news08.net/ads.txt

פסולת בניין בעיר? לא עוד! אכיפה נרחבת של “המשמר הסביבתי” בתקציב בסך 4.5 מיליון ש”ח

את המשמר האזרחי כולנו מכירים, ובקרוב נכיר את “המשמר הסביבתי”, שיסייע לטיפול במכת המדינה של שפיכת פסולת פיראטית בשטחים הפתוחים. לצורך הרחבת יכולת ההתמודדות של המדינה עם התופעה שמתרחשת באילת, גדרה, מזכרת בתיה, רמלה, לוד, נס ציונה, יבנה ובערים נוספות, המשרד להגנת הסביבה יערוך פיילוט עם משטרת ישראל לגיוס “המשמר הסביבתי”, לפי המודל של המשמר האזרחי, שיהיה כוח תומך ליחידות הפיקוח והאכיפה של המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל וגופי אכיפה נוספים, ויגביר את המעורבות הציבורית בנושא.

לשם ביצוע התוכנית, קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה אישרה באחרונה תקציב של כ-4.5 מיליון שקל לטובת הקמת מערך משמר סביבתי, כחלק ממדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל, לשם הגברת הפיקוח והאכיפה בתחום עבירות הגנת הסביבה בשטחים העירוניים והפתוחים, ובפרט עבירות השלכת פסולת בניין.

מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל ממומן על-ידי המשרד להגנת הסביבה, והוא כפוף פיקודית לאגף המבצעים של משטרת ישראל ומקצועית למשרד להגנת הסביבה. הפיילוט עם משטרת ישראל לגיוס המשמר הסביבתי צפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים.

המשמר הסביבתי יצטרף לפעילויות אכיפה מיוחדות בשילוב המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל לאחר הכשרה מתאימה לצוותים. גיוס המשמר הסביבתי (לפי מודל המנהל האזרחי – מתנדבים במדים בעלי סמכויות שוטר) מתוכנן להתבצע בשתי תחנות משטרה: האחת כפרית והשנייה תחנה עירונית גדולה, החולשות על שטחים עירוניים וכפריים.

הפיילוט מתוכנן להיערך במשך כשנתיים, ובסיומו יוחלט על המשך קידום הפרויקט. ההערכה היא, כי פעילות שתי היחידות שיוקמו תצמצם בצורה משמעותית את תופעת השלכת הפסולת והפגיעה הסביבתית באזורים שבהם יפעלו היחידות, בדגש על צמצום שפיכת פסולת בניין.

כיום מושלכת פסולת בניין באופן פיראטי בכמות גדולה ומתרחשת עבריינות בקנה מידה רחב. היקף הפסולת המושלכת בשטחים הפתוחים בצורה בלתי חוקית הוא כ-43% מכלל הפסולת המושלכת. מינוף המאבק בפשיעה העבריינית בתחום הפסולת, תוך חיזוק מערך כוח האדם באמצעות הפעלת “המשמר הסביבתי”, צפוי להביא לשיפור בתחום זה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: “אנחנו מאמינים במעורבות ציבורית בנושאי סביבה וברתימת הציבור לשמירה על הטבע ועל הסביבה שלנו. הקמת ‘המשמר הסביבתי’ תוביל להגברת הפיקוח והאכיפה של הרשויות על עבירות סביבתיות ולהגברת ההרתעה מול העבריינים. שיתוף הפעולה שלנו עם משטרת ישראל יוביל להפחתה משמעותית של תופעת השלכת הפסולת הפיראטית ואנחנו מקווים שתוצאות הפיילוט יהיו מוצלחות כך שנוכל להרחיב את התוכנית לאזורים רבים בישראל, לשם שמירה על בריאות הציבור”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן