news08.net/ads.txt

עקב הפחתה בפליטת גזי חממה: עיריית רמלה תקבל מענק כולל בסך כ-150 אלף ש”ח

במסגרת התוכנית משתפים פעולה משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, ומשרד הכלכלה על מנת לסייע לעסקים, מפעלים ורשויות מקומיות להתייעל באנרגיה, להפחית את הפליטות שלהם ולהקטין את ההוצאות השוטפות, הוכרזו זוכים בהיקף כולל של 56 מיליון שקל לפרויקטים שונים, ביניהם עיריית רמלה שזכתה במענק כולל בגובה של כ-147,420 ש”ח.

התוכנית מתוקצבת במסגרת החלטת הממשלה 542 (הפחתת פליטות גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה במשק”) והחלטת ממשלה מספר 1403 (“תכנית לאומית ליישום היעדים להפחתת פליטות גזי חממה ולהתייעלות אנרגטית”).

המענקים שיחולקו במסגרת מקצה זה, הרביעי במספר של התוכנית, הם בשיעור של עד 20% ולא יותר מ-3 מיליון שקל מעלותו של כל פרויקט. הם יהוו מינוף להשקעות בהיקף כולל של 315 מיליון שקלים ב-93 מיזמים שונים (40 מיזמים במגזר המוניציפלי, 36 במגזר המסחר והשירותים ו-17 מיזמים במגזר התעשייה והחקלאות). בנוסף, שלושה מהפרויקטים כוללים שימוש בטכנולוגיה ישראלית חדשנית, ומהווים מקפצה לקידום חברות צעירות, וזכו בשל כך בתוספות למענקים בסך כ-2 מיליון שקל.

כתוצאה ממינוף המיזמים שבמסגרת מקצה זה של תכנית המענקים, תצומצם צריכת האנרגיה במשק בכ-134 מיליון קוט”ש בשנה, השווים לחסכון של כ-67 מיליון שקל בהוצאות על אנרגיה, ולהפחתה שנתית של כ-79,000 tCO2e בפליטות גזי חממה ושווה ערך לשדה סולארי בהספק של כ-80 מגוואט בשטח של כ-640 דונם.

מקצה זה של מענקים הוא הרביעי והאחרון במספר, ומתווסף לשלושת הסבבים הקודמים של תוכנית המענקים, אשר יצאו לפועל בשנים 2017-2019, במסגרתם כבר ניתנו תמיכות בסך של כ-222 מיליון שקל ל-276 פרויקטים, שצפויים להוביל לחיסכון שנתי של כ-283 מיליון שקל בשנה שמסתכמים בכ-524 מיליון קוט”ש או כ-1.23% מסך צריכת החשמל השנתית של ישראל ושווי ערך לשדה סולארי של כ-320 מגוואט על שטח של כ-2,600 דונם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן