news08.net/ads.txt

עצב רב: האיש החזק, מקורבם של ביבי וכץ – חיים אברהם הלך לעולמו; זה הראיון האחרון

עצב גדול ירד על העיר רחובות ועל סיעת הליכוד כולה עם היוודע דבר לכתו של חיים אברהם מהדמויות הבולטות והמשפיעות בסיעה, נחשב למקורבם של בנימין נתניהו והשר ישראל כץ. חיים האהוב הלך לעולמו לאחר שנים בהם התמודד עם מחלות שונות, הזיכרון שלו נפגע בעקבות אירועים מוחיים שעבר ואף נזקק לטיפול אישי. 

את חיים הכרתי אישית באירועים משפחתיים. חתנו נמנה מאחד מחבריי הטובים ולמרות שלא התראיין שנים רבות הוא העניק לי במרץ 2018, זמן קצר לפני הבחירות המוניציפליות ראיון נוקב ובלעדי. ממשפחתו נמסר: “ה’ נתן ה’ לקח יהי שם ה’ מבורך”. הלב נקרע. הלווייתו היום ב-13:00 בבית העלמין ברחובות.

הנה הראיון במלואו – לזיכרו של האיש שחייך עד הרגע האחרון. 

חיים אברהם, מהאנשים המובילים בסיעת הליכוד מתייחס לראשונה לבחירות המוניציפליות הקרבות, עומד על כך שפריימריז לא יתקיימו ומי שימשיך לכהן קדנציה נוספת כמנהיג העיר הוא רחמים מלול. בראיון מיוחד הוא פותח את הפה ומדבר על הספינים הפוליטיים וגם על הפרשיות בהן מעורבים החברים הטובים, שרה וביבי נתניהו.

התקופה האחרונה לא הייתה קלה עבור חיים אברהם, מהפעילים הבולטים בסיעת הליכוד מזה מספר עשורים. הוא אושפז בשל בעיית מעיים בבית החולים והתמודד עם ימים לא קלים. “הייתה לי חסימת מעיים שקצת החלישה אותי אבל עכשיו אני מרגיש מצוין, ישתבח שמו לעד”, אמר בפגישתנו, השבוע. עם חזרתו הבייתה, הוא שב מהר מאוד לעניינים, אל מסדרונות העירייה, שם הוא מבקר לעתים תכופות את החבר הטוב רחמים מלול, אדם לו הוא נאמן מזה שנים. “אני מיניתי אותו לראש העיר”, הוא מתגאה, “ואת תראי שרק רחמים מלול יהיה ראש העיר – גם בקדנציה הבאה”.

זהו לא סוד שאתה אחד ממקורביו של מלול. בימים האחרונים הועלה ספין בתקשורת במרכזו אופציה לפיה יתקיים פריימריז בליכוד ומתן דיל יתמודד מול ראש העיר. איך זה מרגיש, איך הוא מרגיש?

“רחמים מרגיש בטוח בעצמו ובמה שהוא עשה לעיר הזאת ולכל התושבים. מה יש לו להרגיש? הוא כרגיל עובד קשה מאוד במשך שנים, תראי את ההתפתחות של העיר. אני מסתובב ושומע אותם – והם (התושבים-ל”ל), אומרים רק רחמים. תראי, אני לא אומר דברים שאני לא מחליט עליהם, הוא יהיה מועמד הליכוד והועדה המוניציפאלית החליטה שמי שהיה ראש העיר ימשיך להיות ראש העיר מטעם הליכוד גם בבחירות הבאות. ברחובות לא יגיעו לפריימריז. נקודה. הבלגאן והרעשים לא יפסיקו, אבל אני אומר: שימשיכו לדבר”.

אמרו לי השבוע שאתה מהאנשים של פעם, שכבר אין לך כוח בליכוד, אמרו ‘מה כבר חיים אברהם יכול לעשות?’.

“אני יוכיח מי בעניינים ומי לא בעניינים. מי שיהיה ראש העיר גם בקדנציה הבאה הוא רחמים מלול ואני אומר לך יותר מזה: אם צריך לערב את ראש הממשלה – אערב אותו. רחמים מלול ירוץ בראש הליכוד!”.

בוא נדבר בינינו, מלול בן 71. לא הגיעה העת למנהיג צעיר?

“לא, כל עוד הוא עושה ויש לו עוד כוח לעשות אז ממשיכים. את מתבלבלת, רחמים מלול הוא לא מבוגר והוא נותן את נשמתו בשביל התפקיד ובשביל הציבור. הוא מבצע את העבודה בצורה לא רגילה, אנשים מעריכים את מה שהוא עושה. כולם תומכים בו: בנצי שרעבי תומך ברחמים, עודד עמרם – ברחמים, גיורא בן ארי – ברחמים, תעזבי שטויות”.

ורמי מדהלה, שנחשב לאיש חזק בליכוד? גם הצעירים יתמכו בדיל.

“נכון, רמי פקד הרבה אנשים. הוא בעצמו אמר לי שמי שיהיה בראש הליכוד – הוא יתמוך בו באופן מוחלט ואני אומר לך שהועדה תחליט שרחמים יהיה ראש הליכוד. אני יכול להגיד לך רק דבר אחד: אולי למתן דיל יש את כל השאיפות להיות אבל בסוף הוא יהיה על הפנים. תביני משהו, רמי מדהלה לא תומך במתן דיל. כשאני שאלתי אותו הוא ענה שמי שיהיה בראש הליכוד הוא יילך איתו. מתן עושה כל מיני בלגאנים והוא מנסה לקחת כל מיני אנשים שיתמכו בו ויביאו אותו למצב של התמודדות על ראשות העיר עכשיו. ומיהם הצעירים? מי מייצג אותם? עיזבי, אין לו סיכוי ממשי. יש גבול למה שאפשר לספוג ואני אומר לך שמתן דיל שרוף ולאורך כל הזמן. כל עוד אני חי – הוא גמור בליכוד”.

אתה אומר דברים לא פשוטים ובינתיים הוא עשוי להפתיע. מתן דיל בחור כריזמטי, צעיר, נחוש.

“השתן עלה לו לראש, פתאום הוא הרגיש יותר מידי בטוח, אני לא יודע מה עומד מאחורי הסיפור הזה אבל תשמעי לי, מתן הפסיק להיות הבן של רחמים מזמן וכן, הוא מרגיש בגידה – כי הוא נתן לו הכל. רחמים עמד על כך שיקבל סגן ראש העיר ואני התנגדתי לכך. כבר אז אמרתי לרחמים שזה מה שיקרה – ולצערי, באמת זה מה שקרה. רציתי לתת את הסגנות ליניב מרקוביץ’. למה? כי הוא בן אדם וכי מגיע לו. על סמך הנתונים שהביא הוא היה ראוי יותר מכולם ובנוסף אפשר לסמוך עליו, יש לו מילה, הוא לא יבגוד לעולם”.

ניכר כי חיים אברהם, האדם שחתום יותר מכל על המהפכה הפיננסית שעשה בסיעת הליכוד מחד ובעיריית רחובות מאידך, זה שנחשב לאיש סודם של מנהיג המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ישראל כץ – יודע על מה הוא מדבר. “לא קרה פעם אחת שקיבלתי החלטה בליכוד או אמרתי משהו ולא עמדתי בו”, הוא מבהיר. “אני לא זורק משפטים באוויר, אני יודע מה אני אומר ואם אני אומר לך שלא יהיו פריימריז ורחמים ימשיך לכהן כראש העיר, תסמכי עליי”, הוא אומר בביטחון מלא.

מה התחזית שלך לבחירות הבאות?

“מי שיפתיע לדעתי הוא זהר בלום שימשיך להיות סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, הוא גם יצבור יותר כוח. גם בנצי וגם עודד עמרם ימשיכו. תראי, אני נולדתי בפוליטיקה, אני מכיר אותה כמו את כף ידי, אני לא יודע משהו אחר”.

בוא נדבר קצת על ביבי. החבר שלך לא עובר תקופה קלה…

“אני מאמין שבסופו של דבר הוא ייצא נקי מכל העסק הזה. כל אלה שנמצאים באופוזיציה ששמו להם כמטרה להוריד את ביבי  – לא בקלפי אלא בצורות אחרות – מנסים לפגוע בו ולחבל בעבודה שלו אבל הם לא יצליחו. יבואו גם תיק 20000 והוא ייצא זכאי. בסופו של דבר המשטרה עשתה הסכם עם שלושה עדי מדינה וזה רק מוכיח שמה שהם אומרים זה לא מספיק – הרי בשביל לסיים תיק אתה צריך עד מדינה אחד שדובר אמת אז למה במקרה הזה יש 3? מה זה אומר? שאחד מגבה את השני?”.

אגב, צלצלת לביבי?

“לא. הוא עסוק בארצות הברית, אני מעדיף לתת לו שקט. אבל זה מרגיז וזה אוכל מבפנים שיש בן אדם שהקדיש את כולו לטובת מדינת ישראל ועם ישראל ועדיין עובר את כל התהפוכות, החקירות ואת כל הדברים האלה. לא מגיע לו ולא מגיע לשרה. מנצלים את זה שנופלים על שרה בכל מיני עניינים בכדי להרגיז אותו ולקעקע את כל מה שהוא בגלל כל מיני שטויות”.

ככה זה הפוליטיקה, אומרים שיש בה אגו.

“בפוליטיקה יש בלגאן שלם. הכול זה אגו”.

אגב, מה החלום שלך?

“לישון בשקט ולהמשיך להיות בריא. זהו, שרק נהיה בריאים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן