news08.net/ads.txt

עשינו לכם סדר: מה כוללת השביתה?

כל המדינה מושבתת – עשינו לכם סדר מי בדיוק משבית, מה יפעל ובעיקר מה לא

עו”ד גיל בר טל יו”ר הסתדרות המעו”ף הפיץ לפני זמן קצר הנחיות לשביתה מטעם הסתדרות המעו”ף לראשי ועדי העובדים.

במכתבו ציין כי נוכח המשבר החברתי החמור שכמותו לא ידעה המדינה ובהתאם להנחיית יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד, החל מהיום 27.3.2023, הסתדרות המעו”ף מודיעה על שביתה כללית מיידית במקומות העבודה המיוצגים על ידה.

העובדים יפסיקו את עבודתם לאלתר – ועד להודעה חדשה, למעט האמור להלן:

עובדי מערכת החינוך בשלטון המקומי יחלו את השביתה מחר 28.3.2023 (כולל קייטנות) – מלבד החינוך המיוחד שימשיך לפעול כסדרו, כולל הסדרי ההסעה של ילדים עם מוגבלות. מעונות היום מגיל לידה עד שלוש – יפעלו כסדרם.
קופות חולים, בתי חולים, שירותי רפואה ובתי אבות – יפעלו במתכונת שבת.
מצילי הים – יעבדו במתכונת מצומצמת.

המפעל להכשרת ילדי ישראל בכפרי נוער שמטפלים בילדים חסרי עורף משפחתי – יפעלו כרגיל.
עובדי מקורות – יעבדו במתכונת שבת .
תאגיד הפיקוח הווטרינרי – יפעל כרגיל.
שירותי חירום בחברות הגז – יפעלו כרגיל .
שירותי מד”א – יפעלו כרגיל .
שירותי הכבאות – יעבדו במתכונת שבת .
מועצות דתיות ושירותי דת – שירותי קבורה יפעלו כרגיל .
רשות הטבע והגנים – הטיפול בבעלי חיים יפעל כסדרו. פיקוח שטחים פתוחים ושמירה באתרים – יופעלו במתכונת שבת.
הפיקוח הווטרינרי בשלטון המקומי – יפעל במתכונת שבת.

רשת ביג מצטרפת לשביתת הענק במשק: כל הסניפים יסגרו

רשת מתחמי הקניות ביג מצטרפת לשביתת הענק במשק, זאת לאחר שמנכ”ל הרשת, חי גאליס, הוציא הודעה לעובדים ולשוכרים בה נכתב בין היתר כי “הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתת ההסתדרות וסגירת כלל המרכזים החל משעה 12:00. נא לסגור חניונים”

השלטון המקומי מצטרף לשביתה

בהתאם לישיבת החירום שהתקיימה במרכז השלטון המקומי הוחלט כי השלטון המקומי מצטרף לשביתת ההסתדרות. לפיכך החל מהיום, יום שני 27.3.2023 לא יינתנו שירותים לתושבים ולא תתקיים קבלת קהל בכל אגפי העיריות.

רשת בתי קולנוע לב מודיעים על השבתת רשת בתי הקולנוע החל מהיום בשעה 13:00.
גיא שני, מנכ״ל הרשת: “אנחנו מצטרפים ומזדהים עם המאמץ והמאבק למען הדמוקרטיה ונסגור את בתי הקולנוע. לא נוכל לעמוד מנגד”.

איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים: החל מרגע זה מושבתים כל השירותים החברתיים בישראל

איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים מצטרף להודעת יו”ר ההסתדרות: “מזה 3 חודשים מתקיימת מחאה נרחבת נגד הליכי החקיקה של הממשלה. המחאה הלכה והתרחבה, והגיעה לשיאה בימים האחרונים. ההתנגדות חריפה והקרע בעם מעמיק, עד כדי סיכונים שנשקפים לאינטרסים הציבוריים: כלכלה, משפט וביטחון.

החל מרגע זה אנחנו, העובדות והעובדים הסוציאליים, יחד עם כלל עובדות ועובדי ישראל, שובתים! יחד נעלה להפגנה בירושלים מול כנסת ישראל. כעובדות ועובדים סוציאליים יש לנו אחריות כפולה ומכופלת לפעול למען צדק חברתי, ולעמוד יחד עם שאר העובדות והעובדים במשק למען הציבור והמדינה. החל מרגע זה כל העובדות והעובדים הסוציאליים, ללא יוצא מן הכלל, שובתים.

“מי שעובדות בשירותים הציבוריים (משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ביטוח לאומי, רשות שיקום האסיר וכו’) יצאו ליום שביתה. מי שעובדות בשירותים המופרטים או הפרטיים יקחו יום חופש, ויצטרפו לפעולות המחאה. זוהי שעת חירום, נפגש בשעה 14:00 בהפגנה בירושלים”.

השבתה במערכת המשפט: אין חקיקה ואין ליטיגציה, אין ייעוץ משפטי, ואין ועדות, אין מכרזים ואין אישורים, אין הליכים – הכל נעצר

בהודעה למשפטנים מודיע יצחק גורדון, יו”ר איגוד המשפטנים בשירות הציבורי על השבתה. בהודעה שהעביר עכשיו הוא כותב כי: “חברות וחברים יקרים שלום, זוהי שעת מבחן גדולה למדינת ישראל ולחברה הישראלית. אנו נמצאים במשבר ושסע שלא היה כמוהו. ברגעים קשים אלו יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, התייצב באחריות, רגע לפני הנפילה לתהום, ומוביל את ההסתדרות ואת החברה הישראלית כמבוגר האחראי היחידי!!

יו”ר ההסתדרות הודיע כי המשק כולו יוצא עכשיו לשביתה כוללת, עד שראש הממשלה יתעשת ועד לעצירת החקיקה המפלגת וקורעת את העם!! לכן כולנו – משפטנים, עוזרים משפטיים לשופטים, סניגורים ציבוריים, מתמחים, עורכי דין בכל השירות הציבורי – יוצאים לשביתה כוללת – אין חקיקה ואין ליטיגציה, אין ייעוץ משפטי, ואין ועדות, אין מכרזים ואין אישורים, אין הליכים – הכל נעצר!!

הנטל עובר לראש הממשלה, להפסיק את החקיקה המפלגת, להנהיג ולאחד את העם, ולהציל את עתיד החברה הישראלית כולה. זה לא פוליטי, זה לא ימין ושמאל, זה של כולנו, חברה ישראלית יציבה ומאוחדת!! כל המנהיגים של החברה הישראלית צריכים להתכנס ולהגיע יחדיו לכללי משחק מוסכמים לטובת כולנו!!

כוחנו באחדותנו – כל החברה הישראלית!!”

מטה מחאת עובדי ההייטק מודיע על השבתה מלאה של ההייטק הישראלי

“לא נותרה עוד ברירה. למרות הקרע הנורא בעם, עוד לא שמענו את ראש הממשלה מודיע בקולו על עצירה מיידית וגניזה של חוקי ההפיכה המשטרית. על כן, מטה מאבק עובדי ההייטק מודיע על הצטרפות לשביתה הכללית עליה הכריזו המעסיקים וההסתדרות וקורא לעובדים כולם, לצאת כעת ממקומות העבודה ולעלות לירושלים- שם נפגין החל מהשעה 14:00. מוקדי הפגנות נוספים יתווספו ברחבי הארץ בהם חיפה מת”מ, קפלן בת”א ועשרות מוקדים אחרים. לא ניתן לדיקטטורה לעבור”.

מיה יניב יו”ר ארגון עובדי קבוצת סלקום: תפקידנו הוא לעשות הכל כדי למנוע את הקרע בעם

מיה יניב, יו”ר ארגון עובדי קבוצת סלקום: “ההחלטה של יו”ר ההסתדרות להיכנס בעובי הקורה ולטפל במשבר החברתי שמאיים לקרוע את העם היא החלטה מנהיגותית, נכונה ומדויקת. הרפורמה המשפטית מייצרת קרע נוראי בעם ותפקידנו כמנהיגים ומנהיגות בחברה האזרחית הוא לעשות הכל כדי למנוע את הקרע ולפעול לאחדות העם ולטובת כלל אזרחי ועובדי המדינה”.

פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות מכריז: “פותחים במרד מיסים”

בעקבות ההתפתחויות ביממה האחרונה והחרפת המחאה, פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות מביע תמיכה מלאה בדברי יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד הבוקר, ויצא בקריאה דחופה לכלל העצמאים בישראל לפתוח במרד מיסים החל מה-15 לחודש הבא, יום תשלום המיסים החודשי למדינה, עד עצירה מוחלטת של החקיקה.

לדברי יו”ר הפורום, רמי בז’ה, “אני מברך ומצטרף ליו”ר ההסתדרות, בקריאתו החדה והברורה לעצירת הקיטוב והטירוף במדינה, תומך בנקיטת הצעדים הדרושים לשם כך ומכריז – לא נשלם מיסים למדינת ישראל, שהופכת לנגד עינינו לדיקטטורה. לא ניתן יד להתרסקות העצמאים ומשפחותיהם בגלל התנהלות המדינה. הכלכלה והעסקים מתרסקים בשל אובדן האחיזה במציאות של הממשלה והעומד בראשה, שמובילים אותנו לתהום.

“חשוב להדגיש – לא מדובר באירוע פוליטי. ציבור העצמאים אינו מחולק לשמאל ולימין, אלא כולל את כולם. המציאות הקשה, הטלטלה והכאוס שבהם אנו נמצאים פוגעים באופן ברור ומיידי בכולנו. העסקים מכל הסקטורים כבר נפגעים כאן ועכשיו והעצמאים הקטנים – ללא קשר לאותיות על הפתק ששמו בקלפי – לא יעמדו במשבר כלכלי נוסף שכבר נמצא בפתח.

“לכן, הגיעה העת להכריז על מרד מיסים. החל מה-15 באפריל, יום תשלום המיסים החודשי של העצמאים למדינת ישראל, אנו קוראים לא לשלם את המס עד לעצירה מוחלטת של החקיקה המובילה אותנו לאסון

“ממשלות ישראל לדורותיהן לא ספרו את ציבור העצמאים, המונה כמיליון איש ומחזיק את נטל הכלכלה על כתפיו. עד היום ניסינו, פנינו, צעקנו – לא עוד. לא נממן דיקטטורה”.

כוח לעובדים יוצא נגד הפגיעה בדמוקרטיה: מעודד את האיגודים והוועדים לצאת לשביתה

הנהגת כוח לעובדים מעודדת ומגבה את כל ועדי ואיגודי הארגון לצאת למאבק ולשביתה לעצירת הסכנות שבמדיניות המקודמת. אנו מבהירים שההחלטה על שביתה נתונה לכל ועד ואיגוד בהתאם לעמדת חבריו וחברותיו.

המדיניות הממשלתית המקודמת כיום שבמרכזה ריכוז כוח-יתר בידי השלטון על חשבון הציבור, שחלק בלתי נפרד ממנה הוא יוזמות החקיקה לפירוק זכות ההתארגנות והחלשת ארגוני העובדים, מנוגדת ניגוד מוחלט לכל ערכינו ומטרותינו, ומציבה סכנה חסרת תקדים לעצם קיומנו, וליכולתנו לפעול כפי שאנחנו פועלים כיום.

הנהגת הארגון מודיעה שארגון כוח לעובדים יאבק בכל הכוח כדי להגן על כוחנו הקולקטיבי, על כוחם וזכויותיהם של כלל העובדים והעובדות בישראל, ועל זכותן של כל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית לקבל מקום שווה בעיצוב אופייה של החברה.

נמל אשדוד שובת

לאור הכרזת ההסתדרות על שביתה כללית במשק אשר חלה גם על מרבית עובדי חברת נמל אשדוד.

חברת נמל אשדוד תפעיל בזמן השביתה חדר מצב, באמצעותו ניתן יהיה במקרים מסויימים ומצומצמים לפנות אל ועדת החריגים בהסתדרות.

מה יקרה עם היולדות?

ארגון המיילדות בישראל המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה נמסר: יולדות יקרות, הארץ סוערת, מיילדות ישראל שותפות איתכן לסערה ומדגישות, בכל צורך להגיע לחדרי המיון וחדרי הלידה, לא להסס ולפנות לבתי החולים. לאור השביתה הנוכחית, אנו מודיעות לציבור הנשים בהריון, כי גם במהלך השביתה, צוותי המיילדות המסורות שלנו יחכו לכל הנשים הבאות ללדת, באהבה ובמקצועיות, כמו תמיד אנחנו יודעות ומבינות שזו תקופה קשה עבור יולדות, אך אנו רוצות להרגיע ולעדכן שאנו מחויבות לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור כל הנשים והתינוקות. ארגון המיילדות ימשיך להילחם למען הזכויות של נשים, תינוקות ומשפחותיהן”.

שביתה גם באוניברסיטה הפתוחה כולל בחינות ומפגשי לימוד

בעקבות החלטת ההסתדרות על השבתת המשק החל מהיום 27/3/23 בשעה 11, בוטלו הבחינות שתוכננו להיום. כמו כן לא יתקיימו מפגשי לימוד ו/או בחינות עד להודעה חדשה.

להלן הרשימה המלאה>>

רשות הטבע והגנים

החברה להגנת הטבע

מכון התקנים הישראלי

רשות העתיקות

רשות שדות התעופה

עמידר החדשה

עמיגור

חלמיש

פרזות

החברה לפיתוח הרובע היהודי בירושלים

הבורסה לניירות ערך

עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות

אזרחים עובדי צה”ל

קמ”ג

ממ”ג

קרן קיימת לישראל

קרן היסוד

הסוכנות היהודית

רפא”ל

התעשייה האווירית לישראל

התעשייה הצבאית לישראל

עשות אשקלון תעשיות בע”מ

החברה לאוטומציה בשלטון המקומי

חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת

נמל חדרה

נמל מספנות ישראל

חברת חשמל לישראל

חברת הדואר

החברה לאיכות הסביבה ברמת חובב

חקר ימים ואגמים לישראל

מכון גיאופיזי

חברת נתיבי איילון

רכבת ישראל

מקורות

חברת נתיבי ישראל (נת”י)

החברה הלאומית לאספקת פחם

נתיבי הגז הטבעי לישראל

בתי החולים הממשלתיים

בית חולים איכילוב

בית חולים כרמל

בית חולים בני ציון

בתי חולים שערי צדק ירושלים

בית חולים הדסה עין כרם

שרותי בריאות כללית

ש.ל.ה

כללית הנדסה רפואית

קופ”ח מאוחדת

מור – מכון למידע רפואי בע”מ

אסותא מרכזים רפואיים

אסותא תל אביב

המוסדות להשכלה גבוהה (המל”ג)

האוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה העברית

אוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בן גוריון

הטכניון

מכון ויצמן למדע

מכללת סמינר הקיבוצים

מכללת לוינסקי לחינוך

המכללה האקדמית נתניה

מכון וינגייט

מכון טכנולוגי חולון

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

המכללה למנהל

מוסדות חינוך חקלאיים ופנימייתיים

המוסד לבטיחות ולגיהות

מוזיאון הארץ

מוזיאון ישראל ירושלים

מוזיאון ארץ ישראל – ת”א

מוזיאון ת”א לאומניות

מוזיאון בית התפוצות

קצא”א

בזק חברה ישראלית לתקשורת בע”מ

קרן מפעלי שיקום

המשקם

משען

חברת גני יהושוע

מפעל הפיס

המועצה להסדר הימורים בספורט

לשכת עורכי הדין

ויצ”ו

נעמ”ת

רשת אורט

רשת עמל

אק”ים

האגודה למען החייל

מועצת הצמחים

המועצה לענף הלול

תאגיד הפיקוח הוטרינרי

אגד

אגד היסעים

דן

מטרופולין

תבל מטרו

הרכבת הקלה בירושלים

דלק שינוע

אל על

ישראייר

ארקיע

ארקיע קליק

לאופר GHI

קליר קאט

QAS

טייסי ק.א.ל.

ממן

הכרמלית חיפה

מילגם

טלדור

מפעלי תובלה

ברינקס

בנק אוצר החייל

הבנק הבינלאומי ופאג”י

בנק דיסקונט

בנק דיסקונט למשכנתאות

בנק יהב

בנק ירושלים

בנק לאומי לישראל

בנק מזרחי

בנק מסד

בנק מרכנתיל

בנק הפועלים

המעסיקים המאורגנים במגזר הפרטי

באמצעות הארגונים הבאים:

נשיאות המגזר העסקי בישראל

התאחדות האיכרים בישראל

התאחדות הסוחרים בישראל

איגוד הבנקים בישראל

התאחדות תעשייני היהלומים בישראל בע”מ

התאחדות המלונות בישראל

התאחדות ענף הקולנוע בישראל

התאחדות חברות לביטוח חיים בישראל בע”מ

הארגון הארצי של מפעלי השמירה בישראל

ארגון חברות הניקיון בישראל

התאחדות המלאכה והתעשיה בישראל

האיגוד הארצי למסחר בישראל

ארגון חברות ההסעה בישראל

התאחדות בעלי מפעלי ההובלה

לשכת ארגוני העצמאים בישראל

לשכת המסחר תל אביב והמרכז – איגוד לשכות המסחר

יוחרגו מן השביתה השירותים הבאים:

בתי החולים יעבדו במתכונת שבת.
בנמלים תשוחרר תוצרת מתכלה וכן ישוחררו תרופות.
חינוך מיוחד בבתי הספר יפעל כרגיל, לרבות סייעות. כמו כן יפעלו כרגיל הסדרי ההסעה של ילדים עם מוגבלות.
שירותי כיבוי אש והצלה יפעלו במתכונת שבת.
מד”א תפעל כסדרה.
מוסדות חינוך מיוחד של משרד הרווחה יפעלו במתכונת שבת.
לשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום.
חברת חשמל ומקורות יפעלו במתכונת שבת.
משען תעבוד במתכונת שבת.
מפעלי מזון יפעלו כסדרם.
מעונות היום מגיל לידה עד שלוש – יפעלו כסדרם.
מקומות נוספים כפי שיקבעו על ידי האיגודים המקצועיים.

תחבורה ציבורית תמשיך כרגיל בשלב זה (לא כולל נתב”ג). לא יינקטו פעולות שעלולות לסכן חיי אדם ואת בטחון המדינה.

הוקמה ועדת חריגים, שתפקידה לדון בצרכים מיוחדים ומקרים דחופים המצריכים הפעלת שירותים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן