news08.net/ads.txt

עשרת הדיברות לחברי המועצה | הטור של אמיר ירון

אמיר ירון (1)

אמיר ירון, השועל הפוליטי, אשר סיים לאחרונה 20 שנות כהונה רצופות, הקדיש זמן רב בכדי לנסח באופן מדוייק עשרה טיפים לחברי המועצה החדשים. להפנים, לגזור ולשמור

נגמרו הבחירות, התקיימה ישיבת מועצה חגיגית, ושוב ברכות לראש העירייה רחמים מלול שנבחר לקדנציה שלישית וקיבל אור ירוק להמשיך לעמוד בראשות העיריה. ברכות  לחברי המועצה שנבחרו לקדנציה הקרובה, וברכות לחברי המועצה שסיימו את כהונתם, שעשו לילות כימים כדי לקדם את עניני העיר. כולם יבואו על הברכה – אך עתה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל את העבודה.

כפי שאמרו כל המתמודדים לציבור ערב הבחירות: ‘תנו לנו חמש דקות ותבואו להצביע – ואנחנו מתחייבים לתת לכם חמש שנים של עבודה’ – ואכן הגיעה העת להתחיל לפרוע את השטרות.

כדי להצליח בעבודת המועצה אתרום מנסיוני מספר טיפים חשובים שמיועדים בעיקר לחברים החדשים במועצה.

  1. תלכו עם האמת שלכם. נבחרתם על בסיס הצגת האני מאמין שלכם, תקפידו ליישם את ה’אני מאמין’ בעבודת המועצה. הציבור תמיד יעריך חברי מועצה שיודעים להילחם על האמת שלהם גם כשהיא לא תמיד פופולרית ולא את חברי המועצה שמשנים את העמדות לפי מצב הרוח!
  2. אין הצלחות מיידיות! עבודת המועצה מחייבת הרבה סבלנות ואורך רוח. ההצלחה מורכבת מהמון כשלונות נקודתיים, אך בכוח ההתמדה והעיקשות תצליחו לפרוע את השטר לציבור בתום חמש שנים.
  3. תהיו יצירתיים. רעיונות חדשניים לא שגרתיים הם נחלת העבודה הציבורית, חלק חשוב בריענון השליחות הציבורית הוא להתמודד עם השינויים החלים בעיר ובקרב תושבי העיר ויש חשיבות לבטאם בהחלטות המועצה.
  4. ויכוחים הם לגיטימיים ואפילו מחויביי המציאות, בהנחה שהם ענייניים ומבוססים ולא נתפסים כנגועים באינטרסים זרים.
  5. זיכרו(!) אתם מכהנים בדירקטוריון של העיר. תקבלו חוברות עבי קרס עמוסים בנתונים ובאותיות קטנות, הקפידו לעשות שיעורי בית, תלמדו את החומר ותגיעו מוכנים לישיבות המועצה. זה נכון לישיבות תקציב וועדת המשנה לתכנון ובניה אך לא פחות גם לגבי ישיבות הועדות שלפעמים נתפסות כטרחניות – אך גם הן חשובות ביותר.
  6. תכירו היטב את דרכי עבודת המועצה. ניתן להגיש הצעות לסדר בהנהלת העיריה,  כל נושא שתרצו יקבל ביטוי בהנהלת העיריה – ובד”כ הדיונים האלה הם מקצועיים ורציניים, אך במועצה כללי העבודה הם שונים והם מתבססים על ההסכמים הקואליציוניים המחייבים את חברי הקואליציה. עם זאת, במקרים רבים ניתן חופש הצבעה או אז תצביעו בהתאם לצו המצפון שלכם.
  7. אל תברחו מהצבעות – גם אם הן לעיתים קשות עבורכם. אל תמצאו סיבות פתאום להיעדר, או להביא “אישור מחלה” תהיו ראויים לתפקידכם אם תביעו את עמדתכם בהצבעות, גם אם הן לא פופולריות או חשופות לביקורת ציבורית.
  8. תלכו על דרך הישר והיושרה. תנו דוגמא אישית, הרי אתם הראי של הציבור הרחובותי. צרו פוליטיקה אחרת, נקיה יותר. פוליטיקה כזו שתגרום לאנשים איכותיים להצטרף למעגל נבחרי הציבור! זה צו השעה בשלטון המקומי – וגם ברחובות!
  9. תהיו ברי השגה, אל תנתקו טלפונים, תהיו שליחי ציבור אמיתיים כאלה שקשובים לציבור, שמקיימים איתם שיח ושיג במהלך כל השנה – ולא רק בעת בחירות.
  10. הפרק הפוליטי הסתיים. זה הזמן להוכיח את יכולתכם הציבורית והמקצועית. לציבור יש ציפיות גדולות, תעבדו קשה, תשתתפו בישיבות ותציגו קבלות כפי שהציבור מצפה מכם!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן