פרטים ותיעודים חדשים מהמבצע הלילי: “הצלחנו להוציא 3 גופות חזרה לשטח הארץ, זו זכות גדולה עבורנו”

מג”ד 75: “אני רוצה למסור לעם ישראל, לגדוד ולחטיבה שאנחנו נמשיך לפעול בנחישות, להפוך כל גרגר, לטהר כל בית, על מנת לעמוד במטרות המלחמה ולהשיב את החטופים הביתה”.

 

כחלק מלחימתם של כוחות אוגדה 98 במרחב ג׳באליא, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות, פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות.

זמן קצר לאחר מכן לוחמי יחידת יהל״ם, שב״כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך.

המודיעין על מיקום הגופות הגיע תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב״כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הינם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת בעל ובתת קרקע שמובילה אוגדה 98 בג׳באליא.

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב״כ ויחידות צה״ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

 

“בזכות חתירה למגע של הכוחות הצלחנו להוציא 3 גופות חזרה לשטח הארץ, זו זכות גדולה עבורנו”, הכריז מח”ט 7, אל”ם אלעד צורי, בשיחה מיד לאחר המבצע הלילי לחילוץ הגופות.

 

“גדוד 75, גדוד ‘רומח’ בחטיבה 7 נלחם מזה כשבועיים בג’באליא, תוקף ומשמיד אויב ותשתיות בעל-קרקע ובתת-קרקע”, אמר מג”ד 75, סא”ל רון, “במוצאי השבת האחרונים, הגדוד יצא להתקפה על מתחם לחימה נוסף של האויב, כתוצאה ממנו הרגנו מחבלים ואיתרנו תוואי תת”ק שהוביל להשבת 3 החטופים – מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדז. בהזדמנות הזו, אני רוצה למסור תנחומים למשפחות, ואני בטוח שהיכולת לפקוד את קבר בניכם תתן לכם נחמה קטנה. אני רוצה למסור לעם ישראל, לגדוד ולחטיבה שאנחנו נמשיך לפעול בנחישות, להפוך כל גרגר, לטהר כל בית, על מנת לעמוד במטרות המלחמה ולהשיב את החטופים הביתה”.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
בבקשה
בבקשה
20 days ago

תחזירו את החיים!!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
בבקשה
בבקשה
20 days ago

תחזירו את החיים!!

דילוג לתוכן