news08.net/ads.txt

פרסום ראשון | בית הדין לעבודה קבע: “לא יהיו עיצומים נוספים חד צדדיים”. עו”ד יניב מרקוביץ’: “מברכים על החלטת בית המשפט”

יניב מרקוביץ

רשת חוויות ונציגי ועד הפעולה של הרשת – ההסתדרות, נפגשו היום (ראשון) בצהריים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ובו דנו בין היתר על השביתה שיזם הועד ביחד עם ההסתדרות הבוקר. חוויות באמצעות עורכי הדין יניב מטלס וגיא בללי, הגישו במהלך הלילה בקשת צד בהולה בשל הסכסוך הקיבוצי במעמד צד אחד לצו מניעה של השביתה אולם בשל הזמן הקצר שהיה לה, ביקש בית המשפט לזמן את הצדדים לדיון בנושא, כאמור בשעת הצהריים.

בית המשפט קבע כי לא יהיו עיצומים נוספים חד צדדיים אלא דיונים משותפים כנדרש בחוק וכפי שניהלו הנהלת הרשת והעירייה עד כה. המו”מ יימשך בדרכים המקובלות. יו”ר דירקטוריון חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’ מסר: “אנו מברכים על החלטת בית המשפט ונמשיך לעשות כל הנדרש ולנהוג באחריות, כשטובת הילדים, ההורים והעובדים לנגד עיננו”.
עו”ד יניב מרקוביץ’, יו”ר דירקטוריון חוויות

במכתב בן עשרה עמודים מפרטים פרקליטי הרשת את הנימוקים לבקשה ובין היתר נכתב כי “אסיפת העובדים מהווה הלכה למעשה מימוש הבטחת ההסתדרות אך מיום ה’ האחרון, 2018.1.11 לנקיטה בצעדים ארגוניים ויש לראות בה שביתה פראית ובלתי חוקית”. את הדברים נימקו עורכי הדין במספר טעמים כדלקמן:

“השביתה ננקטה מבלי שהוכרזה ואושרה כדין ע”י הגורם המוסמך לכך – ההסתדרות הכללית החדשה ועל כן היא בניגוד לסעיפים 3 ו-5א’ לחוק יישוב סכסוכי עבודה, על השביתה לא ניתנה הודעה כדין כמתחייב מסעיף 5א’ לחוק יישוב סכסוכי עבודה, ההחלטה על השביתה נתקבלה בניגוד לחוקת ההסתדרות בהליך פסול; השביתה מתקיימת בתקופה בה הצדדים מצויים בעיצומו ובסופו של משא ומתן קיבוצי מוצלח ועילת השביתה ככל וישנה כלל אינה ידועה למבקשת ולא הוכרזה כלל; התנהלות המשיבים כולם נגועה גם בחוסר תום לב מובהק המצדיק כשלעצמו את מתן הצווים המבוקשים”.

עוד צוין במכתב: “עניינה של בקשה זו בפגיעה כוחנית ובריונית בלקוחות המבקשת ובכללם, הורי הילדים המשכנים את ילדיהם במעונות הרבים המפעילה הרשת והחזקתם כבני ערובה לצורך ‘ניפוף בחרב’, מבלי הכבוד וההגינות הבסיסיים עת הורים הילדים כלל אינם יודעים דבר קיומה של שביתה המתקיימת מחר במוסדות המבקשת, פשיטא משום שההסתדרות לא טרחה להודיע עליה אף למבקשת עצמה.

“המשיבים בצעד בלתי חוקי וחד צדדי החליטו לקחת את החוק לידם והורו לעובדי המבקשת שלא להישמע להוראות המבקשת ולא להגיע מחר בבוקר לעבודתם”.

יצוין כי בהחלטת ביניים של השופטת היא ביקשה כי הצדדים ייפגשו מחר בבוקר, 15/1 בשעה 10:30 וזאת בתנאי שעד הפעולה וההסתדרות לא ינקטו בשום פעולה לרבות שביתה, אולם מאחר והבקשה סורבה – הצדדים הוזמנו לדיון שהחל ב-15:30 בצהריים. “ככל שהצדדים יגיעו להסכמה ויימנעו מנקיטות כל עד למועד הדיון הנדחה או עד לכל החלטה אחרת על ידי בית הדין יתקיים הדיון מחר, 15/1 בשעה 10:30. הודעה בעניין תוגש לבית הדין עד 14:00 – אחרת תקיים הדיון כפי שנקבע”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן