news08.net/ads.txt

פס”ד בבית המשפט לענייני משפחה: אשה שביקשה לצמצם את הקשר בין הילדים לאב חוייבה בהוצאות משפט

זוג

זוג

השופט ארז שני מבית המשפט לענייני משפחה, כבר זכור כמי שהורה לפרסם פסק דין אותו נתן במקרה של סכסוך גירושין שהתדרדר לניכור ילדיהם מהורה. השבוע, העניק השופט פסק דין נוסף, בתביעת אשה ל’צמצם’ את מפגשי הקשר בין ילדיה לאביהם.

השופט שני פורט לפרוטות את טענות האם לאורך השנים ואורג את המחצלת המשפטית שהרכיבה האם במלחמתה לנכר בין הילדים לאביהם. לסיכומם של דברים, ‘שיחרר’ השופט את מי שמונה כאפוטרופוס לדין למקרה המדובר, העניק לאבי הילדים משמורת מלאה לשלושה חודשים כשלאחריהם תהיה משמורת הילדים על שני ההורים במשותף. את האשה שתבעה לצמצם את הקשר בין הילדים לאביהם – חייב השופט בהוצאות משפט.

עו”ד איימי בכור בוני מומחית לדיני משפחה “ארז שני נותן פסק דין קיצוני למען יראו ויראו ההורים המנכרים באשר הן. ובצדק יש לאמר. תופעת הניכור ההורי היא תופעה קשה שבתי המשפט מתקשים מאד להתמודד איתה. בפסק הדין טוען השופט שני כי ניכור הורי הוא למעשה התעללות בקטין. ולא חשוב אם נגרם במזיד או שלא. הוא עדיין משהו שצריך לטפל בו בדרך הקשה והכואבת ביותר. גם הורה שמנכר לכאורה שלא בכוונה עקב היותו חרדתי ולא מסוגל לשחרר את הילד ממצבו הרגשי הוא. יש לתת איתו את הדין והילד לא צריך לשלם על זה מחיר. אמנם הוגשה הצעת חוק בעניין הניכור ההורי אשר תהפוך את ההליך המשפטי להליך חירום מהיר ממש כמו טיפול באלימות במשפחה אך הצעה זו עדין איננה חוק. שופטים שלא מסוגלים לתת החלטות אמיצות כמו זו של שני, אשמים לא פחות מההורה המנכר. תפקידו של בית המשפט לשמש כאביהם של הקטינים ולנקוט יד קשה בנושא הבעייתי הזה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן