news08.net/ads.txt

פרויקט “מהיר לעיר” בלוד הותאם גם לצרכי הקהילה הנגישה

סיור משותף של חברי הקהילה הנגישה בלוד ונציגי חברת “נתיבי איילון”, התקיים לאחרונה, זאת לאחר שבחודש מרץ נערכה הדרכה לחברי הקהילה בה הוסבר על הפרויקט, העבודות ולוחות הזמנים. הסיור התקיים באחד המקטעים של פרויקט “מהיר לעיר – הרשת המטרופולינית” שהעבודות בו לקראת סיום, בין כיכר בן חקון עד למסוף התחבורה הציבורית בכיכר תחנת הרכבת החדשה. חברי קהילה נגישה התרשמו מרמת השיפוץ והשדרוג של התשתיות בקטע המדובר, יחד עם זאת, הסבו את תשומת הלב של חברת נתיבי איילון, למספר בעיות נגישות שעלולות להפריע לציבור האנשים עם מוגבלויות.

נציגים מטעם החברה הקשיבו קשב רב ונתנו הסבר מפורט מה ניתן לתקן ומה לא. מדבריו של יהודה אללוף, פעיל בקהילה נגישה: “אני חי 50 שנה בעיר לוד ובסיור ראיתי שלוד עוברת תהליכי התחדשות והופכת להיות יותר נגישה. חשוב לי להודות לראש העיר – יאיר רביבו, שפועל לשפר את העיר וכן לפרויקט “מהיר לעיר – הרשת המטרופולינית”. החלום שלי להביא את העיר לוד להיות המובילה בארץ בתחום הנגישות.”

בין הצדדים סוכם, שבהמשך יתקיימו סיורים נוספים במקטעים אחרים של הפרויקט, שעודם בשלבי ביצוע. “יש לזכור שסביבה נגישה היא סביבה נוחה ובטוחה לכולם ולא רק לאנשים עם מוגבלויות וכאשר מדובר בנושאים כאלה, המוטו הוא “שום דבר עלינו בלעדינו”, אמר אחד המשתתפים. תכנית קהילה נגישה פועלת בלוד מזה כ-20 שנה בהובלה משותפת של האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד ותושבים פעילים המתמודדים עם מוגבלויות שונות. אמיר אבו שחאדה, פעיל בקהילה נגישה: “אני שמח להיות חלק מקבוצת הפעילים, המהווה בעבורי שייכות ומשמעות. אני מזמין תושבים נוספים להצטרף אלינו ולפעול ביחד למען העיר”.

עדי קין קרני, סמנכ”לית הרשת המטרופולינית: “חברת נתיבי איילון גאה על השותפות עם עיריית לוד, העומד בראשה והתושבים המעורבים שהגיעו לסיור וזאת על-מנת שנוכל לאפשר מרחב נגיש ומאפשר לכלל משתמשי הדרך. אנו נמשיך להקפיד לתת לנושא הזה את תשומת הלב הרחבה בפרויקטים השונים שאנו מובילים ונמשיך לסייע ולהקל על ההתניידות של משתמשי הדרך באזורי העבודות ככל הניתן”.

המשתתפים הודו לממונה תחום רווחה בעיריית לוד – עו”ד מאיר אסולין, למנהלת האגף לשילוב חברתי – אורלי דהן, למנהל המחלקה למשאבי קהילה וקליטה – רון גלבוע, וכן לאלמז זרו, חברת המועצה ומחזיקת תיק נגישות הפיסית ומודעות לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות, על התמיכה בעשייה החשובה לטובת תושבי העיר. הרשת המטרופולינית – מהיר לעיר, שמקדמים חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית ולייצר אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי עבור תושבי המרכז. במסגרת הפרויקט: משודרג המרחב העירוני, מוצבות תחנות חדשות ומתקדמות, ונסללים שבילי אופניים עירוניים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן