news08.net/ads.txt

פורסם דו”ח מבקר המדינה: שיפוץ של 9 חודשים נמשך 6 שנים. עיריית רחובות: “כל הגורמים שליוו את הפרויקט פעלו בתום לב”

עיריית רחובות

בדו”ח על הרשויות המקומיות, קבע המבקר כי התנהלותם של עיריית רחובות, ראש העירייה, חברי המועצה וחברת ה.ל.ר לפיתוח רחובות התנהלו באופן בלתי אחראי בשיפוץ בית התרבות בעיר. ההתנהלות, כך לדברי המבקר רצופה כשלים בכמה תחומים, מתאפיינת ב”גרירת רגליים” ומלמדת על זלזול בחובתם לשמירת החוק והקופה הציבורית. ממכלול הממצאים שהובאו בדו”ח, עולה כי עיריית רחובות וחברת ה.ל.ר בחרו בקבלן שזכה ב”מכרז מסגרת”, ללא אמות מידה וקריטריונים שוויוניים ושקופים.

העירייה והחברה לפיתוח רחובות התקשרו עם הקבלן ללא כתב כמויות מפורט, ונמנעו תקופה ארוכה מאכיפתו של חוזה ההתקשרות עמו, למרות הליקויים הרבים בפעילותו ולמרות הפרותיו החוזרות ונשנות את תנאי החוזה. לדברי המבקר, הדבר הוביל לכך שעבודות שיפוץ בית התרבות, שאמורות היו להסתיים בתוך תשעה חודשים, נמשכו יותר משש שנים וטרם הושלמו, תוך פגיעה בציבור. ואם לא די בכך, על פי המבקר, העירייה והחברה ויתרו לקבלן על המצאת ערבות בהיקף של מאות אלפי שקלים – ובכך ויתרו למעשה על חלק מהכלים המרכזיים שעמדו לרשותן באמצעותם יכלו לנקוט פעולות נגד הקבלן. הן גם שינו את תנאי ההתקשרות איתו, העבירו חלק מהעבודות בפרויקט לביצוע קבלנים אחרים בלי לחתום איתו על הסכם התקשרות חדש והגדילו מאוד את סכום ההתקשרות. הקבלן החל בשיפוץ המבנה במהלך שנת 2011. במאי 2018, יותר משש שנים לאחר המועד המתוכנן לסיום העבודות, טרם הושלם שיפוץ בית התרבות. במהלך תקופה זו גדל התקציב הכולל של הפרויקט מכשישה מיליון שקל ל-11 מיליון שקל. חלק מהגדלת התקציב נבעה מהגדלת תכולת העבודות בפרויקט.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: “שיפוץ בית התרבות נמצא בשלבי סיום, וטקס החנוכה החגיגי נקבע ליום שני, 13.8.18. חשוב לציין כי כל הגורמים שליוו את הפרויקט פעלו בתום לב, מתוך ראיית האינטרס הציבורי, ובין היתר על מנת להימנע מהוצאות נוספות ועיכובים בבנייה בשל התדיינויות משפטיות. תהליך השיפוץ הממושך הינו מקרה יוצא דופן. הליקויים שנפלו בו – לצערנו הרב – אינם משקפים כלל וכלל את הפעילות הענפה של חברת ה.ל.ר בתחום הבינוי, אשר בשנים האחרונות בנתה על הצד הטוב ביותר מאות כיתות, ומבני חינוך וציבור עבור העירייה. מדובר בשיפוץ מבנה ישן כבן 50 שנה ופרויקטים מסוג זה הינם מורכבים מאוד. תוך כדי ביצוע העבודות התגלו צרכים לביצוע עבודות רבות נוספות, תוך התאמתן לתקנים חדשים. עם הזמן צורפו קבלנים נוספים לביצוען. באופן טבעי, התיאומים, השינויים והתוספות לתוכנית המקורית הביאו לחריגה במשך העבודה ולהגדלת תקציב הפרויקט.
יודגש כי המלצות מבקר המדינה בדו”ח אומצו ויושמו זה מכבר: בין היתר הוקם צוות מקצועי בכיר שתפקידו לבחון את התהליך על כל היבטיו, להסיק מסקנות וליישמן; שונו תהליכי הכנת סדרי היום לוועדת הכספים ותיעוד דיוני הועדה; מתכונת ההתקשרות עם חברת ה.ל.ר שונתה, ונקבעו בקרות נוספות על פעילותה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן