news08.net/ads.txt

פרויקט ההתחדשות העירונית הס – גולדברג יוצא לדרך בלוד

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, אמר בטקס ההשקה: “העיר משנה את פניה אל העתיד ו-80% ממבני העיר יעברו פרויקט התחדשות עירונית בשנים הבאות. העיר שאנו רואים היום תשתנה לטובה ותהיה מרכז הדיור, המסחר והתעסוקה הטובה ביותר במרכז הארץ כבר בשנים הקרובות”.

אלעזר במברגר, מנכ”ל הרשות להתחדשות עירונית: “תכנית הס-גולדברג, אשר מתחילה להתממש היום, מהווה בשורה של ממש לעיר לוד ותושביה. המבנים הישנים יחודשו, איכות החיים תעלה וכן תיווצר סביבת מגורים בעלת תמהיל שימושים.”

עיריית לוד, כלכלית לוד, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וחברת יומנטרה, השיקו הבוקר, שני ה-30.5, את פרויקט הס-גולדברג ברחוב דוד המלך. לאחר שנים של תכנון ועבודה מאומצת, פרויקט הס-גולדברג הוא הסנונית הראשונה להתחדשות עירונית במסלול רשויות מקומיות בעיר ואחריה צפויים להגיע פרויקטים רבים, בהיקף של כ- 80% משטחה של העיר שכבר קיבלו אישורים וחלקם בתהליכי שיווק. טקס ההשקה של הפרויקט מסמל את המעבר משלב תכנון המהפכה בעיר לשלב הביצועי – השלב שבו היזמים עולים לקרקע לעבודות. הפרויקט יכלול בינוי-פינוי ובכך יאפשר לתושבי הסביבה לעבור לדירות חדשות מיד בסיומו. עבור כך, הקצתה עיריית לוד, שטח ציבורי של מבנה הספרייה הוותיקה בעיר – “לדורות” שכעת עוברת למבנה זמני אך צפויה בהמשך הדרך לעבור למשכן קבע חדש שיבנה. התוכנית, היא יוזמה של עיריית לוד וכלכלית לוד באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר (“המבואה”), ושותפים לה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בתכנון של HQ אדריכלים ובניהול פז כלכלה והנדסה. במתחם הס-גולדברג, המתפרש על שטח של 368 דונם, צפויים להיבנות 3572 יחידות דיור במבני מגורים בני 9-25 קומות ופיתוח של פארק רחב ידיים לצד מסילת הרכבת.

ראש העיר לוד, יאיר רביבו: ״היום אנו משיקים את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בעיר לוד. אחרי שנים של תכנון בוועדות השונות, עבודה צמודה של רפי יקותיאל -מחזיק תיק התחדשות עירונית, ניצה כרמל וכל אנשי המובאה בכלכלית לוד, יחד עם גורמי הממשלה ומשרד השיכון והבינוי, הטרקטורים והמנופים עולים לשטח ומתחילים לסמן את המעבר משלב התכנון אל שלב הביצוע. המהפכה של העיר לוד התחילה עם פיתוח תשתיות החשמל, המים והביוב, ממשיכות עם פיתוח מסילה רביעית לרכבת, חיבור למטרו, פרויקט מהיר לעיר ועוד. העיר משנה את פניה אל העתיד ו-80% ממבני העיר יעברו פרויקט התחדשות עירונית בשנים הבאות. העיר שאנו רואים היום תשתנה לטובה ותהיה מרכז הדיור, המסחר והתעסוקה הטובה ביותר במרכז הארץ כבר בשנים הקרובות”.

אלעזר במברגר, מנכ”ל הרשות להתחדשות עירונית: “שיתוף הפעולה הפורה המתקיים בעבודה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לעיריית לוד ותושביה, מביא להצלחה אותה אנו רואים היום בשטח. תכנית הס-גולדברג, אשר מתחילה להתממש היום, מהווה בשורה של ממש לעיר לוד שמאגדת בתוכה את שכונת רמט, שכונת הס ולאה גולדברג במרכז העיר, ועוד רחובות ראשיים לאורכה ולרוחבה של העיר. המבנים הישנים יחודשו, איכות החיים תעלה וכן תיווצר סביבת מגורים בעלת תמהיל שימושים, אשר תשלב גם אזורי מסחר, תעסוקה, שטחי ציבור וכן פארק עירוני חדש לאורך מסילות הרכבת. ההתחדשות העירונית מהווה כלי משמעותי לצמיחת האוכלוסייה בעיר, ואנו נמשיך לקדם תהליכים של התחדשות עירונית בעיר לטובת התושבים.”

על תוכנית הפיתוח הס-גולדברג

התוכנית כוללת התחדשות בשכונת לאה גולדברג ובאזור התעשייה הס ומתפרשת על שטח של 368 דונם. שני המתחמים נמצאים בלב העיר, בתחום הרחובות גולומב בצפון, שדרות שלמה המלך ושדרות חטיבת יפתח במזרח, מסילת הרכבת במערב ורחוב דוד ברוך בדרום. התוכנית כוללת בנייה של 3,572 יחידות דיור במבני מגורים בני 9-25 קומות. התוכנית מקודמת בשיתוף דיירי המתחמים ובברכתם לאחר עבודת שטח משמעותית שבוצעה על ידי המבואה –  מנהלת עירונית להתחדשות עירונית בכלכלית לוד, וכוללת גם יצירת פארק גדול לאורכה של מסילת הרכבת והקמת גשר עליון רחב שמחבר בין שני צדדיו. במתחם מתכוננת הקמת הפרדה מפלסית מתחת לפסי הרכבת שתחבר את מרכז העיר למערבה, הוספת שטחי מסחר ותעסוקה ומיגון אקוסטי ייחודי. חלק חשוב ובלתי נפרד מכל תהליך של התחדשות עירונית הוא שיפור משמעותי של הקישוריות התחבורתית, שמשפיעה על יכולת ההתפתחות של העיר כולה בכל הרמות ובפרט בתחום התעסוקה. תכנית הס-גולדברג מייצרת רשת עורקי תחבורה בלב העיר באמצעות תחבורה ציבורית נגישה, שבילי אופניים ודרכי הגעה נוחות להולכי רגל לתחנת הרכבת החדשה. כל השינויים המתוכננים צפויים לשדרג את איכות החיים של התושבים המתגוררים בשכונה, תוך ניצול המיקום המרכזי בעיר, ובכך גם להגדיל את מלאי יחידות הדיור באזור הביקוש ולהביא לחיזוק וחידוש מרכז העיר לוד. עם סיום הליכי התכנון צפוי להתחיל שיווק של יחידות הדיור. האכלוס העתידי של השכונה עתיד להתרחש בשנים 2025-2030.הפרויקט במתחם הס-גולדברג יביא לשינוי חיובי ברמת הבינוי וברמה החברתית.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן