news08.net/ads.txt

עלייה חדה בתחלואה בסרטן בקריית מלאכי

מחקר חדש של מכון מרכז טאוב מצא כי בעיר חלה העלייה הגדולה ביותר בתחלואה בשנת 2022

על רקע יום הסרטן הבינלאומי, שצוין בסוף השבוע ברחבי העולם, מחקר חדש של מכון מרכז טאוב, שתוצאותיו מובאות בעיתון “ישראל היום”, מצא כי קריית מלאכי היא העיר שרשמה את העלייה הגדולה ביותר בתחלואה בסרטן בישראל.

לפי המחקר, בין 2011 ל־2015 אובחנו 276 מקרים לכל 100 אלף גברים בשנה, ו־287 מקרים ל־100 אלף נשים בשנה. בארבע השנים הבאות, שיעור התחלואה בעיר עמד על 334 בקרב גברים ו־287 בקרב נשים.

שלושה חוקרי המכון – ניר קידר, פרופ’ נדב דוידוביץ’ ופרופ’ אלכס וינרב – בחנו את מגמות התחלואה והתמותה מסרטן בעשור הקודם. החוקרים התרכזו בשלוש נקודות מבט: לאומית, מגדרית וגיאוגרפית, והשוו את נתוני התחלואה מ־2011 עד 2018. ממצאיהם אמנם מצביעים על ירידה קלה בשכיחות סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הריאות (בקרב גברים) – אך לצד זאת, ניכרת עלייה בתחלואה בסרטן הריאה בקרב נשים.

בקרב גברים נרשמה עלייה בתחלואה בכפר מע’אר, במגדל העמק, במעלות תרשיחא ובטייבה. בקרב נשים נרשמה עלייה בתקופה זו בטירה, בעכו, ברהט ובבת ים. יישובים שבהם נרשמה מגמת ירידה בשיעור התחלואה בסרטן בתקופה זו: בקרב גברים – טמרה, זכרון יעקב, הוד השרון, כפר סבא וכרמיאל; ובקרב נשים – בית שמש, שדרות, יוקנעם עילית, רמת גן ורמת השרון.

חוקרי מרכז טאוב מדגישים כי להיבט הגיאוגרפי והיישובי יש חשיבות רבה בניתוח הנתונים, שכן הוא מאפשר לספק לקובעי המדיניות תמונה מדויקת ואינפורמטיבית של מגמות התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.

הבשורות המעודדות שעולות מניתוח הנתונים הן כי שיעור התמותה מסרטן בישראל נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות: בין 2012 ל־2016 הוא עמד על 412.3 איש לכל 100 אלף תושבים בשנה, אך בין 2015 ל־2019 המספר ירד ל־396.6. האזורים שבהם שיעור הפטירות גבוה יחסית הם הכנרת, הגולן, באר שבע, אשקלון, יזרעאל וחיפה. לעומת זאת, באזורים של פתח תקווה, רחובות, רמלה, יו”ש וירושלים, התמותה נמוכה.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן