עיריית אילת תפנה רכבים נטושים התופסים מאות חניות ברחבי העיר

 

תיקון חוק שמירת הניקיון לפיו מפנה העירייה גרוטאות רכב, יקצר משמעותית את זמן הטיפול בפינוי רכבים נטושים התופסים מאות חניות ברחבי העיר. עד כה נמשך הטיפול כחודשיים וחצי ומעתה זמן הטיפול יהיה בתוך 45 ימים.

צמצום זמני הפינוי בהתאם לתיקון החוק שהוביל המשרד להגנת הסביבה, יביא לניקיון המרחב הציבורי מכלי רכב נטושים ומוזנחים, שבחלקם אף מהווים סכנה ויפנה כאמור מקומות חניה.

מידי שנה מפנה העירייה מאות רכבים נטושים, שנזנחים על ידי בעליהם ותופסים חניות במשעולים, בשכונות וגם בצירים מרכזיים. תהליך הטיפול בפינוי גרוטאת רכב אורך כחודשיים וחצי והוא כולל הדבקת מדבקה עם קבלת התלונה ובה מצוין, כי רכב זה מטופל בהתאם לחוק שמירת הניקיון לעניין גרוטאות רכב. מרגע זה, נמצא הרכב במעקב של רשות החניה במינהל תפו”ח בעירייה והוא כולל שליחת דואר רשום לבעלי הרכב עם דרישה לפנות את הרכב בתוך חודשיים. באם לא פונה הרכב, מודבקת התראה נוספת לפינוי תוך 14 ימים שלאחריה גוררת העירייה את הרכב. רכב ללא לוחית נגרר תוך 7 ימים. במידה שבעלי הרכב דורש את הרכב חזרה, עלות הגרירה מושתת עליו. במידה שלא, מועבר הרכב לגריטה.

כאמור בהתאם לתיקון חוק שמירת הניקיון (תיקון מס’ 24) התשפ”ב 2022, קוצר זמן הדרישה לפינוי הרכב, מחודשיים (60 ימים) לחודש (30 ימים). לאחר זמן זה, ניתנת התראה נוספת לפינוי לפני גרירה בתוך 14 ימים. התיקון האמור קיצר את הטיפול מחודשיים וחצי ל – 45 ימים. רכב נטוש כהגדרתו בחוק הוא רכב שאינו נושא לוחית זיהוי, אין לו רישיון רכב (טסט) תקף וניכר כי הוא מושאר במקום אחד או שאינו מוזז ממקומו מרחק של ממש ומכאן שאינו משמש למטרת נסיעה באופן תדיר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן