news08.net/ads.txt

פקקי הבוקר הפריעו לכם עד כה? תפעילו waze! שיתוף פעולה חדש של עיריית רחובות עם אפליקציית הניווט

8822fe51-1390-4435-8e95-e14d7109080d


יוזמה חדשה של סגן ראש עיריית רחובות, עו”ד מתן דיל שמטרתה להקל על תושבי רחובות בפקקי הבוקר: האפליקציה של waze תאפשר לאתר מסלול עוקף משאיות אשפה וגזם, ולבחור מסלול נוח ומהיר יותר להגעה לגן הילדים או לעבודה.

כולם מכירים את המצב הזה: דווקא בבוקר, כשממהרים לעבודה או לקחת את הילדים לגן או לבית הספר – נתקעים מאחורי משאית לאיסוף אשפה. כחלק מהנכונות של עיריית רחובות לשדרג את נושא הניקיון ברחובות העיר, המשאיות עוצרות ליד כל פח ומרוקנות אותו והנסיעה אחריהן ברחוב ללא כל יכולת לעקוף יוצרת פקקים. בעיריית רחובות התקבלו פניות של תושבים בנושא זה ותלונות על הפקקים שנוצרים בבקרים כתוצאה מכך. על פי ההנחיות, משאיות האשפה והגזם לא מפנות אשפה ברחובות בהם יש מוסדות חינוך ובקרבתם, אולם בעירייה חיפשו פתרון ממוקד עבור התושבים שיסייע במניעת הפקקים.

סגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל הרים את הכפפה ונפגש בנושא עם אנשי חברת waze והגיע עימם לפתרון, בשיתוף עם מחלקת התקשוב באגף הביטחון, חירום ותקשוב וכן עם וועד העובדים ברחובות. במשאיות איסוף, האשפה והגזם מותקן צ’יפ אשר מאפשר לאתר את מיקומן. הנתונים נאספים ומעברים למוקד העירוני, אשר מעביר אותם לחברת waze. המידע מוטמע במערכת של waze ועומד לרשות משתמשיה. תושבי רחובות שיפעילו את האפליקציה יוכלו להימנע מהמסלול הבעייתי ולהפעיל באמצעותה מסלול נוח ומהיר יותר לנסיעה לעבודה או לבתי הספר והגנים.

חברת waze תקבל בהמשך מעיריית רחובות מידע בנושאים נוספים רלוונטיים לנהגים בתוך העיר כגון חסימת דרכים ועבודות בכביש על מנת לסייע לתושבי רחובות בהימנעות מהפקקים. מנגד, waze תספק לעירייה מידע בנוגע לנפחי תנועה בעיר, עומסים, תאונות דרכים, חסימות כבישים לא צפויות. כך תוכל העירייה לייצר בהמשך ניתוחי תנועה עירוניים. ראש העיר, רחמים מלול: ״רחובות פונה לחדשנות ולטכנולוגיה כדי לשפר את השירות לתושבים. אני שמח שמתאפשר לנו להקל על התושבים בבקרים העמוסים ממילא, יחד עם המשך הפעילות של צוותי התברואה. רחובות היא העיר האלחוטית הראשונה בישראל ונמשיך לחפש ולייצר פתרונות חדשניים כאלה למען התושבים״.

סגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל: “כאבא לשלושה ילדים קטנים גם אני מרגיש את עומסי התנועה בבוקר בדרך להסעת הילדים לגנים, לא אחת יצא לי לעמוד בפקק שנוצר בשל משאית אשפה שאספה את הפחים ברחוב מסוים. עירית רחובות מפעילה את פינוי האשפה מוקדם בבוקר כדי לא להוות מטרד לתושבים בשעת מנוחתם אך לא ניתן למנוע לחלוטין את המפגש הזה עם עומסי התנועה. בעקבות פניות של תושבים בנושא החלטתי ליזום פגישה עם חברת waze ולייצר יחד איתם פתרון. אני שמח על שיתוף הפעולה, אין ספק שזו אך סנונית ראשונה ואנו נעמיק את השותפות בינינו לאפיקים נוספים לטובת שיפור רווחת תושבי רחובות. אני מודה לרמי מדהלה יו”ר ועד העובדים ומנהל אגף השכונות ולמחלקת התקשוב באגף בטחון חירום ותקשוב על הסיוע ושיתוף הפעולה להוצאת היוזמה לפועל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן