news08.net/ads.txt

עיריית רחובות בשיתוף עם התושבים: תחנות אוכל לחתולים

עיריית רחובות התקינה בימים האחרונים תחנות האכלה ורודות המיועדות להאכלת חתולי חצר. הצבת תחנות האכלה נעשתה לבקשות תושבים, הנוהגים להאכיל חתולי חצר, והמיקום נקבע בשיתוף עימם. 

חתולים מסייעים בהרחקת מזיקים כמו עכברים, חולדות ונחשים. על מנת להסדיר את אופן ההאכלה של חתולי חצר ואת מקומות האכלה שלהם, הותקנו תחנות האכלה אשר יתנו מחסה לחתולים בעת ההאכלה וירכזו את האוכל. הסדרת הנושא על ידי העירייה היא לטובת החתולים, וכן לטובת שמירה על הניקיון והסדר ברחובות, אשר תמנע האכלה במקומות לא רצויים ויצירת מפגעים תברואתיים וסביבתיים. תחנות ההאכלה החדשות יוצרו במיוחד עבור עיריית רחובות, ומהוות חלק מתפיסה חדשה של המרחב הציבורי ושל ריהוט הרחוב. מחלקת תכנון נוף באגף הגנים ועיצוב הסביבה בעיריית רחובות פעלה לעצב, להציב ולהתקין את תחנות ההאכלה ותטפל בהצבת תחנות נוספות בהמשך . 

כאמור, התקנת תחנות האכלה נעשתה בשיתוף התושבים אשר מודעים לצרכים של חתולי החצר והדואגים גם לעיקור וסירוס החתולים באמצעות העירייה, על מנת למנוע התרבות בלתי מבוקרת ובכך צער בעלי חיים לחתולים רבים. 

עו”ד יניב מרקוביץ’ סגן ראש העיר והממונה על חזות העיר: “אני שמח להוציא לפועל פרויקט נוסף בתחום חזות העיר, שנעשה אף הוא לבקשת התושבים ובשיתוף פעולה עימם. לתחנות ההאכלה לחתולים יש משמעות סביבתית במניעת מטרדי תברואה וניקיון, ובהסדרת פעילות קיימת”.

דר’ אבי צרפתי, הווטרינר העירוני: “האכלת החתולים תסייע במניעת צער בעלי חיים, ותאפשר לאוהבי החתולים לדאוג להם ללא יצירת מפגעים סביבתיים. אנו קוראים לאוהבי החתולים מקרב התושבים להשתמש בהן, ולשמור על ההנחיות המפורטות”.

התקנת תחנות ההאכלה בימים האחרונים היא למעשה פיילוט, על מנת לבדוק את היענות התושבים הדואגים לחתולי החצר, ואת ההשלכות הסביבתיות, ובהתאם לכך- תישקל התקנה של תחנות נוספות בנקודות חדשות בעיר בהתאם לבקשות התושבים.

לטובת שימוש נכון בתחנות ההאכלה, חשוב לשמור על מספר הנחיות מטעם הוטרינר העירוני, דר’ אבי צרפתי:

האכלה תתבצע אך ורק בתוך התחנה במקום הייעודי, באמצעות מזון יבש ומותאם לחתולים.

1. יש לשים מים בשוקת באמצעות כלי מפלסטיק, ולהחליף את המים פעם ביום.

2. יש להאכיל בשעות לא עמוסות מבחינת מעבר התושבים באזור, כגון מוקדם בבוקר או מאוחר בערב.

3. את שאריות המזון יש לאסוף לאחר כחצי שעה על מנת למנוע הירקבות המזון או נגישותו לבעלי חיים אחרים.

4. יש לשמור על הניקיון בסביבות תחנת האכלה ובתחנת האכלה עצמה.

5. האחריות על האכלת החתולים הנה על המאכילים בלבד.

להלן רשימת המיקומים שבהם הותקנו תחנות ההאכלה החדשות, עד כה: 

רחובות החדשה: רח’ ולנברג ראול פינת שד’ מקס ואמפרו שיין, רח’ אידלבאום משה ליד מס’ 3 ב’, רח’ אידלבאום משה מול מס’ 5 ב’.

שכונת רחובות המדע: רחוב פרופ’ הרשקו אברהם פינת פרופ’ יהודית בירק  ליד בניין מס’ 3.

שד’ ח”ן: שד’ ח”ן בין בניין מס’ 68 לבניין מס’ 66, שד’ ח”ן ליד בניין 16.

שכ’ רמת אלון: רח’ קיבוביץ מול בניין 16.

תושבים המעוניינים להתקין מתקני האכלה באזור שלהם, מוזמנים לפנות באמצעות דוא”ל:  [email protected] , ובקשתם תיבחן  בהתאם על ידי אגף גנים ועיצוב הסביבה והווטרינר העירוני.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן