news08.net/ads.txt

עמר נגד העלאת הארנונה: “זינקו ב-25% בשבע שנים”; עירית קרית מלאכי: “חבר המועצה מונע מפופוליזם”

החל מהראשון לינואר 2022 יידרשו תושבי קריית מלאכי לשלם עוד ארנונה, לאחר שהתעריפים יטפסו בעוד כמעט 2%. ראש האופוזיציה במועצת העיר, אליאור עמר, תקף השבוע בחריפות את ראש העירייה אליהו זוהר וחברי הקואליציה במועצת העיר, אשר לדבריו ניסו לעשות מחטף, ואישרו למעשה את העלאת הארנונה ללא דיון והצבעה במועצת העיר. 

מידי שנה מביאה הקואליציה את צו הארנונה המעודכן לדיון ואישור במליאת מועצת העיר. אלא שהשנה, מסיבה שאינה ברורה, הצו לא הובא לדיון במועצת העיר. המשמעות המעשית של אי הבאת הצו לדיון במועצה, היא שחברי המועצה לא יכלו להתנגד לו ולדרוש ביטול של העלאת התעריפים עד במועד האחרון החוקי האפשרי – 30 ליוני. כך, תעריפי הארנונה עולים אוטומטית, כאשר הפעם מדובר על העלאה של 1.92%, שיביאו את התעריפים שמשלמים תושבי העיר ל-43.8 ש”ח למטר בשנה. לטענת ראש האופוזיציה עמר, אי הבאת הצו לדיון נעשתה בכוונת תחילה, כדי למנוע דיון ציבורי ומחאה של תושבים נגד העלאת הארנונה.

בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו ביום שני השבוע, דרש עמר מראש העירייה להביא את הצו לדיון ולבטל את העלאת התעריפים, אשר לדבריו “עלו בשבע השנים האחרונות הרבה יותר מידי”. “בתקווה שאף אחד לא ישים לב, אישרו חברי הקואליציה עוד העלאת ארנונה. ראש העירייה וחבריו לקואליציה חשבו שזה יעבור מתחת לרדאר הציבורי, בלי מחאה ובלי הצבעה במליאת מועצת העיר. דרשתי היום מראש העירייה לכנס בדחיפות ישיבה בה תתקיים הצבעה על העלאת הארנונה. תושבי קריית מלאכי בלאו הכי משלמים תעריפים גבוהים מאוד – ומקבלים שירותים ברמה דיי נמוכה, בלשון המעטה”, דברי עמר בסרטון, שזכה לתהודה רבה ברשתות החברתיות.

ראש האופוזיציה במועצת העיר ציין כי מאז 2013, תעריפי הארנונה עלו ב-22%, והעלאה נוספת משמעותי כי התעריפים יעלו במצטבר בכ-25%. “אני רוצה שכל חברי המועצה מהקואליציה יסתכלו עלינו בלבן של העיניים כשהם מרימים יד בעד העלאת הארנונה לתושבים. אחרי שבמשך שנים הם לקחו עוד ועוד כסף מהכיסים של התושבים ובזבזו אותם על ג’ובים למקורבים, על העלאות שכר לפקידים בכירים שגרים מחוץ לעיר ומרוויחים עשרות אלפי שקלים, על מחלקת קשרים בינלאומיים, כאילו שהעירייה היא מדינה שצריכה לתחזק שגרירויות ברחבי העולם”. עמר ציין גם עבור בעלי עסקים קטנים ושוכרי משרדים, העלאת הארנונה משמעותי אלפי שקלים בשנה, במצטבר.

בסיום דבריו, קרא עמר לחברי הקואליציה במועצת העיר להצטרף לדרישתו לכינוס ישיבה כבר בשבוע הבא, בטרם יחלוף המועד האחרון לדיון בצו. הוא הדגיש כי האופוזיציה תצביע נגד העלאת התעריפים, וכי הוא מצפה גם מחברי הקואליציה להצביע נגד ההעלאה, כאשר אם יושג לכך רוב, יהיה על העירייה לאחר מכן לאשר את הצו כפי שהוא מול משרד הפנים. “כל מי שלא מצטרף לקריאה הזאת – כאילו שהצביע בעד העלאת המיסים לתושבי קריית מלאכי”, ציין עמר. במכתב ששלח לראש העירייה זוהר כתב עמר כי “כעת, כאשר במשרד הפנים מכהנת שרה אשר אדוני מכיר באופן אישי (הכוונה לאיילת שקד), אני משוכנע כי בקשת העירייה תיפול על אוזניים קשובות”.

ביום שלישי השבוע עמר פנה באופן אישי גם לכל חברי הקואליציה וביקש מהם לחתום על מכתב דרישה לכינוס ישיבה מיוחדת בנושא. כדי שהדרישה תאושר, עמר יצטרך להשיג שתי חתימות מחברי קואליציה – אחרי שחבריו לאופוזיציה נדב ויצמן ושי סיום כבר חתמו על המכתב – שכן נדרשות 5 חתימות בכדי שראש העירייה יחוייב לכנס ישיבה לפני המועד האחרון בו ניתן להצביע נגד העלאת התעריפים, שהוא כאמור, ה-30 ליוני.

תגובת עיריית קריית מלאכי

התייחסות העירייה לטייס האוטומטי: “חזרה על טענה כלשהי שוב שוב, שנה אחר שנה, לא תהפוך אותה לאמת. מדובר בהטעיה החוזרת על עצמה מדי שנה. במשך עשרות שנים בקריית מלאכי ובשאר הרשויות בישראל הארנונה מתעדכנת בהתאם לשני מדדים: מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. עדכון זה נקרא “טייס אוטומטי” ע”פ סעיף 7 לחוק ההסדרים במשק המדינה והוא מתבצע ללא צורך בהצבעה. תעריף הארנונה מתעדכן גם אם כל החברים יצביעו נגד כפי שקרה בעבר. בקשתו של יו”ר האופוזיציה מר אליאור עמר היא פופוליסטית ויותר מכך, שחוקה. הטייס האוטומטי פועל ברשויות החזקות בישראל, במצב סוציואקונומי גבוה בהרבה וללא חשב מלווה כפי שיש בקריית מלאכי.

לו חבר המועצה היה מתייחס ברצינות לנושא ולא מונע מפופוליזם, היה עליו להגיש הצעה מסודרת, עד ליום 17.6. בהתאם להוראות החוק על המועצה להגיש הצעת החלטה בנושא שינוי תעריפי הארנונה עשרה ימים לפני ה-1 ליולי (לא כולל ימי עבודה)”.

המקומון – לפני כולם: לחצו כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן