news08.net/ads.txt

עצב בנס ציונה: מאות ליוו את מדריך הטיולים האהוב, דן בירן בדרכו האחרונה

מאות ליוו למנוחות את דני בירן, שנפטר ממחלת הסרטן בגיל 77. מלבד היותו מדריך טיולים, עסק כעורך עיתון הקיבוצים ‘הדף הירוק’ בהיותו חבר סאסא. בנו, אלון נפרד בכאב: “כבר בגיל צעיר ידענו איזו פריווילגיה זה להיות בחיקך”.

נכדתו פז אביב מבכה את מותו בפייסבוק: “סבא שלי האהוב דן בירן הלך מאתנו בטרם עת, אך המורשת שלו תישאר אתנו (ועם הדורות הבאים) עוד שנים רבות.

בתו נעמה הרלינג ( גן נר) מספרת: “הוא נולד ב-1944 אני חושבת שבגבעתיים. בכיתה ח’ הגיע כילד חוץ למעוז חיים, התחתן עם בת כפר רופין ונולדו להם 4 ילדים. אחרי גירושיו התחתן בשנית ועבר לקיבוץ השומר הצעיר סאסא שם נולדו 4 ילדים נוספים. בכורם אורי (ori) נפטר לדאבון הלב בגיל 4 וחצי. אחרי שהתגרש בשנית עבר לנס ציונה, שם חי ב-20 השנים האחרונות. בהיותו במעוז חיים למד ב’אורנים’ והיה בשני הקיבוצים מורה ומחנך בבית הספר היסודי. היה בחור מאוד יצירתי. משורר, סופר ועתונאי. דני בירן כתב את השיר המופלא ‘שיר על רעי’, שביצעו הגבעטרון ב- 1978 בתקליטם ‘גוונים’. השיר נכתב על רעו משה פלס (סטמפלה ) שיחדיו, כצנחנים, שחררו את הר הבית במלחמת ששת הימים.

אמש, נערכת הלווייתו בנס ציונה. רבים פקדו את בית העלמין והתקשו להיפרד מאדם מרתק. בנו, אלון בירן: “אבא, למרות שהיינו רוצים עוד 10 או 20 שנה איתך, אני שמח שלפחות יצא לי לשבת לצידך בשבועות האחרונים. יכולתי להגיד לך כמה גאה אני להגיד שאני הבן שלך. ואתה יכולת לומר לי כמה גאה אתה בילדיך ועוד יותר בנכדיך שממשיכים את המסורת והערכים שהיו כה חשובים לך: אהבת הארץ והטבע, אהבת הבריות ופשוט להיות אנשים טובים.

כבר בגיל צעיר ידענו איזו פריווילגיה זה להיות בחיקך, בין אם לצפות בציפורים בבריכות או למצוא דבורניות בגבעות המחמולה או אדמוניות במירון, ידענו שיש לנו את מורה הדרך הטוב ביותר. יותר מאוחר גם כבשנו את אירופה בנסיעות ארוכות ברחבי היבשת. אבל את שיא היצירתיות השארת לשלושים השנים האחרונות, רעיונות מדהימים כמו אליפות העולם בגלישה באינטרנט, מלכת המדבר, וכמובן הדגל שאימצת ואימץ אותך. מפעל חיים שיכול להספיק לשלושה אנשים.

הייתה לי זכות גדולה להיות איתך ברגעיך האחרונים ושרנו לך, שירה ואני שיר של לאה גולדברג בבצוע של אריק סיני, ישוב טלה אל חיק האם, ישכב בדיר וירדם. מכיוון שירשתי ממך הרבה דברים, אבל קולך הערב הוא לא אחד מהם, אז שירה ברחה בתירוץ שהיא קוראת לאחות, ואתה פשוט חזרת אל חיק אימך. אני אסיים בציתות משיר של שלומי שבת, אבא אני שונה ממך אבל מאוד כמוך. אני כל כך גאה בך ואוהב אותך לנצח”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן