פוליטיקה: מה באמת עשו ראשי הסיעות בקדנציה החולפת

מועצה ה14

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

 כל האמת (הפוליטית) בפרצוף: מערכת הבחירות היא הזמן שבו כל הרשימות וכל המועמדים מבטיחים לנו חלומות ורודים, הבטחות ועוד הבטחות ועוד הבטחות – ואנחנו, מאמינים, לפחות לאחד מהם. אבל מה באמת עשו ראשי הסיעות בקדנציה החולפת חוץ מיחסי ציבור לעצמם ומיהו הפספוס הגדול ביותר, שנאלץ לוותר על מערכת הבחירות הנוכחית?

ביום שלישי הקרוב, זה יקרה: יום הדין יגיע, נצא להצביע כולנו ונקבע מי יהיו המועמדים שיכריעו את גורל העיר, מי יהיו אלו שירכיבו את המועצה של רחמים מלול, כי כפי שכבר ציינתי לא אחת, אותו לא יצליחו להזיז לפחות עוד חמש שנים. טוב, אלא אם יחליט אחרת. נכון, מלול עשה המון לעיר, או בלשון העם “הפך את העיר” מרחובות הפריפריאלית לעיר תוססת עם מדע ותרבות שניכרים מכל עבר. אבל מלול לא היה שם לבד. היו את אלו שסייעו לו והיו את אלו שסתם החזיקו תיק ומנעו את הצלחת העיר ברובדים מסוימים. היו את אלו שהגיעו לחמם כסא במועצת העיר ולהם, אסור לכם להצביע. מגיע לכם את הטוב ביותר, מגיעה לכם הנהגה שיודעת לעשות, גם בהתנדבות ולא רק במשכורות עתק, עבור הציבור. הרי רובם כלל לא מקבלים כסף ויש לקחת את הפרמטר הזה ברצינות. יש הבדל בין עובד עיריה, שמשתכר בכבוד

זהר בלום – יש עתיד

סגן ראש עיר בשכר, מחזיק תיק החינוך. בלום, פעיל כבר שנים רבות בזירה הציבורית ומשמש כסגן בשכר כבר שתי קדנציות רצופות. בכהונתו הוביל שינויים רבים בתחום החינוך והביא בעיקר להקמתם של מוסדות חינוך רבים בעיר. הוא נחשב למקורב מאוד לראש העיר, פחות מעורב בכל הנושאים העירוניים האחרים ולרוב קולו לא נשמע במאבקים עקרוניים במטרה לשמור על יחסים טובים עם ראש העיר. בשורה התחתונה: תוצאות החינוך בעיר, הרבה בזכותו.

בנצי שרעבי – הליכוד

בסיעת הליכוד בחנתי דווקא את דרכו של מספר 2 בעשיה מאחר ועל המהפכה שעשה מנהיג הליכוד, רחמים מלול אין עוררין. אך מה עשה ממלא מקום וסגן ראש העיר כמחזיק תיק המיסים? ובכן, ביחס לשרעבי יש הסכמה כמעט בכל הסיעות שמדובר באדם ישר, מסור, חביב על הבריות. לכאורה, אמור לשמש כדמות פוליטית בעירייה, אך בפועל מדובר באדם צנוע שכמעט ואינו מוכר בזירה הציבורית. שרעבי פועל הרחק מעיני התקשורת ומוגדר כאיש אמונו של ראש העיר. הפוליטיקה כשלעצמה פחות מעסיקה אותו, הוא מגיע השכם בבוקר, מבצע את העבודה ושב לביתו, מה שנקרא ‘איש של אנשים’.

מתן דיל – רחובותי

רבים זוקפים לסגן ראש העיר את הישגי העיר, הרבה בזכות העובדה כי בעבר דיל היה בן טיפוחו של ראש העיר רחמים מלול ופעל בשליחותו כמעט בכל תחום. דיל פעל בצורה בולטת ביותר ביחס לחברי המועצה האחרים בכל הקשור לעבודת יחסי ציבור ויצר את הרושם שהוא מנהל את העיר. הוא קיבל לידיו עם תחילת הקדנציה את תיק התחזוקה שלימים נקרא תיק הלוגיסטיקה ובהמשך גם את תחום הנוער והצעירים. אין עוררין על פעילותו של דיל לקידום הצעירים ברחובות וכן על עשייתו בתחום הספורט למרות שלא היה הממונה עליו, אולם בכל הקשור לתחזוקת העיר, מדובר בכישלון אחד גדול. וחבל.

יניב מרקוביץ’ – לב

המשנה לראש העיר פעל במשך חמש השנים האחרונות בהתנדבות. מבין חברי הנהלת העירייה המקרה של מרקוביץ’ הוא המורכב ביותר שכן בניגוד למה שחושבים בחוץ, הוא מכהן כיו”ר חוויות בהתנדבות מלאה, ללא שכר או החזר הוצאות. כבר יותר מ-5 שנים שהוא נושא בתפקיד הלא פשוט הזה. בתקופה זו הרשת הפכה לאחת החברות הגדולות והמצליחות בתחומה. ביקורת רבה הופנתה כלפי מרקוביץ’ ביחס לצהרונים וזה עמד מול מבקריו במטרה לשפר את האיכות והשירות למרות שתפקידו נעשה ללא כל תמורה כמו הסגנים, למשל. מרקוביץ’ לא היה בן טיפוחיו של ראש העיר, עד לפני תקופה קצרה. יש הטוענים שהדבר היה כך מפני שלא תמך בראש העיר ויש האומרים בשל היותו חילוני ועמדתו הליברלית שבאה לידי ביטוי בהצבעות השונות.

אמיתי כהן – הבית היהודי

מחזיק תיק מורשת ישראל. מכהן כקדנציה אחת כחבר מועצה אך היה פעיל כבר קודם לכן במסגרות שונות. נחשב למקורב ביותר לראש העיר וגם משמיע לכל מי שרק רוצה לשמוע שהוא מיועד לכהן כסגן ראש העיר בקדנציה הקרובה. אין ספק כי הוא פועל רבות לקידום הציבור הדתי לאומי ברחובות, לרבות העברת תקציבים רבים לתנועות הנוער הדתיות ופעילות קהילתית חברתית לציבור זה.

יעל בק – מרצ/רחובות חופשית

חברת המועצה שכבר לא תראו את פניה בעיריית רחובות, אלא אם תקפוץ להגיד שלום בקומה השישית, כיהנה בהנהלת העיר עד השנה האחרונה וטיפלה בנוער המנותק. היא פרשה מההנהלה ועברה לשורות האופוזיציה לפני מספר חודשים במהלך שזכה ממבקריה לביקורת על כך שמדובר בפרישה לצורך בחירות. בינתיים החליטה בק לפרוש מהמועצה ולא להתמודד פעם נוספת. בימים האחרונים היא מותחת ביקורת בחשבון הפייסבוק שלה על התנהלות רחובות חופשית שהפכה לטעמה לרשימה עם תפיסה קיצונית ומפלגתית מידי.

אבאי זאודה – כיכר העיר

זוהי הרשימה שידעה מלחמות פנימיות כבר בקדנציה החולפת. אבאי זאודה עמד בראש הסיעה שהצליחה להפתיע ולהביא שני מנדטים בבחירות האחרונות. יערה ספיר, פעילה של הרשימה נותרה לבדה לאחר שזאודה עזב את הסיעה, בשלב הראשון פעל עצמאית ולאחר מכן חבר לדיל. ספיר הובילה דיונים בתחום התכנון והבנייה ולעתים פעלה בהנגשת העיר לנכים (למרות שהייתה זו ד”ר רוני באום מ”לב” שעשתה מהפכה בנושא ההנגשה לבעלי צרכים מיוחדים בחמש השנים האחרונות). כמו כן, לקראת הבחירות הקרובות היא הודיעה על פרישתה – ובצדק. למעשה, נציגי הסיעה המתמודדים כיום, כולם חדשים לאור העובדה שהמנדט של זאודה עבר איתו לדיל.

אבנר אקוע – שס”ד

ההדחה הגדולה של הבחירות הקודמות הייתה בוודאי של אבנר אקוע מתפקיד סגן ראש העיר לטובת מינויו של מתן דיל. המהלך הפתיע רבים במערכת הפוליטית שלא האמינו שרחמים מלול יפגע במפלגה אליה השתייך בעבר. הסיעה פעלה בתחומי התרבות והחינוך של הציבור החרדי והובילה פרויקטים רבים הנוגעים לציבור זה.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן