news08.net/ads.txt

עצמאות | הטור של טלי ווינברג

השבוע פגשתי חברה טובה של אחותי. היא שיתפה אותי שהיא מסיימת תפקיד ארוך ומשמעותי בחברה בה עבדה שנים רבות. לאחר השיחה איתה הרגשתי קצת אי נוחות. שאלתי את עצמי האם הייתי צריכה לומר את כל האמת שלי. האם עדיף לו לאדם לחוות בעצמו לטוב ולרע אז להחליט מה נכון בשבילו.

אתם מבינים – אני מאמנת אישית, באימון אין לי תשובות, אלא רק שאלות. בשנייה שמתאפשר לנו לייעץ זה יוצא מאיתנו בקלות, זורם כמו נהר, שיטפון. השיחה סבבה סביב נושא העצמאות. אני טוענת שלהיות עצמאי זה משהו מאוד טריקי, שכן עצמאות בכללית מדברת על מצב שבו אין תלות בגורם חיצוני לצורך קיום. וכשמדובר בעסק? כשמדובר בעסק עצמאי יש זוויות ראייה שונות. או ליתר דיוק מגוונות.

שירתי בצבא מגיל שמונה עשרה ועד גיל ארבעים ושתיים, מעולם לא הייתי שכירה במובן הפשוט של המילה ובטח לא עצמאית. כשהשתחררתי ידעתי מה אני רוצה לעשות / להיות והיה ברור לי שהסטטוס שלי יהיה עצמאית. הסטטוס היה ברור – לא המשמעות. אני כבר שנה עצמאית בשטח. נהנית, צומחת, עסוקה, מאושרת, אבל ממש לא עצמאית. אני חושבת שלהיות עצמאי זה אומר שכל האחריות עליי, אבל אני בהחלט תלויה בעשרות גורמים, אנשים, מקומות על מנת להיות עסק מצליח. בכל רגע נתון שיתוף פעולה כזה או אחר, נוכחות בנטוורקינג או גלישה באינטרנט מעלים אותי שלב או מכוונים אותי לעבר המטרות העסקיות שלי. העצמאות לדעתי באה לידי ביטוי ביכולת הבחירה, התכנון והמיקוד ותאמינו לי זה מאוד משמעותי.

אז מה הבעיה אתם בטח שואלים?

כאחת שרוצה לטרוף את החיים אני חייבת לראות גם את התמונה הרחבה והכוללת. לא תמיד בעסק עצמאי ניתן לייצר יציבות בשכר והכי חשוב לדעתי זה תאום ציפיות בנוגע לגובה ההכנסה. כן! אני בעד שינויים, בעד צמיחה אישית, בעד כל מה שעושה לנו טוב, אבל על אותה סקאלה אני גם בעד היגיון, שפיות ונוחות. אפשר לצאת מאזור הנוחות אחרי שמבינים את כל המשמעויות ומקבלים החלטה מושכלת. אני מכירה לא מעט אנשים שבחרו לרדת ברמת השכר ובפועל עלתה רמת החיים שלהם. מבולבלים? זה בהחלט יכול לקרות, הכל מתחיל ונגמר בסדרי עדיפויות ובערכים. לכן השאלה שהייתי צריכה לשאול באותו ערב היא: מה הערך שהכי חשוב לך? ומפה לצאת לדרך של תובנות, מחשבות והחלטות.

אחד הדברים שגיליתי בדרך הוא שהמשמעת נותנת משמעות, מתווה מדיניות ומאפשרת קפיצות משמעותיות בעסק. אנשים מחפשים סדנאות לניהול זמן… אי אפשר לנהל את הזמן. אנחנו צריכים ללמוד להתנהל. אפשר להגיע לתוצאות מצוינות אם מתנהלים בצורה נכונה ועושים את הפעולות הדרושות. זה תמיד מזכיר לי את הסיפור על הגברת שכל שבוע מתלוננת שהיא לעולם לא  זכתה בלוטו. לאחר שיחה קצרה איתה מסתבר שמעולם לא שלחה כרטיס או השתתפה בהגרלה. נו שויין.

אז מי שרוצה להיות עצמאי צריך לדעת מה המחיר שהוא עשוי לשלם וגם מה הרווחיים העתידיים שלו (לא רק בהיבטים הכספיים). מי שרוצה להיות עצמאי צריך להשקיע בעסק, להשקיע בעצמו וכל הזמן לשאוף להתקדם , לייעל ולשפר. אני באמת מאמינה שהעסק הוא אני. וכשאני פותרת את הבעיות שלי עם עצמי הבעיות האישיות שלי לא נכנסות לתוך העסק ומשפיעות עליו. אז מה אמרתי לה בעצם? שקשה אבל מאתגר, שחדש אבל אפשר להכיר, שדורש הרבה מחשבה אבל זה לא סוף העולם, שיש פנאי אבל אין שקט, שיש שקט אבל לא תמיד יש פנאי. אמרתי לה שצריך ללמוד על מיסים, על כספים ועל לקוחות אבל בעיקר אמרתי לה שהיא צריכה ללמוד על עצמה. מה נכון לה ומה מתאים לה.

מאחלת לכולכם שפע, אומץ ובחירות נכונות עבורכם. לחיי כל העסקים – הגדולים ואלה שעוד יהיו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן