עיריית רחובות, חנכה את “בית דרור”, המרכז להנצחת השואה

 

“כל יהודי נולד, עם מספר דמיוני על היד, שעוזר לו לזכור, מאיפה הוא בא ולאן הוא לא יכול להרשות לעצמו לחזור”. השיר המצמרר של נועם חורב, נכתב על קיר “בית דרור”, המרכז להנצחת השואה ברחובות אשר נפתח ונחנך בטקס מרגש. באירוע השתתפו ראש העיר רחמים מלול, מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, חברי מועצת העיר שמואל בר דאנזאן ואבי קינד, מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן, מנהלת בית “דרור”, שרון ירון, שורדי שואה, חברי עמותת “יש”, מנהלי בתי ספר ותלמידי התיכונים בעיר. 

המרכז המחודש, שעבר שיפוץ מהיסוד, הינו מרכז להנצחת השואה הפועל במסגרת אגף החינוך והנוער. המרכז יציע פעילויות חדשניות ומגוונות בנושא השואה לכלל תושבי העיר. במהלך הערב, הוצג סרטון מיוחד של הכותב והפזמונאי הישראלי האהוב נעם חורב, שהקריא את הטקסט המרגש “כל יהודי”, שמילותיו מתנוססות בכניסה ל”בית דרור”. להקת קריית החינוך “קציר” שרה את השיר ה”חיים היפים” ולאחריהם צפו המשתתפים בסרט תלת מימד המציג סיור מרתק במחנות הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו. הסרט מדמה את המחנות בתקופת השואה, ומוביל את הצופים בחוויה חד פעמית מרגשת שנותנת תחושה של מסע בפולין גם אם לא נמצאים שם פיזית. בית דרור, הממוקם ברחוב החלוץ 5, קורא לכולם לקחת חלק בפעילויות הנוספות שיתקיימו בו בשבוע הקרוב, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה: ערב יום הזיכרון, יום רביעי בשעה 21:15, יתקיים ערב שירה מוסיקלי ברוחו של אברמק קופלוביץ’. יום הזיכרון, יום חמישי בשעה 9:00, יתקיים טקס בביצוע תלמידי חט”ב קציר.

ראש העיר, רחמים מלול אמר : “ל”בית דרור” יש תפקיד חשוב בעיר רחובות לשימור זיכרון השואה, ולהוביל תפיסה חדשנית בלימוד השואה. אין מתאים יותר מלקיים את הפעילויות הללו במסגרת אגף החינוך והנוער בעיר”.

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: “כבן לניצול שואה, אני מתרגש לפתוח מחדש את בית דרור ולהפיח רוח חיים בעשייה של זיכרון השואה, במשך כל ימות השנה. אני מודה לדניאלה בק שניהלה את המקום במסירות בשנים האחרונות”.

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: “אני מודה על הזכות להיות אחראית על הנחלת המורשת של זיכרון השואה לדורות הבאים, ועל החשיבות הערכית שיש בפעילות זו. נפעל כדי לזכור ולהזכיר לא רק לקראת יום השואה אלא כל השנה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן