news08.net/ads.txt

עצומה: “מצילים את השוק ההיסטורי ברחובות”

בימים אלו מסיימת עירית רחובות את היערכותה להשקת השוק החדש בעיר, בו הושקעו כספים רבים. ראש העיר רחמים מלול אף אמר בראיון חג שהעניק כי “בשוק העירוני מסתיים תהליך השיפוץ המסיבי, ובמקביל כמעט וסיימנו את התהליך מול הסוחרים בשוק הישן, כך שבעתיד הקרוב נאכלס את השוק במבנה ממוזג, חדש ומרווח – לרווחת התושבים והסוחרים”. אלא שלמרבה הפלא, בימים האחרונים קמה עצומה הקוראת להציל את השוק ההיסטורי – וזוהי לשונה: 

“עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל” – יגאל אלון. מתחת לבליל המתכת שמהווה את השוק הישן של רחובות מסתתר השוק ההיסטורי של העיר שנבנה בסגנון הבינלאומי (באוהאוס) ונפתח בשנת 1934. ממש בימים אלו אמור השוק לעבור למשכנו החדש והאתר הישן יהרס עד היסוד כולל מבנה השוק ההיסטורי. הריסה זו תביא לאיבוד מידע היסטורי חשוב, ובמיוחד מכוון שלמבנה ההיסטורי אין אפילו תיק תיעוד.

למרות שמבנה השוק אינו מופיע ברשימת המבנים לשימור בעיר, אנו – תושבי העיר ואוהבי היסטוריה מכל הארץ – מבקשים מעיריית רחובות לבחון שוב את ההחלטה שלהם בנושא, לחשוף בזהירות את המבנה, לתעד אותו ולדון מחדש בכוונה להרוס אותו. אנו תומכים בהחלטת העירייה להעביר את השוק הישן והרעוע למבנה השוק החדש, אבל לפי דעתנו יש מקום לשלב את מבנה השוק ההיסטורי הן במרכז ההיסטורי של העיר והן בכל תוכנית פיתוח עתידית של מרכז העיר רחובות, עבור החייאת המקום והפיכתו למוקד שוקק של מסחר ותרבות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן