news08.net/ads.txt

עתירתן של מנהלת וסייעת בגן ילדים ברחובות נדחתה, הגן יישאר סגור עד לסיום החקירה במרכזה חשד לפגיעה בפעוטות

בית משפט השלום בראשון לציון (כב’ השופט מוטי פירר) קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את עתירתן של מנהלת וסייעת בגן ילדים בעיר רחובות כנגד סגירת הגן בשל חקירה המתנהלת בחשד לפגיעה בפעוטות הגן. בהמשך להחלטת בית המשפט, הגן יישאר סגור בהתאם לצו מנהלי שהוצא מיד עם פתיחת החקירה הפלילית בעניינו ע”י האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך במשרד הכלכלה והתעשייה, זרוע העבודה. כמו כן חויבו העותרות בהוצאות משפט.

מדובר במעון בו טופלו כ-20 פעוטות בגילאי 6 חודשים עד 3 שנים אשר פעל בעיר רחובות. ביום 29.11.21 ניתן צו הפסקה מנהלי למעון לאחר שהוגשה תלונה במשטרה על ידי אם שבנה טופל במעון. בתגובה לצו ההפסקה המנהלי, הגישו מנהלת המעון וסייעת בגן עתירה לביטול הצו והשבת המעון לפעילות. העתירה הוגשה כנגד האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך במשרד הכלכלה והתעשייה, ונוהל בשמו על ידי עו”ד דניאל הורנשטין מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי). יובהר כי התלונות כנגד מנהלת ועובדי הגן עודן מצויות ומתבררות בימים אלה בחקירת משטרה.

מיד לאחר הגשת התלונה למשטרה נפתחה חקירה במסגרתה נחקרו שתי העותרות, שאף שהו במעצר בית והורחקו למשך מספר ימים מן המעון. במסגרת החקירה ניתן צו לצפייה במצלמות האבטחה של המעון מהן עלה חשד להתנהגות אגרסיבית ובלתי הולמת של מנהלת המעון וסייעת כלפי פעוטות. בעקבות זאת, ובהמלצת המשטרה, הודיע האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים על סגירה מנהלית של המעון, עקב חשש לפגיעה בפעוטות.

בתגובה הגישו מנהלת הגן והסייעת עתירה בבקשה דחופה לביטול צו ההפסקה המנהלי בטענה כי אין בעצם החקירה כדי להצביע על חשד סביר המצדיק את סגירת המעון. עוד נטען כי ההחלטה אינה מידתית בין היתר מאחר והעותרות ללא עבר פלילי וכי לא התקבלו כנגדן כל תלונות נוספות. עוד טענו העותרות כי החשדות כנגדן מצויים ברף נמוך וכי סגירת המעון משמעה ‘גזר דין מוות’ עבור המעון ועובדיו. מנגד טענה הפרקליטות כי לא נפל כל פגם במתן הצו אשר מצדיק את ביטולו וכי מדובר ב”החלטה סבירה ומידתית המצויה בליבת שיקול הדעת המקצועי הנתון לרשות ולממונה, שכן נסיבות הפרשה מלמדות על אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במעון”.

לעניין זה פסק בית המשפט כי מחד אין להקל ראש בעצם סגירת המעון על כל המשמעויות הנלוות לכך ובכלל זה אובדן של מקור פרנסה וכן פגיעה חמורה בשם הטוב ובמוניטין של מנהלת הגן אך יחד עם זאת הדגיש כי לא ניתן להתפשר על שלומם, בריאותם וביטחונם של הפעוטות בגן: “צפייה בסרטונים מעלה כי אכן מדובר בהתנהגות בלתי הולמת הכוללת אגרסיביות והגובלת באלימות”.

לפיכך הורה בית המשפט על דחיית העתירה וחייב את העותרות בתשלום הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן