news08.net/ads.txt

פסטיבל ארץ חדשה מגיע לרמלה עם מלכת המטבח יונית צוקרמן

 

צילום: עז תלם

פסטיבל לילות רמלה: חגיגה רב-תרבותית של קולינריה,תרבות ותיירות בחסות ובמימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל פרזנטורית ויועצת קולינרית ‘מלכת המטבח’ יונית צוקרמן האירועים והפעילויות חינם לקהל הרחב. לראשונה – שוק רמלה השוקק יהיה פתוח גם בלילה סדנאות שף בשוק עם מלכת המטבח יונית צוקרמן , הופעות אמנים בשוק ,פסלים חייםו מייצגים בשוק , אמני רחוב,  מופעי מוזיקה , Dancing Queen מופע קאברים של שירי להקת קווין + להקת אבבא, סטלוס ואורן חן ,לילות קליפסו–מופע חד פעמי מיוחד לפסטיבל – מחוה לשנות ה-70 ולמועדון קליפסו המיתולוגי בהנחיית נועם גילאור ובהשתתפות שימי תבוריואביבה אבידן , מופעים לילדים עם מיכל הקטנה, חיפזון וזהירון, תלתלית וזוקו, מתחם פעילויות לילדים , משחקיה לילדים כמו פעם ,  סדנאות יצירה, מתנפחים ,סיורים מודרכים באתריה ההיסטוריים המסקרנים של העיר , מיצב”בבואה, בבריכת הקשתות יהיה פתוח בערב ,תצוגות ייחודיות של קהילות העיר-מסורת ומורשת

 

פסטיבל ‘לילות רמלה’ יתקיים השנה לראשונה ברמלה באמצע חודש אוקטובר, במסגרת אירועי “ארץ חדשה”, אירועי קונספט לחיזוק התיירות המקומית של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ובמימונו המלא. מטרת הפסטיבל,שיתקיים בתאריכים 20-18 באוקטובר בשעות 23:00-17:00 היא להביא את איכויותיה ועושרה התרבותי וההיסטורי של העיר רמלה לקדמת הבמה. באמצעות פסטיבל ‘לילות רמלה’ יוכל הקהל הרחב מכל הארץ להכיר תרבויות ומסורות עשירות, ליהנות ממגוון קולינרי נרחב בעיר,ולחוות חוויות מופלאות המותאמות למגוון גילים, וכל זאת רבע שעה בלבד מתל-אביב.

 

הפסטיבל, שבמרכזו חשיפת הקולינריה, התיירות והתרבות הענפה והמגוונת של העיר רמלה, יתקיים בשני מוקדים עיקריים: שוק רמלה ואזורוגן הנשיא (סמוך לשוק). במרכז הפסטיבל יפעלהשוק השוקק של רמלה שיפתח לראשונה גם בערב עד השעה 23:00, ויציע לקהל המבקרים מדי ערב דוכני אוכל, סדנאות שף עם מלכת המטבח יונית צוקרמן, מופעי רחוב, מופעי מוזיקה ועוד. משפחות עם ילדים מוזמנות מדי יום במהלך שלושת ימי הפסטיבל ליהנות ממתחם פעילויות והפעלות לילדים ולקטנטנים שיכלול (משעות אחה”צ ועד שעות הערב המוקדמות) מופעים לכל המשפחה כמו מיכל הקטנה, ההצגה ‘חיפזון וזהירון’ על זהירות בדרכים וההצגה ‘תלתלית וזוקו’, פעילויות, סדנאות יצירה, במה בגן הנשיא עם מופעי קוסמים, ליצנים, תיאטרון, מתנפחים ועוד.

מדי ערב יתקיים בשעה 20:30 מופע מרכזי – בערב הראשון יתקיים המופעDancing Queen- מופע קאברים בהשתתפות 11 נגנים עם שירי להקת קווין ולהקת אבבא.

ביום השני יופיעו  – סטלוס ואורן חן

וביום השלישי לילות קליפסו – מופע מחווה חד-פעמי למועדון קליפסו המיתולוגי מרמלה בהשתתפות שימי תבורי ואביבה אבידן ובהנחיית נועם גילאור. בנוסף, יוקם בפסטיבל מתחם קהילות, בו יוצגו המסורות והמנהגים של כמה מהקהילות הגדולות בעיר, ביניהן אתיופים, הודים, בוכרים ומרוקאים.

צילום: י. ישראל

חוויית הביקור בעיר מתעצמת באמצעות סיורים מודרכים שיתקיימו מדי יום בפסטיבל בין אתריה ההיסטוריים של העיר: שיט בבריכת הקשתות המרהיבה שמתחת לאדמה בה הושק לאחרונה מיצב “בבואה” (מיצב וידיאו וסאונד שיצר האמן דור זליכה לוי ואצרה ד”ר סמדר שפי)טיפוס במדרגות המגדל הלבן ששופץ לאחרונה אל עבר תצפית מרהיבה אל כל גוש דן והמרכז, ביקור בכנסיה הפרנציסקנית וכנסיות נוספות, המסגד הגדול של העיר, בתי-הכנסת של הקראים, ההודים ועוד, אותם יוכלו המבקרים להכיר באמצעות סיורים מודרכים שיתקיימו מדי יום.

צילום: צחי ואזנה

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל: “אני מזמין אתכם להגיע לפסטיבל “לילות רמלה” בעיר המדהימה שלנו, וליהנות מהמגוון העשיר שיש לנו להציע בתחומים רבים: תרבות, אדריכלות, תיירות וקולינריה, זאת לצד מופעי מוזיקה אטרקטיביים ונוסטלגיים, וכן שלל פעילויות לילדים קטנים כגדולים – והכל ללא עלות. אני מחכה לכם באופן אישי – בואו לראות ולהתרשם מרמלה המדהימה. ברצוני להודות למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל על היוזמה והמימון של האירוע, וכן על שיתוף-הפעולה הפורה”.

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: “המשרד תומך בעשרות פסטיבלים ואירועי תרבות, והשנה לראשונה מקדם אירועי קונספט ייחודים ששמים במרכז את ההיסטוריה, הקולינריה והתרבות שיש לרשויות להציע. מתוך התפישה שפנאי ותרבות הם אינם מותרות שניתן למצוא רק בתל אביב, אני מאמין שהשקעה בכיוון הזה תפתח את התיירות המקומית ותאפשר לחשוף את הציבור למגוון אתרי תיירות חדשים.”

אילן שוחט, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ” השקעה בתחום התרבות הינה יעד מרכזי של המשרד ונובעת מהצורך לחשוף את הציבור לאזורים חדשים שלא היו קיימים בתפישה הציבורית ככאלו המזוהים עם פנאי ובילוי. מטרה נוספת של המשרד היא לשפר את היצע התרבות לתושבי הפריפריה, הנגב והגליל, מתוך החזון של להפוך את האזורים האלו למרכזים בפנים עצמם.”

המשרד מזמין את הציבור לחוות חוויות חדשות, להכיר תרבויות עתיקות ועשירות, להתרשם ממגוון קולינרי נרחב וליהנות מפעילויות המותאמות למגוון גילאים וכל זאת במרחק נסיעה קצר.

פרטים נוספים באתר פסטיבל ארץ חדשה: https://eretz.negev-galil.gov.il/

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אזרח מן השורה
אזרח מן השורה
1 year ago

עודד פורר הוא שר החקלאות.ופיתוח הכפר.. ולא מה שצויין

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אזרח מן השורה
אזרח מן השורה
1 year ago

עודד פורר הוא שר החקלאות.ופיתוח הכפר.. ולא מה שצויין

דילוג לתוכן