומה, מגייסים כספים לצורך הבאת מודד וגם ראש העיר רחמים מלול התערב והורה לחברת פלאפון לטפל בנושא. בינתיים, האנטנה על הגג והשכן מבהיר: “לחלוטין מתקן הגישה שהוצב על הגג הפרטי שלנו אינו מסכן ואם היה מסכן – לא הייתי מסכן אף אחד”.

השבועות האחרונים מעסיקים עד מאוד את תושבי גורדון 51 ממרכז העיר בסוגיה אחת בלבד: אנטנה הניצבת בגג הפנטהאוז שבבית המגורים, הגובל בפינת הרצוג ומסכנת את חייהם, לדבריהם. “פתאום מחליט בעל פנטהאוז בגורדון 51 שהוא מציב אנטנה סלולארית של פלאפון על גג ביתו”, מציינת אחת השכנות, “תושבי השכונה והורים לילדי הגנים ובית הספר נסערים. רבים חתמו על עצומה נגד האנטנה, אנחנו נלחמים למען הבריאות שלנו”. התושבים פתחו בעצומה, החתימו את הדיירים בשכונה וקראו לראש העיר להסיר את המתקן המסכן מהמקום. בנוסף החלו התושבים באיסוף כספים לצורך הבאת מודד שיבחן האם אכן מדובר במתקן גישה המסכן את חייהם. ההורים ציינו כי האנטנה גובלת בגן ילדים ולפיכך מסכנת באופן יומיומי את הילדים.

הנושא הגיע עד ללשכת ראש העיר, שם החליט רחמים מלול לפעול באופן מיידי והגיע לבניין  לבחון הכצעקתה. מלול ביקש לקיים פגישה במקום עם נציגי חברת התקשורת והגורמים הרלוונטיים בנושא מתקן הגישה של פלאפון שהוצב על הגג פרטי וכך היה: בהשתתפות מנכ”ל העירייה דורון מילברג, המנהלים הרלוונטיים בעירייה, נציגות חברת פלאפון ונציגות התושבים והורי הגן הורה ראש העיר לחברת פלאפון להפסיק את פעילות המתקן לאלתר, או להעבירה למיקום אחר שאינו בלב שכונת מגורים. נציגת פלאפון ציינה כי היא מוכנה לקיים סיור בכל זמן נתון עם נציגי העירייה על מנת לבחון חלופות מיקום למתקן הגישה.

ראש העיר ונציגי העירייה ביקשו מפלאפון כמחווה של רצון טוב ולמען בריאות הציבור כי עד לסיכום על חלופה – ייפסק השימוש במתקן. ״בשביל התושבים שלי אני מוכן לעשות הכל״ – אמר ראש העיר בישיבה המאולתרת שנערכה. נציגת פלאפון ציינה כי הנושא יישקל וכן נקבע סיור משותף בימים הקרובים לפלאפון ולעירייה לבחינת חלופות, אולם עד כה השימוש באנטנה לא הופסק. “הנושא לא טופל בשלב הזה, האנטנה במקומה והיא משדרת”, אמר דייר מהבניין, “הם אמרו שאולי הם יעשו טובה וינמיכו את עוצמת השידור או יפסיקו בינתיים את השידור – אבל הם רק ישקלו את זה”.

איך התושבים מקבלים את זה הדברים?

“התושבים כרגע לא מקבלים את מה שהוחלט, האנטנה הזו מסכנת את חיינו. אנו ממשיכים במהלך של לחץ בשביל להוריד את האנטנה לחלוטין משם. ביום שישי הייתה עצומה וחתמו עליה חלק גדול מתושבי השכונה, כ-300 איש ואנו שוקלים צעדי המשך כולל הפגנות כנגד בעל הנכס שלא מתגורר כאן. פנינו אל בעל הנכס והוא מסר שהוא פועל במסגרת החוק ולא מתכוון מיוזמתו לעשות שום דבר”.

בעל הנכס, עו”ד אלי שטיינמץ, מסר בתגובה: “האנטנה לא מסכנת לחלוטין מכמה וכמה טעמים. לפני שהתקשרנו עם פלאפון בהסכם קראנו כמה מחקרים בנושא ולחלוטין מתקן הגישה שהוצב על הגג הפרטי שלנו אינו מסכן. אדרבא, אם זה היה מסכן – אנחנו הראשונים שמסתכנים בעניין הזה מאחר וחלק מבני המשפחה מתגוררים שם”.

השכנים טוענים כי בריאותם מסתכנת.

“השכנים מנהלים איזו מלחמה פסיכולוגית והצליחו בזה – עובדה שאת מתקשרת. מדובר במתקן הכי קטן שקיים בכלל בתחום הזה. יש ברחובות עשרות של מתקנים שכולם ללא יוצא מן הכלל יותר גדולים ומעניין שהדבר הזה מקבל את מירב תשומת הלב, כנראה מפני שמתגוררת שם מישהי שאבא שלה היה פעם מנכ”ל העיריה ובקשרים טובים עם ראש העיריה. הם פנו בוואטסאפים ובאמצעי תקשורת וסיפרו לקרובים ולרחוקים על שני ילדים באזור שמתו כתוצאה מקרינה שספגו מאנטנה וגם כתבו שזה נכון שקשה להוכיח את הקשר בין מות שני הילדים לבין המתקן אבל איזה הורה ירצה לסכן את הילדים שלו? המתקן הזה טרם הצבתו עבר בדיקות של מודד מוסמך, התקן הישראלי גבוה פי אלף מהתקן האירופאי, נמצא שהמתקן לחלוטין לא מסכן, בוודאות מוחלטת. אם היה מסכן – לא הייתי מסכן אף אחד. יש את כל הנתונים האלה, הם לא בדקו את זה אלא מפריכים כל מיני טענות והאשמות”.

עו”ד שטיינמץ הוסיף עוד: “יש אנטנה גדולה מאוד על בית החולים קפלן ומעל מגן דוד ברחובות יש אנטנה שגובלת עם בית הספר. לא ראיתי שאף אחד אי פעם בא ועשה עם זה משהו. שנים שהיא שנים קיימת שם ובעשרות מקומות ברחובות קיימים מתקנים, אצלנו מדובר במתקן אחד שגם הוא אינו מסכן את הציבור”.

ובכל זאת, האם יש בכוונתך להסיר את האנטנה?

“אני לא יכול, אני מכבד התחייבויות שחתמתי עליהם וברגע שהתקשרתי עם חברת פלאפון אני לא יכול באופן חד צדדי להסיר את ההתקשרות. מצד שני, אני לא יכול לכפות עליהם שום דבר. אם יבטלו את החוזה ברור שהאנטנה תוסר. מה שאני יודע, על סמך מה שקראתי, ששמים מתקני גישה בתוך הערים כדי להקטין את רמת החשיפה לקרינה”.

ההורים מדברים על סמיכות האנטנה לגן הילדים בגורדון, לא מדובר בדבר של מה בכך.

“גן הילדים שגובל בגורדון הוא בצד אחר. מתקן הגישה הזה מצוי בצד הצפוני של הבניין ברחוב גורדון ואילו הגן נמצא בצד הצפוני של הבית, זאת אומרת שאין שום קשר לחלוטין וזה דבר עובדתי שקל נורא לבדיקה אבל מרוב שחוזרים על זה חושבים שהגן בסכנה. עובדתית זה לא נכון”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן