ערב יום השואה: ״מדינת ישראל חייבת חוב גדול לשורדים מהשואה”

בטקס מרגש שנערך הערב (רביעי) בהיכל התרבות התייחדה העיר רחובות עם זכרם של ששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. שישה ניצולים, גברים ונשים, הדליקו את נרות הזיכרון לזכרם של אלה שלא שרדו. ראש העיר רחמים מלול נשא דברים: ״כל אחד מהניצולים כאן סיפר את סיפורו האישי המרגש, אך זה מעיד על הכלל. הם שרדו את השואה – כדי שאנחנו נינצל ממנה”.

היכל התרבות העירוני היה מלא בתושבים ותושבות, ניצולי שואה ובני משפחותיהם, ותלמידות ותלמידים רבים שהגיעו על מנת לחלוק כבוד לששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. מלול הוסיף בדבריו: “הנושא שנקבע על ידי יד ושם השנה ליום השואה הוא ‘ניצולי השואה מעצבים זיכרון ובונים מדינה’. במקום לטבוע ביגון ובדכאון, ניצולי השואה הפכו את הזכרון מהתופת הנאצית לבניה והתחדשות, ופתחו דף חדש בתולדות האומה. אנו חבים חוב גדול לשורדים מהשואה שהיוו את הבסיס והמסד בתחילת התפתחותה והצעידו אותה קדימה במגוון תחומים. לקח האדישות בשואה לא נלמד לצערנו. אנו עדים לטבח של קורסנות חפים מפשע בימים אלה ממש- והעולם אדיש״.

הטקס המכובד, התקיים במעמד חברי מועצת העיר – סגן ראש העיר זהר בלום, עודד עמרם, גיורא בן ארי, אביב איטח, אמיר ירון, אבי קינד, אמיתי כהן, יפים זאיקה וד”ר מרה קנבל. האירוע כלל קטעי קריאה מיומנה של הנערה אנה פרנק מפי שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער של החברה העירונית. את תפילת “אל מלא רחמים” נשא החזן דב סלע, והוקראה קריאת יזכור. בשיתוף עם עמותת “עמך”, התומכת בניצולי שואה ומסייעת להם, הדליקו שישה ניצולים את נרות הזיכרון לזכר הנספים. הם ישבו על הבמה, זה לצד זה ושמעו את בני משפחותיהם מספרים את סיפורי הגבורה שלהם, בזמן שהם מנציחים בנר זיכרון את אלה שכבר אינם.

מחר (חמישי) ייערך בשעה 10:00 בבוקר טקס נוסף במעמד ניצולי שואה, ראש העיר רחמים מלול ומכובדים נוספים באנדרטת השואה. צבי אבן בר יישא דברים בשם ניצולי השואה, שלמה אינגלמן יאמר קדיש והחזן ליאור ניצן יישא את תפילת “אל מלא רחמים”. תלמידי קרית החינוך למדעים יציגו מסכת. בבית דרור – המרכז למורשת השואה ברחוב החלוץ 5, יקריאו שמות נספים בין השעות 11:00 עד 14:00.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן