news08.net/ads.txt

אל תפספסו!! פסטיבל לילות רמלה

 צילום: י. ישראל

רגע אחרי סוכות יגיע לרמלה – פסטיבל ארץ חדשה בחסות ומימון המשרד לפיתוח הפריפריה והנגב והגליל. בפסטיבל שימשך שלושה ערבים  מה18 ועד ה-20 באוקטובר יתן דגש על קולינריה רמלאית מיוחדת ויארח סדנאות שף בשוק עם מלכת המטבח יונית צוקרמן שיהיה פתוח עד הלילה 23:00

פסטיבל ‘לילות רמלה’ יתקיים השנה לראשונה ברמלה באמצע חודש אוקטובר, במסגרת אירועי “ארץ חדשה”, אירועי קונספט לחיזוק התיירות המקומית של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ובמימונו המלא.מטרת הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 20-18 באוקטובר בשעות 23:00-17:00 היא להביא את איכויותיה ועושרה התרבותי וההיסטורי של העיר רמלה לקדמת הבמה. באמצעות פסטיבל ‘לילות רמלה’ יוכל הקהל הרחב מכל הארץ להכיר תרבויות ומסורות עשירות, ליהנות ממגוון קולינרי נרחב בעיר, ולחוות חוויות מופלאות המותאמות למגוון גילים, וכל זאת רבע שעה בלבד מתל-אביב

הפסטיבל, שבמרכזו חשיפת הקולינריה, התיירות והתרבות הענפה והמגוונת של העיר רמלה, יתקיים בשני מוקדים עיקריים: שוק רמלה ואזור וגן הנשיא (סמוך לשוק). במרכז הפסטיבל יפעל השוק השוקק של רמלה שיפתח לראשונה גם בערב עד השעה 23:00, ויציע לקהל המבקרים מדי ערב דוכני אוכל, סדנאות שף עם מלכת המטבח יונית צוקרמן, מופעי רחוב, מופעי מוזיקה ועוד. משפחות עם ילדים מוזמנות מדי יום במהלך שלושת ימי הפסטיבל ליהנות ממתחם פעילויות והפעלות לילדים ולקטנטנים שיכלול (משעות אחה”צ ועד שעות הערב המוקדמות) מופעים לכל המשפחה כמו מיכל הקטנה, ההצגה ‘חיפזון וזהירון’ על זהירות בדרכים וההצגה ‘תלתלית וזוקו’, פעילויות, סדנאות יצירה, במה בגן הנשיא עם מופעי קוסמים, ליצנים, תיאטרון, מתנפחים ועוד.

מדי ערב יתקיים בשעה 20:30 מופע מרכזי: בערב הראשון יתקיים המופע Dancing Queen – מופע קאברים בהשתתפות 11 נגנים עם שירי להקת קווין ולהקת אבבא. ביום השני יופיעו סטלוס ואורן חן וביום השלישי לילות קליפסו – מופע מחווה חד-פעמי למועדון קליפסו המיתולוגי מרמלה בהשתתפות שימי תבורי, ניסים סרוסי ואביבה אבידן ובהנחיית נועם גילאור. בנוסף, יוקם בפסטיבל מתחם קהילות, בו יוצגו המסורות והמנהגים של כמה מהקהילות הגדולות בעיר, ביניהן אתיופים, הודים, בוכרים ומרוקאים.

חוויית הביקור בעיר מתעצמת באמצעות סיורים מודרכים שיתקיימו מדי יום בפסטיבל בין אתריה ההיסטוריים של העיר: שיט בבריכת הקשתות המרהיבה שמתחת לאדמה בה הושק לאחרונה מיצב “בבואה” (מיצב וידיאו וסאונד שיצר האמן דור זליכה לוי ואצרה ד”ר סמדר שפי) טיפוס במדרגות המגדל הלבן ששופץ לאחרונה אל עבר תצפית מרהיבה אל כל גוש דן והמרכז, ביקור בכנסיה הפרנציסקנית וכנסיות נוספות, המסגד הגדול של העיר, בתי-הכנסת של הקראים, ההודים ועוד, אותם יוכלו המבקרים להכיר באמצעות סיורים מודרכים שיתקיימו מדי יום.

▪️▪️

אירועי “ארץ חדשה” של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הינם אירועי קונספט תיירותיים המתקיימים לראשונה בישראל וכוללים אטרקציות מגוונות וחוויה תיירותית עשירה ומיוחדת. הפסטיבלים מתקיימים במימונו ובהובלתו של המשרד, בעלות כוללת של 3.5 מיליוני שקלים, תוך שיתוף-פעולה הדוק עם הרשויות על-מנת לאפשר להן להביא את איכויותיהן ועושרן התרבותי וההיסטורי לקדמת הבמה. האירועים יאפשרו לתושבי המדינה להכיר תרבויות עתיקות ועשירות, מגוון קולינרי נרחב, מסורות קדומות וחוויות מופלאות המותאמות למגוון גילים, וכל זאת במרחק נסיעה קצר. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מזמין אתכם לקחת חלק בחגיגה!

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל: “אני מזמין אתכם להגיע לפסטיבל לילות רמלה בעיר המדהימה שלנו, וליהנות מהמגוון העשיר שיש לנו להציע בתחומים רבים: תרבות, אדריכלות, תיירות וקולינריה, זאת לצד מופעי מוזיקה אטרקטיביים ונוסטלגיים, וכן שלל פעילויות לילדים קטנים כגדולים והכל ללא עלות. אני מחכה לכם באופן אישי – בואו לראות ולהתרשם מרמלה המדהימה. ברצוני להודות למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל על היוזמה והמימון של האירוע, וכן על שיתוף- הפעולה הפורה”.

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: המשרד תומך בעשרות פסטיבלים ואירועי תרבות, והשנה לראשונה מקדם אירועי קונספט ייחודים ששמים במרכז את ההיסטוריה, הקולינריה והתרבות שיש לרשויות להציע. מתוך התפישה שפנאי ותרבות הם אינם מותרות שניתן למצוא רק בתל אביב, אני מאמין שהשקעה בכיוון הזה תפתח את התיירות המקומית ותאפשר לחשוף את הציבור למגוון אתרי תיירות חדשים. אילן שוחט, מנכל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל:  השקעה בתחום התרבות הינה יעד מרכזי של המשרד ונובעת מהצורך לחשוף את הציבור לאזורים חדשים שלא היו קיימים בתפישה הציבורית ככאלו המזוהים עם פנאי ובילוי. מטרה נוספת של המשרד היא לשפר את היצע התרבות לתושבי הפריפריה, הנגב והגליל, מתוך החזון של להפוך את האזורים האלו למרכזים בפנים עצמם המשרד מזמין את הציבור לחוות חוויות חדשות, להכיר תרבויות עתיקות ועשירות, להתרשם ממגוון קולינרי נרחב וליהנות מפעילויות המותאמות למגוון גילאים וכל זאת במרחק נסיעה קצר”.


 צילום: ישראל ואוהד רומנו

פרטים נוספים באתר פסטיבל ארץ חדשה: https://eretz.negev-galil.gov.il

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן