פורום המעונות המפוקחים לגיל הרך בביקורת חריפה על משרדי החינוך והאוצר

“המענקים מתעכבים שלושה חודשים בגלל משחקי חד גדיא בין משרדי הממשלה”

פורום המעונות המפוקחים לגיל הרך בביקורת חריפה על משרדי החינוך והאוצר שגם ערב חג הפסח ממשיכים לא לעמוד בהתחייבותם ואינם מעבירים מענקים שהובטחו למטפלות:

“מענק ההתמדה שאמור היה להגיע למטפלות, כפתרון זמני למשבר כוח האדם החמור והמתמשך מתעכב שלושה חודשים בגלל משחקי “חד גדיא” בין משרדי הממשלה. משרד החינוך טוען שהמענק אושר, משרד העבודה ממתין למשרד החינוך ומשרד האוצר טוען שהכסף כבר הועבר. בסופו של דבר מי שמשלם את המחיר הן המטפלות והפעוטות. הגיע הזמן שנושא הטיפול בגיל הרך יזכה לפתרון שורש מהותי, ירוכז תחת רשות אחת ולא יפוזר בין כמה משרדים כשאין מי שלוקח אחריות על התחום. שלושה חודשים המטפלות אינן מקבלות את המענק שהובטח וסוכם, ונמשך המצב שבו אין השוואת שכר של המטפלות לסייעות – מצב שישאיר את הענף בלי מענה של כוח אדם במעונות”.

הסתדרות הפועל המזרחי בדרישה ממשרדי הממשלה להעביר את כספי המענק למטפלות- מחנכות באופן מיידי במשכורות מרץ:

הפעימה השנייה של מענק ההתמדה הייתה אמורה להתקבל עוד במשכורות חודש פברואר. כיון שהכספים לא הועברו, יו”ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, שיגר מכתב כבר ביום 29.02 למשרדי האוצר החינוך והעבודה, בדרישה להעברה מידית של כספי המענק למטפלות מחנכות במעונות היום, ולהפסיק את השימוש במטפלות-מחנכות ככלי משחק במאבק שבין האוצר להנהלות הארגונים המפעילים את מעונות היום . הסתדרות הפועל המזרחי לא תרפה ותמשיך לפעול למען זכויותיהן הבסיסיות של המטפלות המסורות.

מנהלת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הפועל המזרחי, עו”ד רחלי פרץ- כהן: “אנו דורשים לשים סוף באופן מיידי לפגיעה המתמשכת במטפלות- מחנכות אמונה, שלא קיבלו את הפעימה השנייה של מענק ההתמדה שהיה אמור להתקבל כבר לפני חודשיים. לאחר מאמצים רבים שהפעלנו מול משרדי הממשלה, אנו מקווים שהם יפסיקו להתקוטט ביניהם וישכילו להעביר את כספי המענק, כך שהעובדות יקבלו אותו במשכורות חודש מרץ בעוד מספר ימים. המטפלות עושות עבודת קודש, ומחנכות את ילדי הגיל הרך תמורת שכר זעום ומחסור חמור בעובדות . לכן, מענק ההתמדה הוא אוויר לנשימה עבורם, בייחוד בימים אלו ולפני חג הפסח הקרב”.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – הורים וילדים לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן