news08.net/ads.txt

ענף המסעדנות: אפשרו לנו להביא עובדים זרים אחרת נקרוס

הענף בקריסה בגלל עיכובים בירוקרטיים ושלטוניים: לפחות בעת הזאת נראה לכולם שאנחנו יודעים לא להיות תמיד צודקים אלא גם חכמים

מחלוקת בממשלה על גובה המכסות לעובדים זרים לענף המסעדנות: משרד האוצר מוכן לאשר 2,000 עובדים כחלף לעובדים הפלסטינים המדווחים; משרד הכלכלה דורש 7,000

יו”ר הוועדה לעובדים זרים ח”כ אליהו רביבו פועל להשגת הסכמות בהקדם: “הצעד הקשה ביותר היא ההכרה הראשונית; צריך רגל בדלת כדי שיוכח הצורך בהגדלת המכסה”

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים קיימה דיון נוסף בנושא המחסור בעובדים זרים בתחום המסעדנות.

בראשית הדיון אמר יו”ר הוועדה ח”כ אליהו רביבו:

“לפני המלחמה הייתה מכסה של 2,000 עובדים פלסטינים שאינה ממומשת כעת, ואלפים נוספים הועסקו ללא היתר כולל פלסטינים שהיו בגדר שב”חים. היום זה משמש בעוכרינו. הענף בקריסה בגלל עיכובים בירוקרטיים ושלטוניים ואנחנו רוצים שתצא הצעת מחליטים מהר ככל הניתן. בדיון הקודם דווחנו על הקושי לגייס עובדים ישראלים בתור שוטפי כלים ומשרד האוצר הסכים לצאת לפיילוט שייבחן את הנושא. היינו שותפים מלאים לקיומו וכעת אל מול הממצאים המשרד הסיר לראשונה את התנגדותו והסכים לאשר לענף 2,000 עובדים זרים מיידית”.

מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה אמנון מרחב:

“כרגע אי אפשר להביא הצעת מחליטים כי אין הסכמה בין המשרדים. לדעתנו יש צורך ב- 7,000 עובדים לענף, ניתן לחלק את זה לשלבים אבל לא הזחיל אותם כל פעם לממשלה כדי לבזבז את זמנם בלשכנע שצריך להגדיל בעוד 2,000. תנו להם לעבוד. התפיסה שאם נביא עובד זר הישראלי יישאר ללא עבודה היא לא נכונה. כבר הוכח שעל כל שני עובדים זרים נוצר מקום עבודה נוסף לישראלי. הם לא דוחקים את הישראלי החוצה אלא להיפך, הם מייצרים עוד מקומות עבודה לישראלים ולרוב בשכר גבוה יותר. זה WIN WIN לכולם”.

משה יפרח, סמנכ”ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה, דיווח לוועדה על תוצאותיו של הפיילוט, במסגרתו הופנו מבקשי עבודה למשרות בתחום המסעדות:

“הגיעו אלינו בקשות ל- 726 משרות מהתחום. הפנינו כ-1,400 דורשי עבודה למעסיקים ועד היום בוצעו 45 השמות של עובדים שכבר התחילו לעבוד ועוד 11 שנקלטו לעבודה וטרם התחילו. יש לא מעט אנשים שעדיין מחכים לתשובה מהמעסיק. שללנו דמי אבטלה מכ-110 מבקשי עבודה שנשלחו והמעסיק כתב שלא רוצים לעבוד וזה לא עניין של מה בכך. עדיין אנחנו חושבים שחלק מהמעסיקים לא הגיעו בידיים נקיות ושיש לא מעט אנשים שמתאימים והיו רוצים לעבוד ולא נקלטו”.

נציגי המסעדנים זעמו על הדברים.

המסעדנית רותי ברודו:

“למה אתה חושב שיש לנו התנגדות לעובדים ישראלים? אם היה לנו פתרון אחר לא היינו כאן. אין ישראלים שעושים את העבודה הזאת ואנחנו צריכים עובדים כדי שהעסקים שלנו יעבדו וימשיכו לשלם מיסים למדינה הזאת. בואו נאמין אחד לשני”.

שי ברמן, מנכ”ל איגוד המסעדות:

“יש הבנה של האוצר בצורך, בניגוד לשנים עברו, לא מעט בשל לחץ הוועדה ומשרד הכלכלה. חשוב להבהיר שמכסת הפלסטינאים היא 2,000 רק למסעדות, ללא גני אירועים. יש בקשות רבות שלא אושרו כי המכסה הייתה תמיד במיסוי עד המלחמה. יש שונות גדולה בין המסעדות לאולמות האירועים שעובדים עונתי. צריך ללכת על 7,000 עובדים בפעימות, זה עושה שכל ומסתדר עם המצוקה האמיתית והחוסר”.

יו”ר הוועדה ח”כ רביבו אמר שימשיך לפעול להשגת הסכמות מול משרדי הממשלה וקרא לצדדים לתמוך באישור המכסה הראשונית של 2,000 עובדים:

“הצעד התקדימי והקשה ביותר היא המכסה הראשונה, ההכרה הראשונית של מדינת ישראל בצורך לקליטת עובדים זרים לענף ויכולנו להיות שם כבר לפני חודשיים. אני יודע שהענף זקוק ליותר ושאם ניישם את אותה כמות ראשונית באופן מהיר ויעיל זה רק יבהיר את הצורך בהגדלת המכסה. אני מבקש מנציגי המשרדים השונים ומרשות האוכלוסין שנחתור יחד באופן מיידי לכך שבישיבת הממשלה הקרובה תוכל להיות מונחת הצעת מחליטים להבאת 2,000 עובדים זרים לענף חלף הפלסטינים המדווחים. לפחות בעת הזאת נראה לכולם שאנחנו יודעים לא להיות תמיד צודקים אלא גם חכמים”.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן