news08.net/ads.txt

עיריית קרית גת מציגה: קואליציה לקידום לימודי המתמטיקה והמדעים במערכת החינוך

בקואליציה חברו לעירייה: קרן טראמפ, מכון דוידסון –זרוע של מכון ויצמן, המיזם הלאומי 5 פי 2, בית יציב, מיזם סודקות את תקרת הזכוכית ושותפות שיקאגו שחברה לעירייה בבניית תכנית הSTEM -מדע, טכנולוגיה, אנגלית, מתמטיקה).

לאחרונה נערך כנס למורי המתמטיקה מכל התיכונים בקרית גת, במסגרת פעילות תכנית קרן טראמפ העושה בהכשרת מורים ובניית צוותי מתמטיקה מובילים בעיר.

קרן טראמפ מפעילה במשותף מיזם עירוני רב משאבים לשדרוג דרכי הלמידה וההוראה של לימודי המתמטיקה והמדעים בקרב הלומדים את המקצועות הללו ברמת 4 ו-5 יחידות לימוד. את התכנית העירונית מנהלת אירה אריאב רכזת מתמטיקה בתיכון שלאון .בכנס השתתפו ראש העיר אבירם דהרי, הממונה על החינוך חבר המועצה חיים אברג’ל ומנהלת אגף החינוך זהבה גור בצד נציגי הפיקוח והשותפים בהובלת התכנית. ראש העיר קרית גת אבירם דהרי אמר כי החיבור עם קרן טראמפ ועם היוזמות והתכניות לשיפור לימודי המדעים והטכנולוגיה, חשוב מאין כמותו לצייד את התלמידים עם הכישורים הנדרשים מהם בעולם של היום וכי השותפות הזאת תביא לשיפור משמעותי של תהליכי הלמידה וההישגים בתחומי המתמטיקה והמדעים בקרב תלמידי חטיבות הביניים והמקיפים בעיר, פערי השכר בין בוגרי לימודי המדעים והטכנולוגיה לבין האחרים הולכים ומתרחבים כל הזמן וחשיבותם רבה מאד לרווחת התלמידים ולעתידם, ציין.

אגף החינוך מפעיל מגוון פרויקטים לקידום המצוינות בתחומי המתמטיקה והמדעים בהם: סודקות את תקרת הזכוכית, מגשימים, קדם עתידים, יוזמת 5 פי 2 להגדלת מס הלומדים 5 יח”ל ותכנית לחיזוק לימודי המדעים בקרב תלמידי בתי הספר היסודי. מנהלת אגף החינוך זהבה גור חיברה את כלל הגורמים לפעילות משותפת לטובת מתן מענה לצורכי מערכת החינוך הן בתחום הכשרת המורים והן בכל הנוגע לתגבור התלמידים במקצועות הללו. התכנית המשותפת עם קרן טראמפ תכלול יחד את כל היוזמות ליצירת קהילות ממוקדות לטובת המטרה של הגדלת מספר הלומדים והעמקת ההישגים בלימודי המתמטיקה והמדעים. למעלה ממיליון ₪ יושקעו לטובת המיזם המשותף עם קרן טראמפ. התכנית מתמשכת על פני שלוש שנים וזוהי שנתה השנייה.

בין היתר תכשיר התכנית את מנהלי המקיפים ומורים לטובת מיקוד בתהליכי פיתוח המצוינות המתמטית בבתי הספר.
המורים יחשפו תכנים פסיכופדגוגיים ולמודלים מתקדמים בהוראת המקצועות הללו. לצורך כך יפגשו עם מובילי הצטיינות ממוסדות אקדמיים מהתעשייה ומתחום ההייטק. התכנית תפעל על מנת לקדם אקלים בית ספרי תומך הצטיינות וקידום תהליכים כמו גם בקרה על רמת ההישגים על רצף 6 שנים שבין כתות ז’ עד יב’. ברמת התלמידים תפעל התכנית לפתח תהליכי למידה וצמצום פערים עוד בחטיבות הביניים, להגדיל את קבוצות התלמידים הלומדות לרמות 4,5 יח”ל לצמצום הנשירה מההקבצות ולמתן תמיכה בתלמידים המתקשים. התכנית שמה לה מטרה להגדיל ולהשביח את כח ההוראה בעיר במתמטיקה ובמדעים, לבנות מערך תמיכה בתלמידים שיבחרו במסלול הלימודים התובעני, לשפר את הישגיהם ולשכלל את דרכי ההוראה. זהבה גור מנהלת אגף החינוך ציינה השבוע כי התכנית מאד משמעותית הן בהיקפי התקציב והן במגוון הפעילויות שהיא מציעה לטובת המורים והתלמידים לקידום ההישגים הלימודיים.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן