news08.net/ads.txt

עכשיו זה רשמי: הוקמה יחידת החילוץ סע”ר (סיוע עזרה ראשוני) לרחובות

 

רחובות, כמו כל הרשויות במדינת ישראל נערכת להתמודדות עם רעידת אדמה, ירי טילים וכלל מצבי החירום השונים, בהתאם לכך הנחה ראש העיר רחמים מלול להקים יחידת חילוץ מקומית על בסיס מתנדבים ומתנדבות. מחלקת החירום באגף הביטחון והחירום נרתמה למהלך המורכב לגיוס, הקמה, הכשרה ורכישת ציוד תואם ליחידה.


לפני מספר חודשים יצא פרסום להקמה מחודשת של היחידה, לפרסום זה נענו לא מעט אזרחים תושבי העיר, בוצעו ראיונות ומיון מתנדבים המתאימים למשימה זו כחלק מהפקות הלקחים של העבר. בשלב הראשון אותר מתנדב מתאים לפקד על היחידה, בניית היחידה והכשרתה. למשימה נבחר רב סרן במילואים הראל אליה אשר מתפקד כמ”פ חילוץ במערך פיקוד העורף, הבחירה בו נתנה את אות הפתיחה להקים ולהתניע את גיוס המתנדבים והכשרתם, הראל הינו מתנדב בנשמתו ומשקיע לילות כימים בהתנדבות זו.
במהלך החודשיים האחרונים אותרו מפקדי צוותים, בעלי מקצוע כגון: רתכים, בנאים ועובדי כפיים אשר שידרגו את המערך המקצועי של אימוני החילוץ, בעלי מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, רואי חשבון ועוד, חובשים כולל מתנדבים מאיחוד והצלה ומהנדסים אשר ביחד מהווים את המשולש הנדרש לטיפול באתר הרס בזמן רעידת אדמה או קריסת מבנה מסיבה של ירי טילים או סיבות אחרות. מתוך 45 שהתנדבו לקחת חלק ביחידת החילוץ, 10 הינן נשים ו- 35 גברים. מתנדבים אלה יהוו גורם מרכז באתרי הרס שונים ומובילים למתנדבים אשר יגיעו לסייע באירוע אמת. בחודשים האחרונים עברו 45 המתנדבות והמתנדבים תהליך של הכשרה וגיבוש ע”י פיקוד העורף, על מנת שיהוו את המערך הראשוני של היחידה.

השבוע נערך טקס חלוקת תעודות חגיגי במעמד ראש העיר – רחמים מלול, מנכ”ל העירייה – מר מאיר דהאן ואליצור זרחי – מנהל אגף חירום וביטחון, מפיקוד העורף השתתפו אל”מ שלומי בן יאיר – מפקד מחוז ירושלים והמרכז, אל”מ משה לוי – מפקד יקל”ר רחובות וסרן בר אדר – קצין נפת רשויות.
ליחידת החילוץ המקומית ניתן להצטרף אך ורק לאחר הסמכה של בית הספר לחילוץ והצלה (בה”ד 16) של פיקוד העורף או המכללה הלאומית לאיתנות ישראלית, הכוללת 3 ימי השתלמות עיונית ויום אחד השתלמות מעשית – אימון באתר הרס.

רחמים מלול, ראש העיר: “אנו נערכים עם המכלולים והאגפים ברשות לכלל מצבי החירום השונים, ולכן אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי. אנו עומדים בקשר רציף עם פיקוד העורף ועם משרדי הממשלה. העיר רחובות מבורכת בשלל עמותות וארגוני מתנדבים ואנו מברכים את היחידה החדשה שהצטרפה ומורכבת ממתנדבות ומתנדבים שהעיר ותושביה חשובים להם”

מאיר דהאן, מנכ”ל העירייה: “המיוחד ביחידת החילוץ הוא שהיא מורכבת מכלל האוכלוסייה בעיר: חרדים, חילונים, נשים, גברים, צעירים אחרי שירות ובוגרים. רבים יכולים להצטרף ולהיות חלק מהיחידה החשובה הזו וברצוני לחזק את ידי המתנדבים.”
אליצור זרחי, מנהל אגף חירום וביטחון: “ראש העיר דחף בכל מאודו להקמת יחידה והקצה משאבים כספיים על מנת להקים יחידה איכותית ומצוידת על מנת לתת פתרונות לתושבי העיר רחובות בזמן משבר. ממונה החירום בצלאל שרעבי ולידור שמבה סגנו וצוותו אמונים על הרבה נושאים בתחום החירום ולנושא זה הוקדשו זמן וקשב רבים ותוצאה זו ניכרת”

הראל אליה, מתנדב מפקד יחידת החילוץ לרחובות: מטרת היחידה –  מתן סיוע ראשוני וחילוץ לכודים מאתרי הרס בזמן רעידת אדמה, ירי טילים או כל אירוע חירום שנדרש לו לחילוץ או כל נושא התנדבותי אחר. היחידה מונה כ 45 מתנדבים מוסמכים אשר יפעלו בחירום כיחידה עצמאית לכל דבר עפ”י צרכי הרשות באירוע חירום.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן