פעילויות, סדנאות וטיולי חורף בירוחם 

תיירות ירוחם פותחת מחדש את שעריה ומציעה לקהל הרחב מגוון פעילויות מרגיעות, סדנאות, ערכות פעילות לטבע ומסלולי טיול במדבר המתאימים למשפחות, זוגות, יחידים וקבוצות במחירים נגישים.

עם בוא החורף, לצד גשמי הברכה והגבים שמתמלאים, תיירות ירוחם משיקה קמפיין חדש ומרגיע לכל המשפחה עם המלצות למסלולי טיול בדרגות קושי שונות, סדנאות ופעילויות עד 60 ₪, ערכות פעילות, יצירה ופיקניק בשטח.

מטרת הקמפיין לעודד יציאה לטבע, למרחבים הפתוחים של המדבר ולאפשר לציבור הישראלי לצאת, ולו לכמה שעות, להתאוורר במדבר הישראלי המרגיע וליהנות מפעילויות וזמן איכות משפחתי מגבש בתקופה כל כך קשה.

מתיירות ירוחם נמסר – “לאחר חודשיים וחצי של מלחמה והבנה שהיא עשויה לארוך זמן רב, אנו פותחים מחדש את שערנו ומציעים לקהל הרחב מגוון פעילויות מרגיעות, סדנאות, ערכות פעילות לטבע ומסלולי טיול במדבר המתאימים למשפחות, זוגות, יחידים וקבוצות במחירים נגישים”.

המלצות על מסלולים במרחב על פי דרגות קושי שונות –

מצפור הר אבנון, רמת קושי – קל מאוד, קהל יעד – משפחות עם ילדים, מבוגרים, אורך – כמה מאות מטרים עד התצפית וחזרה, נקודת ההתחלה – “מצפור הר אבנון” בוייז.

נקודת תצפית מהיפות ביותר בנגב, במיוחד בחורף כשהראות נקייה והאוויר צלול. מומלץ לעלות לזריחה, שקיעה או באמצע היום. מנקודת התצפית רואים את מכתש ירוחם במלוא הדרו, ובימים עם ראות טובה גם את הרי אדום. לפני השקיעה כל המכתש נצבע אדום מרהיבים.

מהלך המסלול: חונים את הרכב בחניון, משם הולכים עם השביל המסומן עד לנקודת התצפית, וחוזרים באותה דרך. הורים – יש לשים לב לא להתקרב למצוק ולשמור על הילדים שלא ישתוללו בקרבתו.

גבי ימין, רמת קושי – קל, קהל יעד – משפחות, מבוגרים, אורך – 30-45 דקות כל כיוון, ועוד זמן לשהייה בגבים. מסלול הלוך וחזור, נקודת התחלה וסיום – חניון נחל ימין.

מה רואים בדרך – מסלול יפהפייה וקליל, שיורד בנחל ימין עד לגבי ימין.

מהלך המסלול: חונים את הרכב בחניון נחל ימין, יורדים בשביל הירוק, בדרך עוברים עצי שיטה וירידה טיפה מאתגרת לתוך הנחל. מגיעים לגבי ימין, שתי בריכות טבעיות שאוגרות מי שטפונות. בסביבתם שטח חולי ומוצל שמתאים לרביצה/ פיקניק. תוכלו להישאר או להמשיך עוד במורד הנחל לדיונה ענקית שאפשר לשחק בה, ולתצפית משגעת מעל המפל הגדול (היבש) של נחל ימין. מכאן חוזרים חזרה לרכב באותה דרך.

מסלול חוצה מכתש ירוחם, רמת קושי – בינוני, קהל יעד – משפחות עם ילדים מעל גיל 10, מבוגרים, אורך – 3 שעות. מסלול קווי, נקודת התחלה – כביש 225 ליד הפניה להר אבנון (אפשר לשים מצפור הר אבנון בוייז ולחנות לפני הירידה לדרך העפר), נקודת סיום – חניון חולות צבעוניים במכתש ירוחם.

מה רואים בדרך – מסלול שחוצה את המכתש, עם נופים משגעים לכל עבר, עובר בתצורת סלע שנראית כמו גזע עץ, חולות צבעוניים, ולקראת סוף החורף פריחה מרהיבה.

מהלך המסלול: המסלול מתחיל בשביל כחול, בירידה אל תוך המכתש. בתחתית הירידה תחפשו את תצורת האבן “אבן חול קווארצית”, משמאל לשביל, בקרבת החיבור עם השביל האדום. מדובר בתצורת סלע חול ייחודית שנראית כמו גזע עץ מאובן. מכאן תתחברו למסלול האדום, ומשם לירוק, חזרה לאדום, ושוב חזרה לירוק, עד שתגיעו לחניון החולות הצבעוניים. כדאי להשאיר זמן לשוטטות או פיקניק באזור החולות הצבעוניים ועלייה לגבעה הבולטת שמצפון לחניון החולות הצבעוניים.

מסלול נחל ימין לעין יורקעם, רמת קושי – בינוני – קשה, קהל יעד – משפחות עם בני נוער שרגילים ללכת, מבוגרים שרגילים למסלול של יום שלם, אורך המסלול – 5 שעות, 12 ק”מ. מסלול קווי, נקודת התחלה – חניון נחל ימין, נקודת סיום – חניון עין יורקעם.

מה רואים – מסלול קלאסי שיש בו הכל. נחלים קניוניים, מפלים, גבים ועם קצת מזל גם יעלים, נשרים ועוד חיות בר.

מהלך המסלול: חונים בחניון נחל ימין ויורדים בשביל הירוק בנחל ימין. עוברים את גבי ימין (שווה לעצור וטבול), ואחריו יורדים את מעלה ימין – מעלה ארוך עם נופים משגעים למפל הגדול של נחל ימין ולקניון של נחל חתירה. מכאן תתחברו לנחל חתירה ותעלו במעלה הנחל בשביל הירוק. לאחר כ-2.5 ק”מ תגיעו לתחתית מפל ולמעלה פלמ”ח, מעלה שאותו פרצו פלוגות הפלמ”ח ב-1944. לפני שתעלו – מומלץ לבדוק אם יש מים בגב שמתחת למפל הגדול. תעלו במעלה – בסולם הארוך ובהליכה זהירה על שפת המצוק. בראש המעלה כדאי להתעכב עוד קצת על הנוף הנפרש ועל המפל המרשים. תמשיכו בשביל ותיצמדו לאפיק, לשביל השחור שמוביל לעין ירקעם, גב מלא במי שיטפונות. אחרי המסלול הקשה תוכלו להתרחץ בגב עם מים קפואים. מכאן תחזרו מעט חזרה, ותעלו בשביל הירוק שמוביל לחניון עין יורקעם.

סדנאות ופעילויות עד 60 ₪

סטודיו “צעצוע של רקמה” זוהר היא אמנית רב תחומית המתעסקת בשנים האחרונות בעיקר באמנות התפירה, הריקמה ויצירה בבדים. הסטודיו שלה מתחלק לשני סוגי סדנאות: תפירה ויצירה בלבד (FELT) וסדנת ליפוף בדים (Coiled Basket) שאפשר להגדיר אותה ממש כסדנת קיימות מכיוון שכמעט כל החומרים בסדנה זו הם בשימוש חוזר. המשתתפים בסטודיו יעברו התנסות חווייתית עם עולם התפירה, הריקמה והיצירה בבדים ללא צורך בניסיון קודם. המוצרים ברמות קושי שונות. בחלק מהדגמים משולבים אלמנטים מהטבע.

איפה: סטודיו צעצוע של רקמה, ירוחם, מחיר: 60 ₪ למשתתף, גיל: הפעילות מתאימה לכל המשפחה, החל מגיל 3 (מתחת לגיל 6 חובה ליווי מבוגר), לפרטים נוספים: זוהר 050-7941931

מוסיקה מחוץ לתיבה קרה אהרון, פסנתרנית ויוצרת, הקימה את “מוסיקה מחוץ לתיבה” במטרה לשלב מוסיקה ויצירתיות ולהוביל אנשים מכל הגילאים להתנסויות וגילוים חדשים על עצמם ועל העולם. אתם מוזמנים להצטרף לסדנה מיוחדת הכוללת בניית כלי נגינה, צביעתם ונגינה משותפת. כל שבוע כלי אחר מתוך מגוון כלי הקשה ונשיפה, מלווה בפעילות אחרת – שירים, ריקודים, משחקים ועוד. עם מגוון צבעים ומדבקות תעטרו את הכלי לפי רצונכם, תלמדו איך לנגן בהם, איך הצליל נוצר ומושגים מוסיקלים רבים. אין צורך בניסיון קודם. הסדנה מסתיימת בתזמורת קבוצתית אך ניתן לקחת את הכלים הביתה ולהמשיך להתאמן.

איפה: נחל חתירה 16, ירוחם, מתי: ימי חמישי בשעות 17:00-18:00, מחיר: 40 ₪ למשתתף, 135 עבור 4 כניסות, גיל: מומלץ לגילאי 3-9, לפרטים נוספים:  קרה אהרן – 0523903306

שמים וארץ סדנאות עפיפונים משפחת הירש יצרו בשנים האחרונות סדנת עפיפונים מהנה ומרוממת נפש, בעקבות אהבתו של בנם לעפיפונים, לחופש, לתנועה ולמרחבים הפתוחים. ילדם אובחן על הרצף האוטיסטי, והם מצאו שבעפיפונים טמונה אפשרות טיפול מיוחדת המתאימה בדיוק להם. סדנאות העפיפונים שלהם מתקיימות בטבע, באוויר הפתוח, בלוקיישנים יפים ומרהיבים, המאפשרים להם להביא לידי ביטוי את התחומים שקרובים אליהם –  המפגש עם המשתתפים, החיבור לאומנות, לצבעים, לחומרים מגוון ססגוני הטומן בחובו אלפי אפשרויות לביטוי יצירתי, ואת תעופת העפיפונים המהנה. הם תמיד מקפידים להגיע עם מוסיקה טובה שמחברת את כולם ומכניסה לאווירה.

איפה: בטבע בקרבת ירוחם, מחיר:  60 ש”ח לעפיפון (ניתן לרכוש 1 למשפחה), לפרטים נוספים: רחלי הירש 0532841828

ויטמין שיא בפארק אגם ירוחם בפעילות ויטמין שיא הממוקמת בפארק אגם ירוחם תוכלו לשכור אופניים משפחתיים או קרטינג פדאלים לרכיבה משפחתית ומהנה בטיילת המדהימה סביב אגם ירוחם. במהלך הרכיבה תיהנו מנוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, נוף ייחודי של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף בעונה זו של השנה.

איפה: פארק אגם ירוחם, מתי: בתאום מראש, לפרטים נוספים: 054-7959237.

עתיד במדבר – סדנת ליקוט והכנת פיתות בדואיות במהלך הסדנה תוכלו להכיר את הצמחים המקומיים של המדבר בהם הבדואים משתמשים עבור רפואה, משקאות וחיי היום יום. את הסדנה תלווה בחיתה, אישה בדואית מרשימה מהכפר רחמ’ה הסמוך לירוחם. בחיתה תסביר על הצמחים השונים וביחד איתה תזכו להריח ולטעום את טעמי המדבר. בסוף הסדנא תכינו פיתות מסורתיות על הסאג’ ביחד עם מתבלים ותה מהצמחים שתלקטו בסדנה. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

איפה: בית עתיד במדבר – נחל צין 2 ירוחם, מחיר: 60 ש”ח לאדם (מעל גיל 4), לפרטים נוספים: נתנאלה 054-4244093

עתיד במדבר – סיור “חלום על לחם” בסיור “חלום על לחם” תכירו את התרבות המקומית בירוחם דרך המאפיות, האופים והמאפים שבמרחב. תלמדו על מסורת מול קדמה דרך סיפורי המאפיה הראשונה, על הסרט “לחם” שצולם בירוחם ותכירו את המיזם החברתי של המאפיה השיתופית. הסיור כולל טעימות ומתאים לכל השפחה.

מיקום:  התחלה וסיום -בית עתיד במידבר – נחל צין 2 ירוחם, מחיר: 50 ש”ח לאדם (מעל גיל 4), לפרטים נוספים :נתנאלה 054-4244093

“לחם – זה” מטבח שיתופי- סדנאת אפיית חלות ומיינדפולנס סדנת אפיית חלות ומיינדפולנס ב’לחם-זה’, מטבח שיתופי במדבר. מקום שמאגד נשים שעוסקות באפייה מרחבי ירוחם ומאפשר מרחב מצמיח ומאפשר מתוך למידה והתפתחות משותפת ואמונה בתחום האפייה ככלי לשימור ולמידה על מסורות. בסדנה תכינו את הבצק ותכירו את הסודות לתפיחה המושלמת. בזמן שהבצק יתפח תוכלו לתרגל ביחד מיינדפולנס – תרגול של הקשבה פנימית וחיבור בין מודעות למקום שבו אנחנו נמצאים. לבסוף תכירו סוגי קליעה שונים של חלות ותצאו עם חלות טריות, אווריריות וטעימות ומנוחה לגוף ולנפש.

מיקום: לחם – זה, המרכז המסחרי ירוחם, מחיר: 60 ₪ לאדם, מותנה במינימום משתתפים, לפרטים נוספים :רבקה ליכטנשטיין 052-4800463.

סדנת מנהיגות של בישול בטבע בסדנת מנהיגות של בישול בטבע תתנסו בבישול מסורתי בתנאי שדה בעזרת המתכונים, הציוד והמצרכים המותנים לכם.

מחיר: 50 ₪ לאדם, לפרטים נוספים: שי בן טל 0505914174

ירדנו לירוחם – סיור מקומי חוויתי עם אביחי חזוט ירוחם היא עיירה שיש בה קסם רב, הנובע מהתרבות המיוחדת וההיסטוריה של האנשים שבנו אותה ועברו בה את מסע חייהם. בואו לשמוע ולחוות את סיפור העיירה דרך העיניים של תושב מקום, דור שני להורים שעלו ממרוקו למעברת ירוחם. מוסיקאי, יזם ואיש חינוך עם פרספקטיבה המשלבת את העבר עם העתיד, דור המייסדים והדור הצעיר היוזם והחולם. הסיור ילווה בקטעי נגינה על עוד ומוסיקה אותנטית.

מחיר: 40 ₪ לאדם, איפה: פסל הזהות – מיצג המעברות, לפרטים נוספים: אביחי חזוט – 052-2542850

פז איזנר – יוגה בשקיעה – חיבורים של אור פז, מורה ליוגה בעלת ניסיון רב, מלמדת יוגה באופן קבוע בירוחם. אבל יותר מהכל, היא אוהבת לקיים את תרגולי היוגה בטבע המדברי המרגיע שבסביבת ירוחם, המפגיש את היוגה, הטבע והמפגש האנושי לסשן מרפא ומרגיע. בשיעורי היוגה של פז תחשפו לנוף המדברי שמסביב, אורות השקיעה הכתומים, תנועות הגוף בקצב היוגה וזרימות האוויר של הנשימה בעקבות סינרגיה מנצחת של האור שסובב את המתחם.

מחיר: 60 ש”ח לאדם, לפרטים נוספים: פז 0523667195

סיור עששיות תיאטרלי באגם ירוחם בסיור העששיות תצפו בפנינת הנוף – פארק אגם ירוחם, אשר מתקיימים בה מים חיים בלב המדבר. אגם ירוחם וסביבתו מספקים לנו שפע של מפגשים אנושיים מהתקופה הכלקוליתית ועד ימינו אנו. שי בן טל, שחקן, זמר חובב, מנחה קבוצות ואיש תיירות במקצועו יקח אתכם לסיור חוויתי המפגיש את המשתתפים עם דמויות מהעבר, מימי האבות דרך דור החלוצים ועד האב המייסד של מדינת ישראל בחוויה של טיול, לימוד ותיאטרון.  בסיור תחשפו לעובדות וטקסטים שיספרו את סיפורו המופלא של אגם ירוחם . הסיור מתאים לכל המשפחה.

איפה: פארק אגם ירוחם, מחיר: 25 ש”ח למשתתף, 700 ₪ מחיר קבוצתי, לפרטים נוספים: שי בן טל  050-5914174

“בבא מציאה” – חנות ביתית – וינטג’ ויד שנייה “בבא מציאה” היא חנות ביתית קטנה המלאה בשלל פריטים ייחודיים המעניקים למבקרים בה חווית וינטג’. תוכלו לבקר בה בתאום מראש ולרכוש מגוון מוצרים במחירים נגישים – כדים, מפות, תיבות, בגדים, תמונות ועוד.

איפה: תמירון 21 ירוחם, מתי: בכל יום בתיאום מראש, לפרטים נוספים: קרן לוי 0528731588

ערכות פעילות ליצירה ופיקניק בשטח

פטיט פור יו קפה ויז’ן – ערכת פיקניק פטיט פור יו מציעה עבורכם סלסלות פיקניק עשירות המורכבות ממטבלים בעבודת יד, גבינות, מאפים בעבודת יד, סלטים טריים, רביולי בעבודת יד, ביצים לבחירה, קינוחים, שתיה קלה וחמה, יין וכלים רב פעמיים.

מחיר: החל מ150 ₪ לערכה, משתנה לפי דרישת הלקוח, לפרטים נוספים: שי לי הראל – 0547007527

אירן מתוקים – ערכת פיקניק אירן אלקבץ, קונדיטורית בוגרת אסטלה, מציעה מגשי אוכל חלביים, ארוחות בוקר וערכות פיקניק עשירות. הערכות כוללות סל פיקניק להשכרה ובו חביתות או שקשוקה פיקנטית, לחם בית ומטבלים בהכנה ביתית, ברוסקטות מבגט טרי וגבינות שמנת שונות, סלט טרי, קינוחים ושתיה לבחירה.
בתוספת תשלום ניתן לשדרג את החוויה ולקבל מאפים בעבודת יד בינהם, קרואסונים, בורקסים, קישים אישיים ועוד.

מחיר: החל מ120 ₪ לערכה, משתנה לפי דרישת הלקוח, לפרטים נוספים: אירן אלקבץ – 0542559279

זואק סטודיו לאמנות מרוקאית – ערכה לעיצוב אריחים מרוקאים סטודיו זואק הוקם על ידי הדסה יצחק שרת, מעצבת ויזמית, לאחר תקופת מגורים במרוקו, שם למדה את האומנות המרוקאית מאומן מקומו. הסטודיו משמש כמרכז תרבות ותיירות עם מגוון סדנאות אומנות מרוקאית ופרויקטים אומנותיים, הקשורים בתרבות הישראלית ובחיבור בין חלקי החברה הישראלית, מתוך תפיסה שלאומנות יש כח לחבר בין דתות, תרבויות ואנשים. בערכה לעיצוב אריחים מרוקאים תקבלו את כל המשאבים ליצירת אריחי עץ בגודל של 10*10 ס”מ, סרטון הדרכה והוראות מאוירות מדויקות. הערכה מתאימה לכל המשפחה.

גילאים: מגיל 6 והלאה, ממש לכל המשפחה (כולל אבא שטוען שהוא 2 ידיים שמאליות, והנערה לא רוצה להוריד את הפלאפון מהיד), מחיר: ערכה זוגית – 145 שח. ערכה משפחתית (4 משתתפים) – 240 שח. אומנות בימי מלחמה – 10% הנחה, לפרטים נוספים:  הדסה – 055694546.

עתיד במידבר – עג’ראם – מתפרה לנשים בדואיות – ערכת רקמה בדואית עג’ראם, מיזם נשים בדואיות המקדם באופן אקטיבי את העצמתן הכלכלית והאישית של נשים בדואיות מהנגב על ידי יצירה ומכירה של מוצרים מקוריים. בערכה העצמית תקבלו את כל המשאבים להכנת קישוט דקורטיבי בסגנון בדואי המשלב דוגמאות ריקמה מסורתיות.

גילאים: מגיל 10 ומעלה, מחיר: 60 ₪ לאדם, לפרטים נוספים: נתנאלה צחור – 0544244093

סטודיו גלגולים- ערכת רקמה בעיצוב אישי סטודיו גלגולים הוא סטודיו ליצירה בראייה אקולוגית הלוקח טכניקות מתחומי האומנות והיצירה וממיר אותם לעבודה עם פסולת וחומרים מן הטבע. בערכת הרקמה תקבלו חומרים ליצירת תמונה רקומה באיור מעוצב אישית שתרכיבו משלל איורים מצורפים. בערכה יש חומרים מספיקים ליצירת שתי תמונות רקומות, אך החומרים לטכניקה יכולים לשמש לאינספור רקמות נוספות.

גילאים: מגיל 10 ומעלה, מחיר: 70 ₪ לאדם, לפרטים נוספים: מיטל גלזר אביגד – 0523262842

סטודיו  Suit-Case– ערכות יצירה קרן ודניאל, בני זוג, מעצבת פנים ואדריכל עם אהבה רבה למחזור ועבודת יד, מזמינים אתכם להנות מהערכות ליצירה העצמית שיצרו.

בערכות להכנת ינשופים תמצאו פקקי מתכת וחומרים ממחוזרים שונים שמהם תוכלו להכין ינשופים עם הבעות פנים שונות.

גילאים: מתאים לגילאי 6-12, מחיר: 55 ₪ ₪ לאדם, לפרטים נוספים: קרן סינגר – 054-7001181

בערכות להכנת עציצי משושה תקבלו הוראות מדויקות לבנית העציץ שאותו תוכלו לעטר ולקשט לפי טעמכם האישי. יש צורך להביא בפטיש מהבית או לקחת מהסטודיו כפיקדון.

גילאים: מגיל 10 ומעלה, מחיר: 90 ₪ לאדם, לפרטים נוספים: קרן סינגר – 054-7001181

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אור אלכסנברג | מירי משה | מיטל אביגד | The white hill guesthouse

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן