news08.net/ads.txt

פעילי המחאה כנגד מינוי רב נוסף לעיר יגיעו אל ישיבת מועצת העיר: “ב-28.6 מסתכלים להם בעיניים”

699d8dd5-61d2-477e-9c88-0b19da91d506

ב-28 ביוני, קרי יום רביעי הקרוב, יגיעו תושבי העיר הפועלים כנגד מינוי רב שני לעיר, אל ישיבת המועצה המתוכננת ובכוונתם לזעוק כנגד ההחלטה שהתקבלה בישיבת המועצה הקודמת ולפיה ימונה בנוסף לרב שמחה הכהן קוק, רב ספרדי.

מחאה כנגד מינוי רב הנוסף, שישי האחרון

הפעילים במחאה כנגד מינוי רב נוסף, יגיעו אל הקומה השישית עם שלטי המחאה והם מתכוונים להציף את מוזמני הישיבה – חברי המועצה, בסוגיה. “ב-28.6 מסתכלים להם בעיניים”, ציינו חלק מהמוחים בכותרות ענק בפייסבוק המחאה, אותו הקימה מרב פלברג. כיום מונה הקבוצה למעלה מ-6,000 איש. פלברג ציינה כי “המאבק בקבוצה זו מטרתו ביטול מינוי רב ראשי נוסף ועצירת בזבוז כספי ציבור. זו אינה מחאה דתית או אנטי דתית ולא מחאה לזלזול בכבודו של אף עובד עירייה, גם לא מחאה פוליטית. זו מחאה מהבטן!”.

מחאת המפגינים כנגד מינוי רב נוסף לעיר

עוד בנושא: עו”ד טל עברי אשר שלח בארבעה ביוני מכתב אל ראש העיר קיבל מענה. במכתבו שאל עו”ד עברי: “מדוע לדעת מועצת העיר בראשותו של מכובדי התהווה עתה הצורך לכאורה במינויו של רב עיר שני? מהם מאפייניה של העיר רחובות אשר הובאו בשיקול דעתה של מועצת העיר כתשתית לקבל ההחלטה? מדוע על פי אותם מאפיינים, רב עיר בן עד אחת לא יוכל לתת מענה לצורכי התושבים בני העדה האחרת, תוך המחשה אמפירית של משמעויותיו ותוצאותיו של חסר נטען זה בשנים עברו? איזה סעיף בתקציבה הנוכחי המאושר של עיריית רחובות ישמש למימון משרתו של רב העיר הנוסף?”

במענה שנשלח אליו לפני יומיים השיב ראש העיר: “הצרכנים של שירותי הדת לגווניהם הם תושבים מכל המגזרים ובכללם גם חילונים. כידוע בעיר רחובות מגוון האוכלוסייה רחב מאוד הכולל בתוכו עדות ודעות שונות. מרקם היחסים בין המחנות השונים עדין ושברירי ועל כן אנו מצווים לשומרו ולשמרו מכל משמר”.

מלול הוסיף: “מסורת ומורשת הפסיקה ההלכתית הספרדית וכללי אורחות החיים הן בדורות קודמים והן בימינו אלה הינם ליברלים ומתונים והן סוללות את שביל הזהב לחיים משותפים ראויים ללא הקצנה בין כל הקהילות – על כן אני סבור וכך סברו בצדק רוב חברי מועצת העיר כי מן הראוי להמליץ על בחירת רב שני, ספרדי לעיר אשר יוביל ויסלול את הדרך לאותו שביל זהב כאמור מאז היווסדה של העיר לא כיהן בה רב ספרדי”.

האם ייכנע ללחצי התושבים? רחמים מלול

לשאלה המתייחסת לשכרו של הרב הנוסף השיב ראש העיר: “אחוז ההשתתפות של העירייה בשכרו השנתי של הרב הינו 70%,  כ-350 אלף שקלים לשנה. כאשר יסתיים הליך הבחירה מן הסתם בעוד מספר חודשים אמליץ בפני מועצת העיר לא להגדיל את התקציב אלא לקצץ את הסכום שיידרש עד סוף השנה מסעיפים אחרים שלא נוצלו. בדיוני התקציב לשנת 2018 תדון מועצת העיר בכל הסעיפים ובכללם גם בהגדלת תקציבה של המועצה הדתית בסכום האמור”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן