news08.net/ads.txt

עצב בקהילה האתיופית: קס אלמו מרשה הלך לעולמו

ראש עיריית קרית מלאכי ללו זוהר: “קס מרשה אלמו זצ”ל היה סמל למורשת יהדות אתיופיה המעטירה”

קהילת יוצאי אתיופיה בכל הארץ ובפרט בעיר מגוריו קרית מלאכי, קיבלה בהלם ובעצב רב את דבר לכתו של הקייס אלמו מרשה לעולמו.

ראש עיריית קרית מלאכי ללו זוהר ספד לו ברשת החברתית. “קֵס מרשה אלמו הלך לעולמו אתמול. הקס היה מזקני ונכבדי הקהילה, ושריד מדור ‘ביתא ישראל’ שהולך ונעלם. כדי לקבל את תואר הקס הוא עזב את ביתו בגיל צעיר, ובמשך 7 שנים למד בקרב רבני הקהילה. באתיופיה הוא איבד שניים מילדיו ובמסע לישראל דרך סודן הוא איבד גם את בתו הבכורה בת ה-20 ואת נכדו בן מספר חודשים. קס מרשה אלמו זצ”ל היה סמל למורשת יהדות אתיופיה המעטירה ואני משתתף בצער המשפחה ובצער הקהילה כולה. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים. יהי זכרו ברוך”.

עו”ד ליאור קצב:”כואב ועצוב על פטירתו של הקייס אלמו מרשה זצ”ל. הקייס אלמו מרשה, קייס הקייסים, מנהיגם הרוחני של עולי אתיופיה בקרית מלאכי, היה דוגמא וסמל לצניעות, לענווה, לאהבת ישראל ולמסירות נפש גדולה למען הציבור. זכיתי להכיר אותו בתקופת כהונתי כראש העיר קרית מלאכי, נהגתי להיפגש איתו בקביעות ולדון יחד איתו בצרכי הקהילה, וזכיתי לקבל ממנו בכל מפגש ברכה חמה ולבבית. אזכור לעולם את אישיותו הקורנת, המקסימה ומאירת הפנים ודאגתו האמיתית לבני הקהילה. משתתף באבלה הכבד של קהילת יוצאי אתיופיה ושולח את תנחומיי לבני משפחתו ואוהביו האבלים. יהי זכרו ברוך”.

יו”ר האופוזיציה, אליאור עמר: “עצב ואֵבֶל עם היוודע דבר לכתו מאיתנו של החכם והגדול בתורה, קֵס מרשה אלמו, זקן הקייסים מדור הישרים ומעמודי התווך הבלתי מעורערים של ביתא ישראל. אני כואב יחד עם קהילתו והעיר קריית מלאכי כולה את פטירתו. יהי זכרו ברוך, ובְּבִנְיַן צִיּוֹן נְנֻחַם”

שלומי מלכה: “ברוך דיין האמת. בצער רב שמעתי על פטירתו של המנהיג הרוחני הקייס אלמו מרשה זצ”ל. “במנוחות שלום נחו ישרים, אוי ואבוי ושוד ושבר לנותרים..” – כשמנהיג הולך לבית עולמו זוהי בשורה מרה וקושי עצום לתושבי קרית מלאכי בכלל ולקהילה האתיופית בפרט. “כלי מלחמה אבדו ונפלו גיבורים, אשריהם משכילים כרקיע זוהרים” – ביום זה נרבה באהבת חינם ובדאגה לאחר בדיוק כפי אישיותו. ישלח הקבה נחמה ויהא מליץ טוב בעד כולנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.
התאגיד הממלכתי – המרכז למורשת יהדות אתיופיה: “קס מרשה אלמו הלך לבית עולמו, יובא למנוחות בבית העלמין בקרית מלאכי, היום 13/03/2023, כ’ אדר תשפ”ג. המרכז למורשת יהדות אתיופיה משתתף בצער המשפחה”.

אבי ילאו, יו”ר מפלגת צדק, אקטיביסט: “אבידה גדולה. אחד ממנהיגי הקהילה, קייס מרשה אלמו, הלך לעולמו בגיל 84. ‏חבל על דאבדין ולא משתכחין… ‏יהי זכר צדיק לברכה!”

הסופר אדיסו מסלה: “עצוב מאוד לשמוע על מותו של קס מרשה אלמו אחד ממנהיגי הרוחנים של קהילת יהודי אתיופיה. היה איש אציל, צנוע ונעים הליכות הלך לעולמו. אט אט, מאבדת הקהילה את אלה ששמרו והנהיגו את הקהילה בגבורה, בקנאות ובמסירות נפש, והרבה בזכותם הצלחנו לשמור על יהדותנו בגולה בתנאים מאוד קשים. מביע את השתתפותי העמוקה בצערה של משפחתו. יהי זכרו ברוך!”
הפעיל החברתי משה לורבר (ירוץ בבחירות המוניציפליות הקרובות): “יום קשה יום של אבל ואבדה גדולה לתושבי קרית מלאכי ובמיוחד לקהילה האתיופית בקריה. הקייס החשוב אלמו מרשה הלך לעולמו. אלמו מרשה זצ”ל היה ראשון הקייסים בקרית מלאכי ונחשב ל”קייס הקייסים”. גם אני יחד עם תושבי הקריה הרבים רוצה לשלוח תנחומים למשפחתו של הקייס החשוב והענק ולכל הקהילה האתיופית בקרית מלאכי. “המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון ירושלים שלא תדעו עוד צער”.
משפחתו תשב שבעה בבית המנוח ברחוב הרב ניסים 247/10 בקרית מלאכי. יהי זכרו ברוך.

צילום: פייסבוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן