news08.net/ads.txt

עירית קרית מלאכי החליטה על דעת עצמה: רבין – אאוט, ז’אק כהן – אין – והכל תמורת כסף | הסיפור המלא

הכיכר הסמוכה לבניין עיריית קריית מלאכי |
רבין נמחק, ז’אק כהן עלה. מתברר שהכל עניין של תרומה כספית

למעלה מעשרים שנים מנציחה עיריית קריית מלאכי את שמו של של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, אלא שכעת, “המקומון” חושף כי הכיכר תיקרא על שמו של אדם שנוהג לתרום לקרן קיימת לישראל אנגליה, בשם ז’אק כהן.

ידוע כי לאחר רצח רבין החליטה מועצת עיריית קריית מלאכי להנציח בכיכר הגדולה שמול בית העירייה, את שמו של רבין ואף הוצבה בה אנדרטת הנצחה שעליה נכתב שמו תחת התיאור “יצחק רבין ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון”. ביום שלישי בבוקר צצה במקום הנצחה חדשה מפוארת וגדולה ובה צוין שהכיכר נקראת על שמו של ז’אק כהן, תורם יהודי לקרן JNF UK. השינוי נעשה כמעט בחשאי ובניגוד לפקודות העירייה.

על פי פקודות העירייה  –  עירייה תוכל לשנות שם של מקום ציבורי בתנאים מסוימים, כגון פרסום הכוונה לעשות כן ומתן הזדמנות לתושבים להשמיע את טענותיהם. למקום ציבורי שנקרא על שמו של אחד מגדולי האומה, או כזה שיש לו משמעות לאומית או ממלכתית נוסף תנאי: הממשלה היא זו שצריכה לאשר את השינוי. ככל הידוע, הממשלה לא אישרה את שינוי השם, בין היתר כי עיריית קריית מלאכי לא הגישה כלל בקשה.

אליאור עמר, ראש האופוזיציה במועצת העיר, התייחס לשינוי: “זה מעציב ומצער שמחליטים לקחת כיכר ציבורית שקרויה על שמו של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר שתרם כל כך הרבה לביטחון ישראל ומשנים את השם לאחר יותר משני עשורים לשם אחר ללא התרעה, דיון ציבורי והליך מקובל וחוקי. יש כעס גדול בקרב רבים מתושבי העיר על האופן שבו הדבר נעשה. ראש העיר הבהיר שהדבר נעשה בתום לב ואני מקווה מאוד שהוא יעמוד בהבטחתו להחזיר את שם הכיכר”.

מעיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה: “על פי החלטת ראש העיר מר אליהו זהר, הטיילות בקריית מלאכי ייקראו על שמם של ראשי הממשלה לדורותיהם – בטקס חניכת הטיילת החדשה בכניסה לעיר על שמו של ראש הממשלה השביעי של ישראל – יצחק שמיר ז”ל. חלקה השני של הטיילת – הצפוי להסתיים בקרוב – ייקרא ע”ש של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל. מובן לכולם כי הטיילת היא מקום ראוי ומכובד יותר מהאבן הישנה שהייתה במקום. בהמשך תתקבל החלטה על קריאת שמותיהם של ראשי ממשלה נוספים בטיילות שייבנו בעיר”.

גורמים בקק”ל מבהירים שלמרות שכהן תרם גם לקרן, לא הייתה לה כל מעורבת בשינוי שם הכיכר וכי הם לא קשורים לעניין.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן