news08.net/ads.txt

פאנל סולארי ראשון הותקן על גג עיריית נס ציונה

בטקס חגיגי שהתקיים הבוקר (שלישי) הונפו הבוקר פאנליים סולאריים על גג בניין העירייה וניתנה יריית הפתיחה לפרויקט גדול ההיקפים. בזכות השמש – נשקיע בחינוך, בזכות השמש – נשפר את פני העיר, בזכות השמש- נשמור על הסביבה.

הטקס בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, יחזקאל ליפשיץ סמנכ”ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה, סגני ראש העיר אריאל אלמוג, נאור ירושלמי וסמדר אהרוני, מנכ”לית העירייה דפנה קירו כהן, עובדי החברה הכלכלית לפיתוח נס ציונה, יועצי הפרויקט, עובדי עירייה ואורחים.

בסיום דברי הברכות, צפו הנוכחים בהנפת הפאנליים הסולאריים על גג העיריה. בניין העירייה הוא הבניין הראשון בעיר אשר יחל ליצר כבר בשבועות הקרובים חשמל נקי באמצעות אנרגית השמש. את גג מבנה העירייה יכסו סה”כ 81 לוחות של פאנליים סולאריים אשר מלבד הערך הסביבתי הרב של הפרויקט, צפויים להכניס לקופה הציבורית, רק מיצור חשמל על גג העירייה כ 35,000 ₪ בשנה וכ 780,000₪ בכל תקופת ההסכם (25 שנה).

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ”ל תשתיות ומים במשרד האנרגיה: “מתכבד לחלוק אתכם רגע מרגש. נס ציונה הציבה את עצמה בתוך זמן קצר בחזית, כעיר מובילה בקידום אנרגיה מתחדשת וחלוצה בשמירה על הסביבה והמלחמה בשינויי האקלים. יעדי המדינה הם להגיע ל 30% יצור של אנרגיה מתחדשת בתוך כעשר שנים. מדינה קטנה אשר שומרת על השטחים הפתוחים, מנצלת את גגות המבנים ליצור חשמל הנקי”.

במסגרת הפרויקט כולו ירושתו 42 אתרים – מבני ציבור, בתי ספר ומגרשי ספורט בפאנלים סולאריים אשר צפויים לייצר 4.8 מגה וואט –חשמל נקי, ולאחר החזר השקעה של כ 22 מיליון שקלים, צפויים להניב רווח ישיר לקופת העירייה של כ 58 מיליון שקלים במשך 25 שנה.

הפרויקט בהובלת החברה הכלכלית לפיתוח נס ציונה, מיושם בערים נוספות אשר כבר מייצרות חשמל נקי תוך שמירה על הסביבה וייצור הכנסה נוספת לעיר. לאור ניסיון שנצבר ולאחר בדיקות קפדניות של המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי המערכת בטוחה לציבור. המתקנים הסולאריים עומדים בתקני בריאות ובטיחות מחמירים, אינם מעלים את רמות הקרינה והשימוש בהם בטוח לכלל הציבור.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן