news08.net/ads.txt

פורום נשים רחובות מציג: “טלף” – מרחב נשי קהילתי חדש ברחובות

פורום נשים רחובות מציג: “טלף” – מרחב נשי קהילתי חדש ברחובות | מפגש חשיפה יתקיים ביום שלישי 27.12.22 בשעה 19:30 במרכז הגישור, טלר 9ב’ רחובות

מרחב נשי “טלף” נולד מתוך תהליך קבוצתי ואישי של המשתתפות בקורס מנהיגות “השמיעי את קולך” של פורום נשים בשיתוף עמותת כ”ן ומרכז אדוה. בסקר איתור צרכים שערכו המשתתפות בעיר זיהו כי בקרב נשות הקהילה האתיופית קיים געגוע וכמיהה לחוויה שורשית של אחווה וסולידריות נשית אשר אבדה עם העלייה לארץ.

באתיופיה היוו מפגשי הנשים עוגן תרבותי חשוב, שהתקיים הן באופן יומיומי בין שכנות והן באופן רחב יותר כמפגש חודשי לכל נשות הכפר/השכונה. המפגשים הקנו לנשים תחושת ביטחון ותמיכה וסיפקו להן מרחב לביטוי עצמי לעזרה הדדית זו לזו והעברת חוכמת נשים. משמעות המילה “טלף” באמהרית הינו “רקמה”. המרחב הנשי יאפשר הזדהות וחיבור של כל אישה לתרבות האתיופית באמצעות פעילות העשרה ופנאי ויהווה מסגרת מאפשרת, בטוחה ומעצימה לכל תושבות העיר.

ראש העיר, רחמים מלול: “זהו מיזם חדש וייחודי מבית פורום נשים רחובות, שלא מפסיק לחדש ולהתחדש לטובת ציבור הנשים בעיר, שהינו מגוון ובעל מנעד של צרכים. נמשיך להשקיע בתחום קידום הנשים בעיר בכל דרך אפשרית”

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק קידום נשים: “פורום נשים רואה כמטרה עליונה לקדם נשים בכל דרך. פרויקט מיוחד בשיתוף פעולה של מספר גורמים להעצמה נשית. אני שמחה על התוצר והמשך העשייה לנשות הקהילה האתיופית. אני רוצה להודות לזהר בלום מחזיק תיק הקליטה ומ”מ ראש העיר על התמיכה בפרויקט. מצפה לראות את נשות הקהילה מגיעות למפגשים”.

אביבה חלבי, יועצת רה”ע לקידום נשים: “פורום נשים שמח להביא לעיר מיזם חדשני המחבר בין קהילת הנשים האתיופיות לקהילת הנשים הכללית בעיר. החיבור נעשה מתוך הכרות תרבות האתיופית השורשים והמאפיינים שלה. בדרך זו יוכלו הנשים השונות לייצר דיאלוג והכרות אחת עם השניה, להבין וליצר יחד קהילה שיתופית ותורמת בעיר”.

זיוה דמוזה, בוגרת הקורס וממובילות המיזם: ” מיזם “טלף” צמח בזכות תהליך למידה קבוצתית ואישית ובזכות שיתוף הרעיון עם נשות הקהילה. הפרויקט מהווה מרחב לחברותא נשית מבוססת על הזדהות עם התרבות האתיופית שחסרה כיום בקהילה. יחד נוכל לשלב את העבר וההווה תוך חוויות מעצימות הן לפרט והן לכלל. בעזרת השם נעשה ונצליח”.

מפגש חשיפה יתקיים ביום שלישי 27.12.22 ג’ טבת בשעה 19:30 במרכז הגישור, טלר 9ב’ רחובות. לפרטים: 08-9352419

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן