רימון|שימי לוז|40065052_2169797229720396_8573286444062212096_o

פסטיבל הרימון הראשון בגדרה

בואו לפסטיבל הרימון הראשון שייערך בחוות אגרונן בסמוך לגדרה. בתכנית: יריד אמנים, קטיף רימונים וחיבור יוצא דופן וקסום בין אמנים מקומיים, אמנים מעוטף עזה וצאצאי ראשוני החקלאים. הכניסה חופשית

עונת התיירות במרחב השפלה בכלל ובגדרה בפרט שוברת שיאים חדשים ביצירתיות ובמקוריות. בגדרה למעשה, נמצאה הנוסחה לשילוב בין ישן וחדש, עבר והווה. לאחרונה נוצר חיבור יוצא דופן וקסום בין צאצאי ראשוני החקלאים והמתיישבים במושבה גדרה לבין אמנים מקומיים תוך שימת דגש ייחודית למעורבות ומחויבות חברתית. החיבור הזה הוליד את פסטיבל הרימון הראשון של גדרה אשר יתקיים בימים שישי ושבת למשך שבועיים.

תפתחו יומנים: שישי-שבת: 31/08-01/09, 07-08/09, בין השעות 9:00-16:00 בחוות אגרונן.צאצאי משפחת הילל, ממייסדי גדרה, ממשיכים להוביל בהצלחה את נס המשפחה – חוות “אגרונן” לקטיף עצמי בגדרה, הפעילה במשך חודשים רבים (בעונת פירות היער). הם חברו לעמותת אמני גדרה ולמסורת רבת השנים של פסטיבל הבתים הפתוחים ויצרו פסטיבל ייחודי.

לדברי רונן הילל מחוות אגרונן, “החיבור היה טבעי ומדויק. בדיוק כמו הטבע ופסטיבל הרימון הוא
הרך הנולד החדש. אין כמו להגיע עם ילדיכם למטע הקטיף שבחוות אגרונן ולהעניק לכם ובעיקר לילדכם זמן איכות וחוויות בלתי נשכחות. חוויות ששום מסך מחשב/טלפון יוכלו להעניק. מטע הרימון מהזן המתוק, נמצאה בשיאו. הפרי מדהים במתיקותו ולא לחינם נבחר הרימון להיות אחד מסמלי החג בראש השנה”.

חיותה מרכוס מעמותת אמני גדרה מוסיפה כי “את מנגינת  פסטיבל הבתים הפתוחים של אמני גדרה שהנחילונו לפני כעשור אי אפשר להפסיק. הציבור מפתיע כל פעם מחדש ומגיע אלינו מכל קצוות הארץ. החלטנו שהפעם צריך להתרענן ולקבץ את האמנים למתחם אחד שבו כולנו נהייה ביחד. חיבור מיוחד עם הטבע ממנו אנו גם מייצרים לא מעט מיצירות האמנות שלנו. יש לנו אמנים נפלאים ומנעד רחב של תחומים כגון: קרמיקה, ציורים, תכשיטנות ועוד. את הקטיף תוכלו להנציח בעזרה של צלמת מקצועית המתמחה גם בצילומי שטח. אנו מזמינים אתכם להגיע לפסטיבל הרימון ואמני גדרה. זו ההזדמנות להודות לכל העוסקים במלאכה ולקרן לחינוך ותרבות בגדרה אשר מעודדת ותומכת גם באמני גדרה”.

יוזמי פסטיבל הרימון חברו ליזמים נוספים ומובילי דעה מקומיים אשר לא שוכחים את החקלאים והאמנים שפרנסתם קשה בעת הזו: חקלאי עוטף עזה ואמניה. בפסטיבל הרימון יתארחו גם חקלאים, אמנים ובעלי עסקים מהעוטף אשר בשל המצב הביטחוני הרגיש באזורם לא יכלו לייצר פסטיבל משלהם. זוהי הזדמנות בלתי חוזרת לסייע ולפרגן גם להם. לדברי שימי לוז, פעיל חברתי אשר תרבות זורמת בעורקיו “הרעיון החל בזכות שיתוף פעולה ורעיון שרקם עור וגידים עם ליאור כהן – המאגד מזה שנים את קהילת העסקים בגדרה. לאחר כמה ימים הבנו שהפסטיבל שתכננו מבעוד מועד נופל באותם תאריכים בהם קרן לוין-ברגמן, הפיקה יוזמה מקסימה לסייע לעוטף עזה ושילבנו זרועות כדי להעניק מענה מושלם לתושבי גדרה והסביבה שיגיעו לבקר בפסטיבל בו יעמדו לרשות הציבור עשרות דוכנים ייחודים וצבעוניים. את האירוע כולנו עושים בהתנדבות מלאה מתוך אהבה למושבה, לתרבות וחזון שהפסטיבל יהפוך למסורת”.

אל תפספסו! שישי-שבת: 31/08-01/09, 07-08/09, בין השעות 9:00-16:00 בחוות אגרונן קטיף עצמי בגדרה (כך גם בווייז). חניה בשפע, הכניסה לאירוע חופשית, הכניסה לקטיף בעלות סמלית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן