עמותת יחדיו מקימה 42 מועדוניות לילדי העוטף

עמותת יחדיו יוצאת בפרויקט רחב היקף להקמת 42 מועדוניות ברחבי הארץ עבור ילדי העוטף. לשם כך מגייסת העמותה כ-200 עובדים ועובדות מתחומי הטיפול והרפואה: עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מנחי קבוצות ומדריכים,

חודש לאחר השבת השחורה בעקבותיה פונו אלפי משפחות מבתיהם, עמותת יחדיו יוצאת בפרויקט רחב היקף להקמת 42 מועדוניות ברחבי הארץ עבור ילדי העוטף. לשם כך מגייסת העמותה כ-200 עובדים ועובדות מתחומי הטיפול והרפואה: עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מנחי קבוצות ומדריכים, “אנו ניגשים למשימה בחרדת קודש ומתוך תחושת שליחות לאומית״ מבהיר מנכ״ל העמותה יאיר באר

.

כחלק מהמאמץ הלאומי לסיוע במגוון תחומים למשפחות שפונו מהעוטף, עמותת יחדיו מונתה על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי  לדאוג לפן החינוכי התפתחותי של ילדי העוטף. במסגרת זאת נדרשת הקמת 42 מועדוניות, אשר תפקידן למלא את החסר בתחום החינוכי התפתחותי עבור ילדים בגילאי 3-6 ו- 6-12  על מנת לייצר להם שיגרת חינוך בתוך הכאוס שנוצר סביבם ולהוות עבורם עמוד תווך ומסגרת עוטפת ומחבקת לה הם וודאי זקוקים בימים לא פשוטים אלו.

לשם הקמת הפרויקט נדרשת העמותה לגייס בזמן שיא כ-200 עובדים מתחומים מגוונים, אשר יהוו גורם חינוכי וטיפולי ישיר לילדים שיגיעו למועדוניות. מדובר בתהליך שבימים שבשגרה אורך זמן רב וכעת נדרש להאיץ אותו ולספק הכשרות רבות ואיכותיות לכלל המטפלים, על מנת שיגיעו מוכנים ומקצועיים ביותר למפגש עם הילדים.

מנכ״ל עמותת יחדיו יאיר באר מסביר, כי ״אנו עומלים בימים אלו על הקמת 42 מועדוניות, מדובר באופרציה הדורשת כוח משימתי גדול, מיומן ומקצועי. אנו מדברים על כ-200 עובדים שהעמותה נדרשת לגייס באופן בהול לטובת המשימה שקיבלנו בברכה. חשוב להדגיש כי לא נתפשר על מקצועיות ואיכות המטפלים למען הצלחת הטיפול והקניית המסגרת התומכת הכה חשובה עבור הילדים שחוו טרגדיה נוראה בשבת השחורה״.

חשוב לציין כי מסגרת חינוכית טיפולית עבור ילדים בכלל וילדי העוטף בפרט שנעקרו מבתיהם לאחר טראומות קשות אליהן נחשפו, היא צורך ממשי וקריטי לביצוע מהר ככל הניתן. מסגרת כזו יוצרת עבור הילדים סוג של שגרה המהווה עבורם מקור לביטחון ומעטפת הנדרשים לאחר חוויה כה קשה. בנוסף לכך, למפגש עם גורמי מקצוע במסגרת כזאת ישנה חשיבות עליונה, שכן הם מוכשרים לאיתור אתגרים העשויים להתפתח בהמשך ועל כן יכולים לסייע באמצעות טיפולים מקצועיים כבר בשלב זה ולמנוע בעתיד פוסט טראומה.

״אני קורא מכאן לכל המטפלים והמטפלות בתחומי הרפואה ובהם: עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ומנחי קבוצות מנוסים בעלי ידע וניסיון בעבודה עם ילדים”, אומר באר, “להגיע אלינו ולהיות חלק ממשפחת יחדיו, אשר פועלת בחירום כמו גם בשגרה לצמצום פערים ולמען מגוון רחב של אוכלוסיות בחברה הישראלית ואחדותה״.

לסיכום אומר באר: ״אני אסיר תודה על האמון של משרד הרווחה והביטחון החברתי בעמותה שלנו. אנו ניגשים למשימה בחרדת קודש ומתוך תחושת שליחות לאומית עבור המשפחות וילדיהם. בעודנו מנווטים בתקופת מאתגרת זו אנחנו נשארים איתנים במחויבותנו למשימותינו ומאמצינו לטפל ולדאוג לרווחתם של מקבלי השרות במסגרות השונות. אנחנו נחושים באמונתנו שיחדיו נוכל להתגבר על הנסיבות הקשות ולצאת מחוזקים. מבקש להודות לשותפים ולצוות כולם ולכל אחת ואחד מכם על עבודתם המשמעותית, המאמץ, המסירות והשותפות בימים אלה. אנחנו ממשיכים ומתפללים לשלומם של חיילנו המגנים על ערכי החופש והדמוקרטיה שלנו, מחזקים ומחוזקים וממתינים ליום שבו יחזרו החטופים לביתם בשלום, אמן״.

מעוניינים לקחת חלק בעשייה כה חשובה ולהצטרף למשפחת יחדיו? ניתן לפנות בטלפון:  08-6208000 

צילום: עוזי אברהם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן