פרויקט יום כיפור: נבחרי הציבור ביבנה מבקשים סליחה

מערכת חדשות 08 בפרויקט מיוחד: חברי מועצת יבנה נענו לפנייתנו וערכו חשבון נפש ציבורי לכבוד יום הכיפורים. רובם בחרו לבקש סליחה דווקא על מה שלא הספיקו לעשות. ומה הם איחלו לשנה החדשה? התשובות לפניכם!

 

ראש העיר, צבי גוב-ארי:

“בפתחה של שנת תשפ”ב, אבקש לאחל לכל אחת ואחד מכם בריאות, אושר ושפע. חרף השנה הלא שגרתית המשכנו בפיתוח העיר, בהעשרת חיי התרבות וקידום החינוך ובשקידה על תוכניות ארוכות-טווח אשר תקבענה את מרכזיותה של יבנה באזור. בשנה האחרונה נבנו 16 גני ילדים, בשלבי סיום נמצאים שני בתי ספר יסודיים, נבנתה חטיבה עליונה של 24 כיתות, שני מעונות יום, אולם ספורט ובשלבי סיום מתנ”ס ושני בתי-כנסת. 900 משפחות חדשות נקלטו בעיר בשנה החולפת, והמשך הקליטה בימים אלה ובשנה הקרובה. חנכנו את פארק השרון ופועלים נמרצות להניע הקמת מרכז ספורט (קאנטרי). שמנו דגש על חידוש השכונות הוותיקות, פועלים לקצר הליכים ורגולציה, עוסקים עם צוותים מקצועיים בשיתוף נציגי ממשלה לפתרון ראוי במסלול פינוי בינוי לחלקן הגדול של השכונות הוותיקות. בכוונתי לעשות כל הניתן על-מנת להשלים מלאכתי ב-28 החודשים הקרובים, וכמובן לקיים את כל אשר הובטח על-ידי וטרם הושלם. תודתי ניתנת למנהלי המערכות העירוניות, לנציגי העובדים ועובדי העירייה וכן לחברי מועצת העיר – שותפיי לעשייה. שוב איחולי בריאות, חיבוק גדול לכולכם!”.

חבר המועצה, ליפשיץ תם:

“אני ארצה לבקש סליחה מבני המשפחה שלי על כך שהם לא רואים אותי מספיק. השליחות הציבורית והעבודה במשרד עורכי הדין אשר בבעלותי לא מאפשרים לי להיות עם בני משפחתי כפי שהייתי רוצה ולכן אני מבקש את סליחתם”.

מה אתה מאחל  לקראת השנה החדשה?

“לקראת השנה החדשה אני מאחל לעצמי להמשיך ולהיות חלק מרכזי בהובלת העיר יבנה למחוזות חדשים – אכלוס שכונת נאות שמיר, בניית בתי ספר וגני ילדים ובנייתה של השכונה הדרום מזרחית. כל אלו הם חלק קטן אך משמעותי בהתפתחות העיר ובהתפתחות האישית שלי. בהזדמנות זו, אבקש לאחל לכלל תושבי העיר גמר חתימה טובה ושנה טובה”.

 

חבר מועצת העיר ויו”ר סניף הליכוד ביבנה – מאיר דהן:

“מן הבחינה האישית, ובכל הקשור לחשבון הנפש שאני עושה עם עצמי, הרי יום כיפור בשבילי הוא עוד יום בשנה בו אני עושה חשבון נפש עם עצמי, בודק היכן שגיתי, ומנסה לתקן ולשפר מעשיי והתנהגותי כלפי הבורא וכלפי הבריות. ולמרות זאת ואף על פי כן, יום הכיפורים הוא יום מיוחד במינו בו אני חש עמוק-עמוק בתוך נימי נפשי, אווירה מיוחדת: מחד – אווירה צחורה, נקייה, מזוככת ואישית מאוד, ומאידך – אווירה של קולקטיביות, של אחווה, של תקווה, של חיבור, של סליחה, של רחמים וסולידאריות עם כלל הציבור. כאשר כל זה מהול ביראה, בתכונה ובחשש מפני מה שצופנת לנו השנה החדשה.

אין אדם ספציפי ממנו אני רוצה לבקש סליחה. ככלל אני מקפיד לנהוג בכבודם של הבריות כולם – מכל המינים, מכל העדות ומכל המעמדות ולנהוג בכולם בהדר, ביושר ובהגינות. ואולם, אם ישנו מי שנפגע בשגגה אני רוצה לנצל הזדמנות זו שניתנה לי על-מנת לבקש את סליחתו מעומק הלב.

מה אתה מאחל לקראת השנה החדשה?

“תרשה לי לאחל לכל תושבי יבנה ולכל עם ישראל שנה טובה וגמר חתימה טובה. עם היפתח שערי רקיע שכל משאלות ליבכם יתגשמו לברכה וכל שתבקשו לו יהי”.

חבר המועצה, רועי גבאי:

“אני מתנצל בפני המשפחה שלי שבשנה האחרונה לא הצלחתי לאזן מספיק טוב בין עבודה למשפחה. המציאות וההתמודדות עם הקורונה היא מלחמה לכל דבר ובתפקידי כבר שנה כל יום אינו דומה ליום שלפניו. בכל יום לומדים דברים חדשים, מנסים לפרוץ חסמים ואתגרים ובעיקר עובדים סביב השעון.

מה אתה מאחל לקראת השנה החדשה?

“מאחל לעצמי להיות יותר זמן עם המשפחה והילדים ומאחל לכולנו שנת בריאות וחזרה לשגרה”.

חבר המועצה, יהודה דנינו:

“הסליחה היא אחד הערכים המרכזיים העומדים בבסיסו של יום הכיפורים. חשוב להכיר את ההבחנה בין עברות שבין אדם למקום (השם) לבין עברות שבין אדם לחברו כפי שנוסחה ע”י חז”ל. כל אדם מתמודד עם היכולת לסלוח בלב ולעמוד מול האדם שלו אנו סולחים. אין ספק שבתפילות יום הכיפורים משמעות הסליחה מקבלת ערך ומשמעות יתרה והחשבון נפש האישי עובד שעות נוספות. אנו כנבחרי ציבור מחוייבים לעשות חשבון נפש לאו דוקא אישי אלא גם ציבורי והדבר נצרך והכרחי כדי לשמר את הגחלת והמטרה בשבילה נשלחנו להועיל ולהטיב במקסימום השתדלות ויכולת עם הציבור. חשבון נפש דוגמת במה הייתי יכול לעזור או להועיל יותר. היכן הייתי יכול להיות קשוב וסימפטי ולהבין יותר לליבו של הפונה. היכן הייתי יכול ללמוד יותר על הנושא הנידון בוועדות או במועצת העיר כדי לייצג אתכם טוב יותר ולא עשיתי זאת. וכן על זה הדרך מחשבות אלו מלוות אותנו יום יום במטרה ללמוד ולצבור נסיון כדי להשתנות ולהשתפר. כולי תקוה שחשבון הנפש של נבחרי הציבור יביא לאמון הציבור בנבחריו אשר עושים לילות כימים ומקסימום השתדלות כדי לשרת נאמנה את הציבור.

מה אתה מאחל לקראת השנה החדשה?

“אאחל לעצמי ראשית להמשיך לצמוח ולהצמיח את העשיה הברוכה שעשינו עד כה לטובת הציבור בשלל פעילויות ונושאים. להביא למועצת העיר רוח צעירה רעננה יזמות חדשנות. לעמוד על הצרכים של הציבור המסורתי להניח אותם על שולחן מקבלי ההחלטות בנחישות ובאחריות ולראות ולחוות סיפוק בתוצאות הלכה למעשה. לסיום אני מאחל מכל הלב לכל תושבי העיר יבנה שתכתבו ותחתמו לחיים טובים ולשלום. שנה טובה ומתוקה!”.

חבר המועצה, דורון מלכה:

“ראשית עשיתי כל מה שיכולתי לעשות למען התושבים ולא רואה מקום או אדם שעלי היה לבקש סליחה הסליחה היחידה היא מול בורא עולם על דברים שאולי לא הספקתי לעשות לכבודו”.

מה אתה מאחל לקראת השנה החדשה?

“בפרוס עלינו השנה החדשה שתבוא עלינו לטובה ברצוני לאחל לכל התושבים וכמובן אני בתוכם שנת בריאות, שנת מיצוי, שנת שגשוג והצלחה, שנת פרנסה בשפע והגשמה עצמית, שנה שנראה את הקרובים אלנו מאושרים ותמיד שמחים, שנת אחווה ושלבה, שנה שכל משאלות ליבנו יתגשמו לטובה, שנה של שילוב זרועות אחד עם השני וללא מחלוקות, שנה של ערבות הדדית ומכאן נמשיך לפעול ולעשות ולדחוף ולתמוך תמיד”.

חברת המועצה, דורית בן מאיר: 

“לקראת יום כיפור אני בהחלט עושה חשבון נפש פרטי ותחילה מבקשת סליחה מאבא שבשמים ובוודאי מכל אדם ככול שפגעתי בו”.

מה את מאחלת לקראת השנה החדשה?

“מאחלת לכל עם ישראל והעם היהודי באשר הוא לצה״ל לכול גופי הביטחון, ולתושבי העיר יבנה בריאות איתנה, המון שמחה וכל שיבקשו לו יהי!!”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן