פקד עו״ד דרור אקלר: “אני מעדיף שנאשם יזוכה מאשר הוא יודה או יואשם במעשה שהוא לא עשה”

בסוף השבוע האחרון התקיים כנס לשכת עורכי הדין ומחוז דרום באילת. במהלך הכנס נערך פאנל שעסק בשינוי המגמה בדיני ראיות, בעקבות הצעת חוק ״פרי העץ המורעל״ שאמורה להרחיב את שיקול הדעת השיפוטי בכל הנוגע לפסילת ראיה שהושגה בניגוד לדין. ההצעה קובעת כי הכלל יחול על כל ראיה – בין אם הודאת נאשם, הודעת עד או ראיה חפצית.

הפאנל עסק באיזון שבין זכויות חשוד ונאשם לבין האינטרס הציבורי בהגעה לחקר האמת ובמענה שניתן ע״י הפסיקה האם הוא ראוי או שקיים הכרח בשינוי החקיקה. בין משתתפי הפאנל נמנו שופטים, עורכי דין וסניגורים ציבוריים. נבחרו לייצג את משטרת ישראל: רפ״ק עו״ד שרית קביץ, ראש לשכת חקירות במשטרת אילת ופקד עו״ד דרור אקלר, תובע בכיר בשלוחת חטיבת התביעות של משטרת ישראל באילת.

עו”ד שרית קביץ, בת 36, נשואה+4, החלה דרכה במשטרה כתובעת ומזה כשנתיים משרתת כראש לשכת החקירות במשטרת מרחב אילת. עו”ד דרור אקלר, בן 38, משרת מזה כחמש שנים כתובע ביחידת התביעות של המשטרה באילת, לאחרונה מונה כתובע בכיר. שני הקצינים עובדים יחד למען ההגנה על שלום הציבור והשמירה על האינטרס הציבורי בכל הנוגע לניהול תיק החקירה ולמיצוי הדין עם העוברים על החוק. יחד עימם נמנים עוד ארבעה קציני חקירות ושבעה תובעים פליליים בעלי תעודת עורך דין.

לדברי רפ״ק עו״ד שרית קביץ: ״במשטרת אילת נשמר הליך החקירה ההוגן בהקפדה יתרה, ההליך הוא נר לרגלנו ולא כסיסמא. זכות ההיוועצות עם עורך הדין ניתנת לחשוד ומוצעת לו לעיתים גם לאחר שסירב לה. מעצם היותי משפטנית, וניסיוני המקצועי מעברי כתובעת מסייע בידי לניהול תיק החקירה וההקפדה על סמכויות החיפוש וביצוען כדין. אנו שואפים במשורה להליך פלילי הוגן, לחקר האמת ולהגנה על נפגעי העבירה שקולם לא נשמע. ככל שיהיה כלל פסילת ראיות המחייב את בית המשפט, ולא תתאפשר לשופט הפעלת שיקול הדעת להחליט ולבחון את כלל השיקולים והאיזונים זה לא ישרת את האינטרס הציבורי״.

פקד עו״ד דרור אקלר: “התובע הפלילי הוא שומר סף – הוא מוודא את איכות החקירה וטיב הראיות שמובאות לפניו. לא בכדי, במבנה משטרת מרחב אילת שנחנך לא מכבר, מכבד את פני החוקרים בכניסתם למשרדם הפסוק: ״…שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק…״ אני מאמין שהחוקרים עושים משפט צדק, ואם הם לא מצליחים אז אנחנו, שומרי הסף – התובעים, עושים זאת. כתובע תפקידי לסייע בידי בימ״ש לעשות משפט צדק – ולסנן ולזקק את הראיה הפסולה. התובע הפלילי חי את תיק החקירה מהגשת כתב האישום ועד הכרעת הדין, הוא לא ממתין שבית המשפט יבדוק את כשרות הראיה, הוא עושה זאת בעצמו. אני מעדיף שנאשם יזוכה מאשר הוא יודה או יואשם במעשה שהוא לא עשה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן