news08.net/ads.txt

פורים 2019: כוויות מנפצים, חנק מתחפושות והרעלות אלכוהול הם רק חלק מסכנות החג

נפצים שהוחרמו על ידי משטרת ישראל, אשתקד (צילום באדיבות המשטרה)

כוויות מנפצים, חנק מתחפושות והרעלות אלכוהול הם רק חלק מסכנות חג הפורים. ארגון בטרם לבטיחות ילדים מצהירה כי בחג הפורים קיימת עלייה בהיפגעות של ילדים בני נוער. על פי נתוני ארגון ‘בטרם’ לבטיחות ילדים, במהלך חג פורים יש עליה בשיעור של 350% במספר מקרי היפגעות מאלכוהול של בני נוער בגיל 15-17.

עוד עולה מנתוני ארגון ‘בטרם’ כי במהלך ימי החג מגיעים יותר בני נוער בני 15-17 לבתי חולים ביחס לשאר ימי השנה. הסיבות בגללן מגיעים בני הנוער לבתי החולים כולל, חבלות, תאונות דרכים, כוויות ופגיעה בפנים מהתפוצצות נפצים וזיקוקים והרעלת אלכוהול.

הנחיות בטרם לבטיחות בפורים:

מסכות – מומלץ לא להשתמש במסכה מתחת לגיל 8. יש לוודא שפחתי העיניים במסכה נוחים ומאפשרים שדה ראייה שאינו מוגבל. יש לוודא שהמסכה אינה צמודה מדי לפניו של הילד ומאפשרת מעבר אוויר בחופשיות.
אין להשתמש בתחפושות המכילות חומרים דליקים כמו צמר גפן, נוצות או נייר.
לא משחקים בחזיזים, טילים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, כוורות, רוגטקות, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים
כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל
קפצונים משאירים תמיד באריזתם המקורית או בתיק ולא בכיס המכנסים. הם עלולים להתפוצץ מהחיכוך
לא מכוונים צעצועים מסוכנים לאזור הפנים ומפעילים רק במקומות פתוחים.
יש להקפיד על נעליים נוחות למניעת נפילה.

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “חג פורים, יותר מכל חג אחר, מסמל שמחה והנאה. החג מהווה גם אפשרות לצאת מהשגרה, להיות מישהו אחר ולהשתחרר מכבלים של נורמות קבועות. גם במסגרת החג חשוב מאוד לשמור על גבולות ברורים של בטיחות ואחריות. תפקיד ההורים לשוחח עם בני הנוער, להסביר להם על הסכנות ולוודא כי הם חוגגים את החג מבלי לסכן עצמם או אחרים. אף אחד לא רוצה לסיים את החג השמח בטרגדיה משפחתית או אישית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן