פרויקט “גדרה עולה כיתה” – חוזר!

לפני שנתיים – ביוזמת מיטל קדוש וועד הגנים היישובי בגדרה – החל פרויקט ״גדרה עולה כיתה״ שמטרתו להקל על הילדים העולים לכיתה א׳ דרך חיבורים חברתיים. הרעיון עלה בזכות מאמר שהוכיח כי הדרך הקלה ביותר להתאקלמות בכיתה א׳ היא בזכות חיבורים חברתיים.

כיום, המערכות הציבוריות מתרכזות בעיקר בהכנה הפדגוגית לכיתה א׳ ופחות בהכנה רגשית חברתית והפרויקט ההתנדבותי הנ״ל מהווה פתרון מקסים לחיבורים חברתיים. הפרויקט – שכל כולו נעשה על ידי הורים מתנדבים מהישוב וביוזמת הוועד הישובי – כולל למעשה, מפגשים חברתיים, כאשר תוכנם נקבע על ידי ועדת היגוי שהתנדבה מתוך ועד הגנים הישובי. את המפגשים מעבירים הורים מתנדבים מתוך הקהילה.

לפרויקט זה יתרונות רבים: הורי הילדים העולים לכיתה א׳ זוכים להכיר טרם העלייה לכיתה א׳, לשתף חששות, לקבוע מפגשים אינטימיים נוספים ולהעלות כל העולה על רוחם בקבוצת הוואטסאפ הייעודית להם. הילדים, זוכים להכיר את הילדים שיעלו איתם לכיתה א׳ ואף יוצרים קשרים חברתיים שיקלו עליהם משמעותית בחודשים הראשונים בבית הספר. אפקט נוסף לפרוייקט – מדובר בפרויקט קהילתי חברתי שמשתתפים בו רק תושבי המושבה ללא תמיכה מן המועצה המקומית גדרה ובכך מחזק את הקהילה.

הפרויקט גרר תגובות נלהבות מאוד, בשנה שעברה בעקבות הקורונה המיזם לא התאפשר ומיטל קדוש, יו״ר ועד הגנים הישובי בגדרה, הצטערה מאוד על ביטולו משום תחושת הפספוס. היום היא כבר אומרת לחדשות 08: ״אין סיכוי שלא נשריש את הפרוייקט כמסורת במושבה״.

הורים לילדים העולים לכיתה א’, המעוניינים להצטרף, יוכלו לעשות זאת דרך נציג הועד בגן.

הצטרפו לווטסאפ חדשות בגדרה >> בלחיצה כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן