חשיפה לסנטרל פארק החדש של אילת

נפתח להרצה פארק הטרמינל שהכשירה העירייה. הפארק בשטח כולל של 150 דונם שטח ציבורי עם פינות ישיבה, מדשאה, טיילת מוצללת ושדרת מטוסים, אמפי פארק, קיר מפל ובריכות אקולוגיות.

העיר אילת שהתחברה לאחר פינוי שדה התעופה הישן, הסירה את הגדרות שמקיפות את פארק הטרמינל בחלקו הדרומי – גדרות שהקיפו את השדה מאז שנות ה 50. החלק הראשון הוסר במעמד ראש העירייה – אלי לנקרי וחשף את ה”סנטרל פארק” החדש של אילת הממוקם במרחק פסיעה מן הים וכולל שדרת מטוסים מוצללת, גינת מטוסים, אמפי פארק וקיר מפל ענק. הפארק עצמו יוקם בשלבים ויכלול מגוון אטרקציות, שוק אוכל, מתחם כנסים, הופעות וירידים.

עם הסרת הגדרות, ייפתח להרצה הפארק שהכשירה העירייה באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ”א) בעיצוב ותכנון “דרמן ורבקל” אדריכלות. בשלב ראשון ייפתח השטח הציבורי בפארק הכולל גינת מטוסים פורחת, פינות ישיבה, מדשאה, שדרת מטוסים הכוללת שתי טיילות מוצללות מקבילות, האחת באורך 300 מטרים והשנייה באורך 400 מטרים, אמפי פארק וקיר מפל בגובה 6 מטרים שנבנה בלב הפארק ונשפך לבריכות אקולוגיות. הסרת הגדר ההיקפית באורך 974 מטרים תשלים כאמור את חיבור העיר ממערב למזרח, לאחר שחוברה עם שני כבישי רוחב שנסללו לאחר פינוי השדה הישן והקמת שדה תעופה בינלאומי ע”ש רמון בצפונה.

ראש העירייה – אלי לנקרי: ״על אף סערת הרגשות שכולנו חווים בעת הזו בצל המלחמה, קשה מאוד שלא להתרגש מהאירוע ההיסטורי הזה, בו הופך השדה הישן לפארק חדשני ויפיפה – “הסנטרל פארק האילתי”, אותו אפשר לחצות בדרך לים. הפארק מבטא את השינוי התפיסתי שלנו, החותר לחבר את העיר התיירותית עם העיר הקהילתית, להגביר את תנועת התיירים ברחובות אילת ולהנגיש אותה גם לעסקים המקומיים והמצוינים שלנו. הפארק מבטא גם את הרוח הישראלית של העם שלנו, רוח של אחדות, של אהבה ותקווה, רוח של עם חזק וחפץ חיים, שבזמן שהאויבים שלו מביאים על עצמם הרס וחורבן, הוא ממשיך לבנות ולצמוח. כאן, במקום העוצמתי ושוקק החיים הזה, התקווה תגבר על הייאוש, האור יגרש את החושך, הכלכלה והתרבות שלנו ישגשגו, וילדינו יתרוצצו בין שבילים ירוקים, עם שמחה בלב וחיוך על הפנים”.

במינהלת פארק הטרמינל מציינים, כי בתקופת ההרצה ייערכו במקום אירועים פתוחים לציבור הרחב והאטרקציות המתוכננות ייפתחו בהדרגה, רובם של יזמים אילתים. בשלבים הבאים יוקם פארק ספורט מתקדם וחינמי, שוק אוכל, מתחם מופעים ובשלב השלישי יוקם בפארק המשכן לאומנויות הבמה. ״פתיחת הפארק מציינת אבן דרך משמעותית בחיי העיר אילת אמר אלי לוי ראש מינהלת הפארק וציין, כי הפארק שיהפוך לסנטרל פארק של העיר יחבר את שני חלקי העיר ותושבי העיר ואורחיה יתחברו אליו.

פארק הטרמינל המשתרע על שטח של 150 דונם בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן, יכלול כאמור בסיומו פארק ציבורי כולל פארק ספורט חינמי, רשת שבילים והצללות, מגוון אטרקציות, ביניהן: גלגל ענק, רכבת הרים, מתחמי מציאות מדומה וגיימרים, מתחם נינג׳ה, מתחמים מוטוריים, בריכת גלים לגולשים ועוד, מתחם כנסים, הופעות וירידים, שוק אוכל מקורה, מרכז תרבות עירוני במבנה הטרמינל ועוד. הפארק בשלמותו צפוי להיחנך בחודש מרץ 2024 עם חגיגות 75 שנים לשחרורה של אילת. לצד פארק הטרמינל ממשיכות העבודות בחלקו המרכזי של שטח השדה הישן עם בניית שכונת הרובע שתכלול יחידות מגורים, יחידות נופש ומבני ציבור.

את החלק הראשון של הגדר הסירו יחד ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק ההנדסה – עו״ד סימה נמיר, ראש העירייה הקודם – מאיר יצחק הלוי, ראש מינהלת פארק הטרמינל – אלי לוי ואלי דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלים האמונים על התכנון. במעמד הטקס הודלק נר שמיני של חנוכה על ידי רב העיר – הרב יוסף הכט שליטא.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן                                                                

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן